SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Warka nie jest w 100 proc. polska - reklama wprowadza w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot piwa Warka (Grupa Żywiec) informujący, że jest ono produkowane z chmielu w 100 proc. polskiego, wprowadziła odbiorców w błąd. Okazuje się bowiem, że browar zaopatruje się także u niemieckich dystrybutorów.

Warka nie jest w 100 proc. polska - reklama wprowadza w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy zajęła się ostatnim spotem telewizyjnym Warki (przeczytaj szczegółowe informacje o całej tej kampanii) po otrzymaniu dotyczącej go skargi. Jej autorzy zauważyli, że w reklamie pada hasło „100 proc. polskie piwo Warka”, tymczasem produkująca je Grupa Żywiec od dawna zaopatruje się w chmiel w Niemczech, czego nie ukrywa w komentarzach udzielanych mediom. W tym kontekście protestujący odbiorcy ocenili, że sformułowanie „100 proc. polskie piwo” jest nadużyciem i wprowadza klientów w błąd.

Odpowiadając na te zarzuty, Grupa Żywiec zwróciła uwagę, że w reklamie nie pada stwierdzenie „100 proc. polskie piwo”, tylko „najlepszy chmiel, w 100 proc. polski”. I to drugie sformułowanie zdaniem firmy jest prawdziwe, ponieważ co prawda zaopatruje się ona w chmiel od niemieckich dystrybutorów, ale za każdym razem jest to chmiel pochodzący z Polski. „Każda partia chmielu kupowana przez Grupę Żywiec posiada odpowiedni certyfikat, wydawany przez dystrybutora, potwierdzający polskie pochodzenie chmielu oraz jego wysoką jakość” - zadeklarował browar.

Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, oceniając, że spot Warki został tak skonstruowany, że odbiorcy reklamy mają wrażenie, iż piwo to jest 100 proc. polskie, tymczasem Grupa Żywiec przyznaje, że składniki potrzebne do jego produkcji kupuje z różnych źródeł, również od dystrybutorów z Niemiec. W konsekwencji komisja orzekła, że reklama narusza kodeks branżowy, nadużywając zaufania odbiorców i wykorzystując ich brak doświadczenia lub wiedzy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Warka nie jest w 100 proc. polska - reklama wprowadza w błąd (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dido
--to jest najgorsze, najbardziej niesmaczne piwo, które w zyciu piłem. !! Tego piwa nie moge normalnie spożyc,(nawet jednego) wtedy kiedy jestem juz wypiwszy, kiedy to wiele rzeczy smakuje i da sie wypic wszystko!! :-)
Tego piwa nie da sie pic. !! Jest tak zle dobrany smak, że az dziw bierze ze ktos do tego doprowadził. Smak zapach -to powinno grac. !! a tu jakies pomyje i śmierdziuchy.
Przykładowo: kasztelan niepasteryzowany, perła, łomza, lech, i piwa z malych browarów -to mozna pić -ale wareckich sików-nieee !!
odpowiedź
User
Krzysztof
Warka - zapach dzieciństwa :) Smak - młodości :) Rozum - na starość.
Drogaa szanowna komisjo! Ja natomiast chciałem zgłosić, że te kremy przeciwzmarszczkowe - to nieprawda jest, że te panie co je reklamują, to one od tego są takie gładkie... Na temat Penigry, to się nie będę rozwodził, ale chętnie na temat proszków do prania, bo pod tym węzłem się nie dopiera. Dziękuję jednocześnie za wycofanie reklamy o tych kulkach zamiast kupy w pampersach, bo w żadnej paczce pieluch kulek nie spotkałem.
odpowiedź
User
Alqu
Do Żywca to może ten chmiel trafia, ale do Warki nie ma szans...
W przeciwnym razie chwaliliby się tym na etykiecie, a tak nie jest.
odpowiedź