SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Walentynki widzowie wybrali eurowizyjny koncert

Koncert "Piosenka dla Europy", czyli tegoroczne preselekcje dokonkursu Eurowizji, oglądało więcej widzów niż rok temu, ale niecomniej niż dwa lata temu. Show dało nadającej je Jedynce pozycjęlidera oglądalności w walentynkowy wieczór.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl wynika, że trzyczęściowy koncert obejrzało wminioną sobotę 3,73 mln widzów, zapewniając TVP 1 24,84 proc.udziału w grupie 4+ - i 23,52 proc. w grupie 16-49. Rok temueurowizyjne preselekcje przyciągnęły mniejszą widownię, bo oglądałoje 3,27 mln osób (udział w 4+ wyniósł 22,92 proc), ale dwa latatemu koncert ten cieszył się minimalnie większą oglądalnością (3,79mln widzów, 23,96 proc. udziału w 4+).

W czasie "Piosenki dla Europy" TVP 1 była liderem rynkutelewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który emitował wtedyfilmy fabularne, oglądane przez 2,9 mln widzów. Na dalsze pozycjetrafiły: TVP 2 (programy kabaretowe, filmy; 2,36 mln) i TVN("Niania", filmy; 1,92 mln).

Dane telemetryczne pokazują, że wśród widzów show dominowałykobiety, osoby w średnim wieku i starsze, mieszkańcy wsi orazludzie z wykształceniem podstawowym i średnim,

W koncercie wzięło udział dziesięciu wykonawców. Głosami widzówi jurorów wygrała Lidia Kopania z piosenką "I don't wanna leave" ito właśnie ta artystka reprezentować będzie Polskę w KonkursiePiosenki Eurowizji 2009, który odbędzie się w maju br. wMoskwie.

Oglądalność "Piosenki dla Europy 2009" i porównanie zlatami poprzednimi


Wszyscy 4+16-49
DataStartKoniecAMRSHR %SHR %
14-02-200920:1721:523 93757825,00%24,22%
14-02-200922:0122:263 307 75224,10%21,37%
14-02-200922:4022:533 00162124,75%21,68%
średnia

3 732 75824,84%23,52%

23-02-200820:1822:353 274 66622,92%21,33%

03-02-200720:1722:263 790 59823,96%23,31%

Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisjitegorocznych preselekcji


Wszyscy 4+
StacjaAMRSHR %
TVP 1 - Piosenka dlaEuropy3 73275824,84%
Polsat2 902 28219,33%
TVP 22 35657415,70%
TVN1 921 60112,80%

Profil widowni "Piosenki dla Europy2009"



ADH%AFF
PłećMężczyźni42,03%87

Kobiety57,97%112
Wiek4- 92,36%39

10-155,50%75

16 - 192,82%47

20 - 243,50%41

25 - 294,57%53

30 - 347,43%93

35 - 397,53%110

40 - 446,54%101

45 - 4910,73%144

50 - 5410,47%127

55 - 5910,65%142

60+27,90%147
Wlk.miastaWieś48,80%125

< 50 tys.23,51%99

50-100 tys.8,04%95

100-200 tys.5,15%65

> 200 tys.14,50%70
ZawódTop management5,70%72

Pracownicy szczeblaśredniego16,04%113

Pracownicyfizyczni i rolnicy22,31%107

Emeryci36,73%138

Inne19,22%63
WykształceniePodstawowe49,90%111

Średnie31,60%105

Wyższe10,64%93

Inne7,86%59

Dołącz do dyskusji: W Walentynki widzowie wybrali eurowizyjny koncert

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl