SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W TVP lokowanie produktów najdroższe w „M jak miłość” i „Ranczu”, w TVN u „Kuby Wojewódzkiego”, a w Polsacie w „Top Chefie”

Ceny za lokowanie produktu w cyklicznych produkcjach telewizyjnych są w jesiennej ramówce podobne do tych z wiosny br. i jesieni ub.r. Najdrożej jest w TVN, nieco taniej w Telewizji Polskiej. Mimo to reklamodawcy nie ograniczają aktywności związanych z product placement.

Kuba Wojewódzki pijący oranżadę Hellena, fot. TVNArticle

Z informacji, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że w programach Polsatu lokowanie produktu kosztuje średnio 35-40 tys. zł. Jest to cena za jeden odcinek, bo Polsat Media stosuje stawki za jeden odcinek, a nie za pojedyncze sceny. W cenę tę wliczone są zarówno ceny aktywne (takie, w których produkt „gra”) i pasywne (gdy nie jest elementem żadnej akcji, tylko tła). W takich programach jak „Top Chef” i „Hell’s Kitchen -Piekielna kuchnia” cena wynosi 55 tys. zł i obejmuje komplet aktywności w odcinku (aktywne i pasywne).

W Telewizji Polskiej ceny za lokowanie mogą sięgać do 65 tys. zł. Najdroższe są placementy w takich serialach, jak „Ranczo” czy „M jak miłość”. Za lokowanie w „Barwach szczęścia” w TVP2 trzeba zapłacić 40 tys. zł,  w nowym serialu „Prokurator” - od 30 do 35 tys. zł. Product placement w „Rolnik szuka żony” kosztuje ok. 35 tys. zł. Tyle samo trzeba zapłacić za ulokowanie marki w programie „The Voice of Poland” w TVP2.

W TVN najwięcej kosztuje product placement w programie „Kuba Wojewódzki” - pojedyncza scena aktywna kosztuje 95 tys. zł, a pasywna - 64 tys. zł. Dosyć drogie jest też lokowanie w weekendowym wydaniu „Dzień dobry TVN” - to koszt rzędu ponad 70 tys. zł.

Product placement w serialu „Aż po sufit” kosztuje 65 tys. zł za jedno lokowanie, a w „Singielce” - 45 tys. zł. Reklamodawca, który chce by jego produkt pojawił się w programie, „Aplauz, aplauz” musi jednorazowo zapłacić 63 tys. zł.

- Ostateczna cena zależy i tak zawsze od ilości lokowań i rabatów jakie mają klienci oraz obsługujące je domy mediowe. Są też pakiety, w skład których wchodzą także inne aktywności u danego nadawcy, takie jak regularna kampania spotowa, sponsoring, działania w internecie itp. Czasami wpływ na cenę ma również rodzaj produktu, który jest lokowany w danym programie czy serialu - mówi nam, prosząc o anonimowość, jeden z ekspertów zajmujących się działaniami branded content.

Lokowanie produktu do promocji swoich marek aktualnie wykorzystują m.in. Grupa Colian - oranżada Hellena przez cały sezon serwowana będzie w programie Kuby Wojewódzkiego w TVN. Marka przypraw Appetita pojawiła się w programach „Masterchef” w TVN (kiedyś był tu promowany Kamis) i „Pyszne25” w TVN Style.

Z kolei napój Roko (Zbyszko), który w poprzedniej edycji pili uczestnicy „The Voice of Poland”, zastąpiła Coca-Cola. W pierwszym odcinku tej produkcji pojawił się tez placement nju mobile (Orange Polska).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W TVP lokowanie produktów najdroższe w „M jak miłość” i „Ranczu”, w TVN u „Kuby Wojewódzkiego”, a w Polsacie w „Top Chefie”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kameduła
Wyjątkowo gó..ana jest ta oranżada Hellena, ona nie ma nic wspólnego z oranżada w butelkach z takim zamkniecie na druciku To była oranżada a ten oranżadopodobny wyrób Helleny to słodka zabarwiona woda.i
odpowiedź
User
Janek
Chory świat...
odpowiedź
User
morświn
wyłączyłem program gdy tylko zaczęła się publiczna degustacja w raz z Pascalem B.
to już jest apogeum. W programie talk show (rozrywkowy chłam) zadawanie pytań o oranżadę…
zdegustowana żenada
odpowiedź