W polskim internecie 79 proc. mniej reklam turystyki, więcej kampanii telekomunikacji i odzieży

W kwietniu br. liczba kampanii reklamowych firm turystycznych w polskim internecie zmalała rok do roku o 79,1 proc., reklam usług biznesowych - o 42,6 proc., a firm finansowych - o 31,6 proc. Wzrosła natomiast liczba reklam marek telekomunikacyjnych i odzieżowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Branża telekomunikacyjna i odzieżowa to jedyne, których komunikacja reklamowa w internecie w zeszłym miesiącu była intensywniejsza niż rok wcześniej. Według danych z systemu monitoringu AdReport liczba kampanii marek z tej pierwszej branży (jako kampanię określono działanie oparte na tym samym haśle lub odsyłające do tej samej strony docelowej) zwiększyła się o 9,9 proc., a w przypadku drugiej - o 1,5 proc.

Zdecydowanie największy spadek liczby kampanii internetowych zanotował sektor turystyczny - o 79,1 proc. W przypadku branży usług dla biznesu liczba kampanii zmalała o 42,6 proc., w sektorze finansowym - o 31,6 proc., a w farmaceutycznym - o 29,9 proc. W segmencie handlowym nastąpił spadek o 3,4 proc., w branży higieny i pielęgnacji - o 3,7 proc., a w branży komputerów i sprzętu audio-wideo - o 3,8 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-online-raport-co-piata-firma-moze-upasc-do-konca-roku,7170712547706497a ##

grafika

Mocno zmalała też szacowana kwota wydatków na reklamy internetowe. Branża sprzętu domowego i mebli obniżyła je o 62,5 proc., sektor farmaceutyczny - o 60,3 proc., usługi dla biznesu - o 57,5 proc., a segment nieruchomości - o 46,9 proc.

Nakłady zmalały także w branżach, które zrealizowały więcej kampanii niż przed rokiem: w sektorze telekomunikacyjnym - o 23,7 proc., a w odzieżowym - o 11,9 proc. Oznacza to, że realizowano akcje o mniejszym zasięgu niż w kwietniu ub.r.

grafika

W przypadku czterech branż najbardziej dotkniętych kryzysem wynikającym z epidemii na Gazeta.pl liczba zrealizowanych kampanii z kwietniu zmalała o 59,4 proc., a na Interii - o 55 proc. Za to na WP.pl spadek wyniósł znacznie mniej - 38,7 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viewability-reklam-w-polsce-w-pierwszym-kwartale-2020-roku,7170715233167489a ##

Na WP.pl tylko o 17 proc. spadła liczba kampanii z branży czasu wolnego, a na Onecie było o 18 proc. mniej kampanii marek finansowych.

grafika

System AdReport monitoruje reklamy display, mobile, wideo, mailingi i content marketingowe w ponad 5 tys. największych polskich serwisach internetowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską