SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę

W ub.r. penetracja internetu w Polsce wyniosła 55,4 proc. W skali roku mocno na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook i YouTube.

Z podsumowania ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w ub.r. zasięg internetu w Polsce zwiększył się w o 2 punkty proc. w porównaniu z 2010 roku, osiągając poziom 55,4 proc. W przeliczeniu na populację daje to 16,69 mln użytkowników sieci.




W ub.r. już co drugi polski internauta miał staż w sieci wynoszący ponad 5 lat. Tylko niecałe 5 proc. użytkowników nie korzystało z internetu w domu. 

Zwyczaje
 20112010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca0,1%0,2%
  od 2-3 miesięcy0,2%0,4%
  od 4-6 miesięcy0,5%0,9%
  od 7-12 miesięcy2,3%3,8%
  powyżej 1 roku do 2 lat5,6%8,9%
  powyżej 2 lat do 3 lat7,9%9,8%
  powyżej 3 lat do 5 lat25,3%26,3%
  powyżej 5 lat50,9%44,1%
  trudno powiedzieć7,3%5,6%
 
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie70,8%72,0%
  kilka razy w tygodniu20,1%19,1%
  raz na tydzień5,3%5,0%
  kilka razy w miesiącu2,7%2,7%
  raz na miesiąc0,7%0,7%
  rzadziej niż raz na miesiąc0,5%0,5%
  trudno powiedzieć0,0%0,0%
 
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu95,2%93,8%
  w pracy23,5%21,2%
  w szkole / na uczelni6,5%6,3%
  u znajomych3,9%4,4%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym0,4%0,6%
  w innym miejscu0,7%0,6%


W grupach wiekowych 40-59 lat oraz 60 lat i więcej liczba internautów zwiększyła się w skali roku o punkt procentowy. 

Profil internautów
 20112010
Płeć
  mężczyźni50%50%
  kobiety50%50%
 
Kategoria wieku
  15-24 lata28%30%
  25-39 lat39%39%
  40-59 lat28%27%
  60 lub więcej5%4%
 
Poziom wykształcenia
  podstawowe15%17%
  zasadnicze16%16%
  średnie41%41%
  wyższe28%26%


Facebooka rozpoznaje już spontanicznie niewiele mniej polskich internautów niż NK.pl, przy czym ten pierwszy serwis mocno zyskał pod tym względem w ciągu roku, a ten drugi - wyraźnie stracił. Jednak NK.pl regularnie odwiedza nadal więcej użytkowników niż Facebooka. Zarówno pod względem rozpoznalności, jak i odwiedzalności spore wzrosty zanotował YouTube. 

Ranking
 20112010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl)59,4%61,5%
   ALLEGRO (www.allegro.pl)53,6%54,3%
   ONET (www.onet.pl)42,2%47,5%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)37,6%39,6%
   NK.PL (www.nk.pl) - wcześniej NASZA-KLASA.PL25,1%35,9%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)23,3%9,1%
   INTERIA.PL (www.interia.pl)20,4%21,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)18,2% -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)13,1% -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)11,4%11,6%
 
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl)89,0%89,5%
  ALLEGRO (www.allegro.pl)66,5%68,3%
  ONET (www.onet.pl)55,5%57,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)54,9% -
   NK.PL (www.nk.pl) - wcześniej NASZA-KLASA.PL47,0%54,6%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)44,7%46,2%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)37,3%18,3%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)33,4%34,5%
  INTERIA.PL (www.interia.pl)33,2%35,9%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)30,4% -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 27 006 osób, a w tym od stycznia do grudnia 2010 roku - 25 402 osoby. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
furnite-pl
tanszy internet i wiecej lini to powoduje wzrost - sytuacja normalna choc powolna
odpowiedź