SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

W wieku 80 lat zmarł Trevor Baylis, wynalazca „radia na korbkę”

W poniedziałek w Londynie zmarł Trevor Baylis, konstruktor radioodbiornika ładowanego za pomocą ludzkich mięśni. Baylis przeżył 80 lat, okradziony ze swojego wynalazku część życia spędził na wspieraniu innych wynalazców i walce z łamaniem praw do własności intelektualnej.

Article

Trevor Baylis był twórcą pierwszego modelu radioodbiornika, w którym ładowanie baterii możliwe było dzięki specjalnej korbce obracanej ręcznie przez użytkownika. Dzięki takiemu rozwiązaniu radio do pracy nie potrzebowało podłączenia do sieci elektrycznej, ani tradycyjnych baterii lub akumulatora.

Na pomysł zbudowania „radia na korbkę” Baylis wpadł w 1991 r. podczas oglądania programu telewizyjnego poświęconego szerzącej się w Afryce epidemii AIDS. Dowiedział się wówczas, że w wielu regionach Afryki używanie radia – jedynego środka łączności jest niemożliwe z powodu braku baterii i źródeł energii elektrycznej.

Po opracowaniu nowego modelu radia konstruktor długo walczył o opatentowanie wynalazku, później zaś o sfinansowanie produkcji radioodbiornika. Ostatecznie konstrukcja opracowana przez Baylisa nie przyniosła mu sukcesu finansowego, bowiem wiele firm produkujących sprzęt radiowy skopiowało wynalazek i wprowadziło do sprzedaży własne modele „radia na korbkę”.

Znaczną część swojego życia Baylis poświęcił na wspieranie innych wynalazców i walkę z kradzieżą własności intelektualnej. O śmierci Baylisa poinformował jeden z jego współpracowników przyznając, że w ostatnich latach życia wynalazca zmagał się z szeregiem chorób.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W wieku 80 lat zmarł Trevor Baylis, wynalazca „radia na korbkę”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing