SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Walentynkowa akcja frugo

Pikiety antywalentynkowe zamiast czerwonych serduszek

"Miłości nie można kupić", "Kochać, to nie znaczy kupować prezenty", "Zakaz handlu uczuciem" - takie hasła skandowali uczestnicy happeningów antywalentynkowych, które odbyły się 14 lutego w pięciu miastach Polski. Organizatorem akcji była Radykalna Inicjatywa Frugo. Celem happeningów było wyszydzenie sposobu, w jaki pop-kultura przedstawia najważniejsze z uczuć - miłość.

Akcje odbywały się w galeriach przy Cinema City w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Gdańsku oraz przy Multikinie - Kraków. Manifestanci nosili transparenty z antywalentynkowymi hasłami, rozdawali ulotki, kartki i vlepki o tematyce antywalentynkowej oraz nawoływali do przyłączenia się do bojkotu. W sumie rozdano ich ponad 30 tys.. Centralną osobą wszystkich happeningów była pani Walentyna - atrakcyjna kobieta, która za wręczane kartki antywalentynkowej przez minutę wyznawała miłość wszystkim chętnym bez względu na płeć. Pani Walentyna za każdym razem czytała automatycznym głosem miłosny tekst z kartki, jedynie od czasu do czasu nawiązując z "oblubieńcem" kontakt wzrokowy i posyłając mu nieszczery uśmiech. Czasami przerywała czynność, aby napić się herbaty stojącej na stoliku. Po miłosnej deklaracji Pani Walentyna odwracała się i nie żegnając się, zupełnie traciła zainteresowanie "ukochanym", po czym rozpoczynała obsługiwać kolejnego oblubieńca. Okoliczności, w jakich wyznawała miłość - deklaracja uczucia w zamian za kartkę, treść deklaracji ("Och, dziękuję Ci kochanie za ten wspaniały prezent. Tak bardzo Cię kocham. Naprawdę, jesteś tak cudowny, że brak mi słów..." , "Króliczku. Misiu. Niedźwiadku. Koniku polny. Ale nie myśl, że ja Cię kocham tylko za te prezenty, nie. Kocham Cię, bo masz takie bogato urządzone...eee, przepraszam, to moja pomyłka, masz takie bogate wnętrze, charakter i inne przymioty duchowe...") oraz mechaniczny ton głosu pani Walentyny miały na celu ośmieszenie komercjalizacji, jaka towarzyszy Walentynkom i wskazanie na zakłamanie uczucia miłości.

Happeningi antywalentynkowe to pierwsze działanie Radykalnej Inicjatywy Frugo zaplanowanych na 2004. Organizacja zapowiada kolejne prowokacje, akcje uliczne i pikiety.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Walentynkowa akcja frugo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl