Pinterest walczy z dezinformacją o klimacie

Platforma Pinterest wprowadziła wytyczne, które mają zapobiec szerzeniu na niej dezinformacji na temat zmian klimatycznych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Starając się zmniejszyć liczbę fałszywych i wprowadzających w błąd twierdzeń o sytuacji zagrożenia klimatycznego, które można znaleźć w internecie, Pinterest wprowadza politykę dotyczącą dezinformacji o klimacie.

Pinterest dzięki współpracy z Conscious Advertising Network (Can) przygotował jasno określone wytyczne dotyczące fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji o zmianie klimatu, w tym teorii spiskowych, pojawiających się w treściach lub reklamach.

Sarah Bromma, szefowa polityki Pinteresta, mówi, że platforma „wierzy w kultywowanie przestrzeni, która jest godna zaufania i prawdziwa dla tych, którzy z niej korzystają”.

Bromma dodaje, że posunięcie to jest rozwinięciem szerszych wytycznych dotyczących dezinformacji na Pintereście, które zostały opracowane po raz pierwszy w 2017 r. w celu rozwiązania problemu dezinformacji na temat zdrowia publicznego, a od tego czasu zostały zaktualizowane w celu rozwiązania „nowych i pojawiających się problemów, które wysuwają się na pierwszy plan”. Mówi: „Rozszerzona polityka dezinformacji klimatycznej to kolejny krok na drodze Pinteresta do zwalczania dezinformacji i tworzenia bezpiecznej przestrzeni online”.

Zgodnie z wytycznymi, Pinterest usunie teraz wszelkie treści, które uzna za szkodliwe dla użytkowników na podstawie dobrego samopoczucia, bezpieczeństwa i zaufania. Pinterest zaktualizował również swoje wytyczne reklamowe, aby wyraźnie zabronić wszelkich reklam zawierających teorie spiskowe lub dezinformację związaną ze zmianami klimatu.

Jakie treści zostaną usunięte z platformy?

Treści, które zaprzeczają istnieniu lub wpływowi zmiany klimatu, wpływowi człowieka na zmianę klimatu lub temu, że zmiana klimatu jest poparta konsensusem naukowym.

Fałszywe lub wprowadzające w błąd treści dotyczące rozwiązań w zakresie zmian klimatu, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym.

Treści, które fałszywie przedstawiają dane naukowe, w tym przez pominięcie lub selekcję, w celu podważenia zaufania do nauk o klimacie i opinii ekspertów.

Szkodliwe, fałszywe lub wprowadzające w błąd treści dotyczące zagrożeń bezpieczeństwa publicznego, w tym klęsk żywiołowych i ekstremalnych zjawisk pogodowych

Polityka ta została wprowadzona zaledwie kilka dni po tym, jak Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) opublikował raport swojej grupy roboczej, w którym ostrzega, że ​​należy natychmiast działać w sprawie zmian klimatu.

W raporcie IPCC „wzrost dezinformacji” jest określany jako próba „utrzymania status quo przez aktorów na stanowiskach władzy w obliczu rosnącej społecznej inercji w działaniach na rzecz klimatu”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day