SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„W rytmie serca” i „Diagnoza” najchętniej oglądanymi nowościami w jesiennej ramówce (analiza)

Wśród nowych programów telewizyjnych pokazywanych w głównych stacjach w jesiennej ramówce br. największą popularnością wśród widzów cieszy się serial Polsatu „W rytmie serca”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 najwyższe wyniki notuje „Diagnoza” TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Barbara Kurdej-Szatan i Mateusz DamięckiArticle

W okresie od 1 września do 15 października 2017 roku „W rytmie serca” oglądało średnio 2,40 mln widzów, co przełożyło się na 15,04 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Spark Foundry.

Drugie miejsce wśród nowych programów emitowanych w Polsacie zajmuje „Supermodelka Plus Size” (1,41 mln widzów; 9,68 proc. udziału), a trzecie - wysokobudżetowe reality-show „Wyspa przetrwania” (1,30 mln widzów; 9,15 proc. udziału).

Zdecydowanie najchętniej oglądaną nowością w TVN jest serial „Diagnoza”. Wszystkie odcinki tej produkcji pokazane w analizowanym okresie oglądało 2,16 mln widzów (16,17 proc. udziału). Jednocześnie jest to druga topowa pozycja wśród wszystkich nowości emitowanych w wiosennej ramówce.

- Wprowadzenie do jesiennej ramówki podobnych do siebie seriali przez Polsat i TVN zapowiadało ciekawą rywalizację. TVN, który jest postrzegany jako kanał dyktujący trendy wśród seriali skierowanych do grupy komercyjnej może czuć się zagrożony. „W rytmie serca” Polsatu to niekwestionowany sukces dla stacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Duda, multiscreen planner w agencji mediowej Spark Foundry.

Słabiej wypada inna nowość tej stacji - program „Drzewo marzeń” (788 tys. widzów; 6,43 proc. udziału).

Na antenie TVP1 zdecydowanie najlepiej oglądaną nowością jest teleturniej „The Wall. Wygraj marzenia”, który śledzi 1,59 mln osób (daje to stacji 10,85 proc. udziału).

818 tys. widzów (7,47 proc. udziału) gromadzi inny teleturniej - „Rodzina wie lepiej”, a 673 tys. osób (4,42 proc.) - zagraniczny serial „Riviera”.

Misyjne „Mam prawo” śledzi średnio 493 tys. widzów (4,42 proc.).

Zdecydowanie najgorzej wypadają katolickie audycje „Studio raban” i „Rodzinny ekspres”. Pierwsza z tych produkcji gromadzi 167 tys. widzów, a druga - tylko 82 tys.

Liderem oglądalności wśród nowości pokazywanych w TVP2 jest reaktywowany teleturniej „Koło fortuny”, który ogląda średnio 1,04 mln widzów (12,25 proc. udziału).

Dalej plasują się seriale: turecka telenowela „Nadzieja i miłość” (623 tys. widzów) i rodzima produkcja „Pod wspólnym niebem” (570 tys.).

536 tys. widzów zgromadził jedyny odcinek „Magazynu kryminalnego 997” Michała Fajbusiewicza. Emisja tego programu została zawieszona. Najsłabiej z Dwójkowych nowości wypada serial „Miasto skarbów” (384 tys. osób).

- Nowa ramówka telewizji publicznej to kolejna mało udana próba zatrzymania odpływającej widowni, w szczególności na kanale TVP1. Wśród nowości, największym rozczarowaniem okazał się być mocno promowany serial „Miasto skarbów”. Teleturnieje okazały się być tym formatem, który ciągnie oglądalność obu kanałów TVP w górę. „The Wall. Wygraj marzenia” oraz „Koło fortuny” plasują programy na trzecim i czwartym miejscu wśród najchętniej oglądanych nowości w głównych stacjach w grupie ALL 4+ - analizuje ekspertka.

Wśród widzów w grupie komercyjnej najchętniej oglądaną nową pozycją programową jest „Diagnoza”. Serial ten w badanym okresie śledziło średnio 1 mln osób z tej grupy wiekowej, a udział TVN wynosił 18,40 proc.

W Polsacie najchętniej również ogląda się „W rytmie serca” (895 tys. widzów), w TVP1 - „The Wall. Wygraj marzenia” (404 tys.), a w Dwójce - „Koło fortuny” (295 tys.).

- Nowości w ramówkach nie są w stanie zahamować spadających udziałów w torcie telewizyjnym na rzecz kanałów tematycznych. Największy spadek w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku notuje TVP1 (-1,3 pkt. proc. w ALL 4+, - 0,9 pkt. proc. w ALL 16-49). Podobne spadki zanotowały stacje Polsat (- 0,7 pkt. proc. w ALL 4+, - 0,8 pkt. proc. w ALL 16-49) i TVN (-0,7 pkt. proc. w ALL 4+, - 0,7 pkt. proc. w ALL 16-49). Najmniejszym spadkiem może się pochwalić kanał TVP 2 (-0,1 pkt. proc. w ALL  4+, bez zmian w ALL 16-49). Niewątpliwie, na taki wynik mają wpływ emitowane od wielu sezonów seriale o niesłabnącej popularności - komentuje Duda.

 

Komentarz Katarzyna Duda, multiscreen planner w agencji mediowej Spark Foundry.


Jesienną ramówkę tego roku wśród nowości wygrywają seriale na kanałach komercyjnych, z kolei w telewizji publicznej prym wiodą teleturnieje. Serial Polsatu „W rytmie serca” to najchętniej oglądana nowość z jesiennej ramówki wśród wszystkich widzów. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajmuje serial TVN „Diagnoza”.

Wprowadzenie do jesiennej ramówki podobnych do siebie seriali przez Polsat i TVN zapowiadało ciekawą rywalizację. TVN, który jest postrzegany jako kanał dyktujący trendy wśród seriali skierowanych do grupy komercyjnej może czuć się zagrożony. „W rytmie serca” Polsatu to niekwestionowany sukces dla stacji. Przebija on oglądalnością stare formaty, w tym „Pierwszą miłość” i „Przyjaciółki”, które ok kilku lat stanowią filar ramówek Polsatu. Serial także lepiej sobie radzi w porównaniu do „Kabaretu na żywo” emitowanego o tej samej porze w zeszłym roku (AMR 2,3 mln w ALL 4+, 1,03 w ALL 16-49).

TVN, podobnie jak jego konkurent, trafił w gusta widzów. „Diagnoza” osiąga wyższe wyniki od zeszłorocznej „Drugiej Szansy” i reality-show „Top Model”, puszczanego poprzedniej jesieni o tej samej porze (AMR 1,5 mln w ALL 4+, 992 tys. w ALL 16-49). Jednak nie sprostał formatom kuchennych i w grupie wszystkich widzów przegrywa z „Kuchennymi rewolucjami” i „MasterChefem”. Jednocześnie, dobre wyniki „Diagnozy” nie są wielką niespodzianką, a raczej potwierdzenie swojej silnej pozycji wśród formatów serialowych.

Zdecydowanie mało zadowalającym wynikiem jest „Drzewo marzeń”, które przegrywa z „Naszym nowym domem” Polsatu emitowanym o tej samej porze (AMR 1,6 mln w ALL 4+, 604 tys. w ALL 16-49).

Nowa ramówka telewizji publicznej to kolejna mało udana próba zatrzymania odpływającej widowni, w szczególności na kanale TVP1. Wśród nowości, największym rozczarowaniem okazał się być mocno promowany serial „Miasto skarbów”. Pomimo dobrej obsady osiąga bardzo słabe wyniki w stosunku do innych seriali emitowanych na TVP2. Natomiast sympatią nadal cieszą się seriale tureckie - „Nadzieja i miłość” notuje niemalże dwukrotnie wyższą oglądalność od polskiej produkcji.

Teleturnieje okazały się być tym formatem, który ciągnie oglądalność obu kanałów TVP w górę. „The Wall. Wygraj marzenia” oraz „Koło fortuny” plasują programy na trzecim i czwartym miejscu wśród najchętniej oglądanych nowości w głównych stacjach w grupie ALL 4+. „The Wall. Wygraj marzenia” poprawił wyniki oglądalności wśród wszystkich widzów względem programów („Anna i Yusef. Miłość bez granic”, „Gorzki smak cukru”) emitowanych o tej samej porze w zeszłym roku, gdzie średnia oglądalność wyniosła 1,3 mln i udział w rynku 8,87 proc. Oba programy zdecydowanie gorzej wypadają w grupie komercyjnej, gdzie przegrywają prawie ze wszystkimi nowościami Polsatu i TVN.

Nowości w ramówkach nie są w stanie zahamować spadających udziałów w torcie telewizyjnym na rzecz kanałów tematycznych. Największy spadek w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku notuje TVP1 (-1,3 pkt. proc. w ALL 4+, - 0,9 pkt. proc. w ALL 16-49). Podobne spadki zanotowały stacje Polsat (- 0,7 pkt. proc. w ALL 4+, - 0,8 pkt. proc. w ALL 16-49) i TVN (-0,7 pkt. proc. w ALL 4+, - 0,7 pkt. proc. w ALL 16-49). Najmniejszym spadkiem może się pochwalić kanał TVP 2 (-0,1 pkt. proc. w ALL  4+, bez zmian w ALL 16-49). Niewątpliwie, na taki wynik mają wpływ emitowane od wielu sezonów seriale o niesłabnącej popularności.

Jak na razie, to Polsat świeci najjaśniej w jesiennej ramówce, głównie dzięki większej liczbie trafnych nowości, a w szczególności dzięki dobrym oglądalnościom serialu „W rytmie serca”. Pozwala to zachować pozycję lidera w udziałach w grupie wszystkich widzów, z tym samym dystansem do TVN, jak rok temu. Z kolei w grupie komercyjnej obie stacje idą łeb w łeb. Jest więc szansa, że Polsat i TVN podzielą się wygraną tak, jak to miało miejsce na wiosnę tego roku. Z kolei dla TVP totalna rewolucja w ramówce nie do końca się sprawdziła i ten sezon będzie kolejną walką o utrzymanie udziałów w rynku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „W rytmie serca” i „Diagnoza” najchętniej oglądanymi nowościami w jesiennej ramówce (analiza)

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rabina
Diagnoza to bardzo dobry serial. Jestem pod wrażeniem, ze w końcu udało sie stworzyć coś porządnego, wciągającego i dla masowego odbiorcy. Serial ogląda się świetnie. Gratulacje dla twórców.
odpowiedź
User
Robert
W rytmie serca to fajny serial :)
odpowiedź
User
Jan
Czyli cokolwiek nowego wrzuci TVP w swoją ramówkę I tak oglądają to tylko emeryci. Dobre I to.
odpowiedź