SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Właściciel TVN bez 11 proc. wpływów i z 2,3 mld dol. straty. Zadłużenie koncernu sięga 48 mld dolarów

W zeszłym kwartale Warner Bros. Discovery (do którego należy m.in. HBO i polski TVN) przy spadku przychodów o 11 proc. do 9,82 mld dolarów zanotował 2,28 mld dolarów straty netto. Jego platformy subskrypcyjne miały 94,9 mln subskrybentów, a zadłużenie netto koncernu sięga 48 mld dolarów.

Article

Segment wytwórni filmowych Warner Bros. Discovery zanotował w ujęciu pro forma (czyli sumując wyniki Warner Media i Discovery sprzed roku) spadek przychodów o 8 proc. do 3,09 mld dolarów. Bez uwzględnienia niekorzystnego dla koncernu umocnienia się dolara ujemna dynamika wyniosła 5 proc.

Wpływy z treści zmalały o 6 proc. do 2,88 mld dolarów, mimo że w kinach wyświetlane były hitowe filmy „DC Liga Super-Pets”, „Elvis” i „Nie martw się, kochanie”. Z drugiej strony zmniejszyła się sprzedaż treści do rozrywki w domach (np. z wypożyczania filmów) oraz sprzedaż licencji dla nadawców telewizyjnych.

Koncernowi udało się dużo mocniej ograniczyć wydatki (koszty uzyskania przychodów zmalały o 14 proc. do 1,75 mld dolarów, a koszty ogólne, administracyjne i sprzedażowe - o 24 proc. do 570 mln dolarów), dzięki czemu skorygowany zysk EBITDA pionu wzrósł z 566 do 762 mln dolarów.

Telewizja z największym zyskiem

Pion telewizyjny koncernu, obejmujący m.in. grupę TVN, zanotował spadek przychodów o 11 proc. (a o 8 proc. bez zmian kursów walut) do 5,21 mld dolarów. Przychody z dystrybucji zmalały pro forma o 5 proc. do 2,92 mld dolarów, z reklam - o 14 proc. do 1,94 mld dolarów, a ze sprzedaży treści - o 39 proc. do 277 mln dolarów.

Na dynamikę sprzedaży reklam i treści negatywnie wpłynęło to, że w trzecim kwartale ub.r. odbyły się letnie igrzyska olimpijskie i finałowe mecze koszykarskiej ligi NBA. Natomiast przychody z dystrybucji odzwierciedlają spadek liczby klientów płatnej telewizji w USA oraz niższe kwoty w umowach w niektórych krajach europejskich.

Koszty uzyskania przychodów zmalały o 20 proc. do 1,91 mld dolarów, a wydatki ogólne, administracyjne i sprzedażowe - o 11 proc. do 678 mln dolarów (w sprawozdaniu zaznaczono, że ograniczono wydatki pracownicze i marketingowe).

Pion osiągnął w zeszłym kwartale 2,63 mld dolarów, wobec 2,71 mld dolarów pro forma rok wcześniej.

Platformy streamingowe z 95 mln klientów

Na koniec września należące do koncernu platformy streamingowe (głównie discovery+ i HBO Max) miały 94,9 mln subskrybentów, o 2,8 mln więcej niż kwartał wcześniej. W USA i Kanadzie nastąpił wzrost z 53 do 53,5 mln, a na pozostałych rynkach - z 39,1 do 41,4 mln.

Średni przychód od abonenta (ARPU) zmalał z 7,66 do 7,52 dolarów, głównie w związku z niekorzystnymi zmianami kursów walut (w USA i Kanadzie ten wskaźnik wzrósł z 10,54 do 10,66 dolarów).

Łączne przychody pionu direct-to-consumer Warner Bros. Discovery zmalały pro forma o 7 proc. do 2,32 mld dolarów. Przesądził o tym spadek wpływów z dystrybucji o 8 proc. do 2,06 mld dolarów, głównie wskutek zakończenia współpracy z Amazonem jesienią ub.r. Za to przychody reklamowe podwoiły się, rosnąc z 54 do 105 mln dolarów.

Koszty zyskania przychodów poszły w górę o 20 proc. do 2,19 mld dolarów, natomiast nakłady sprzedażowe, administracyjne i ogólne zmalały o 20 proc. do 833 mln dolarów (ograniczono inwestycje marketingowe).

Skorygowana strata EBITDA segmentu pogłębiła się z 309 do 634 mln dolarów.

5,3 mld dol. straty przez trzy kwartały

Skorygowany zysk EBITDA Warner Bros. Discovery w ujęciu pro forma zmalał z 2,67 do 2,42 mld dolarów, a strata netto pogłębiła się z 659 mln do 2,28 mld dolarów.

W pierwszych trzech kwartałach br. koncern (z WarnerMedia połączył się z początkiem kwietnia) zanotował 22,81 mld dolarów wpływów, 28,28 mld dolarów kosztów i 5,27 mld dolarów straty netto.

48 mld dolarów długu

Na koniec września zadłużenie brutto koncernu sięgało 50,4 mld dolarów, z czego 91 proc. miało stałą stopę oprocentowania. Łączne oprocentowanie wynosiło 4,3 proc.

Firma podkreśliła w prezentacji, że we wrześniu spłaciła 6 mld dolarów, a na koniec września miała do dyspozycji 2,4 mld dolarów w gotówce. Współczynnik zadłużenia sięgał 5,1-krotności zysku EBITDA z minionych 12 miesięcy, docelowo ma zmaleć do 2,5-3-krotności.

Przeciętny termin zapadalności jej zadłużenia to 14 lat, natomiast 25 proc. jego sumy trzeba będzie spłacić w najbliższych trzech latach.

W 2023 roku 2,75 mld dol. dzięki synergiom

W całym br. Warner Bros. Discovery spodziewa się osiągnąć 9-9,5 mld dolarów skorygowanego zysku EBITDA i 3 mld dolarów wolnych przepływów pieniężnych, po uwzględnieniu kosztów restrukturyzacji (niedawno koncern zapowiedział, że wyniosą one 3,2-4,3 mld dolarów).

W przyszłym roku skorygowany zysk EBITDA ma sięgnąć 12 mld dolarów. Koncern ma już zyskiwać na tegorocznych oszczędnościach (w prezentacji wskazano m.in. szybkie zamknięcie wiosną br. platformy CNN+), osiągając ok. 2,75 mld dolarów synergii. Zapowiada też relaunch swoich platform streamingowych w USA, Ameryce Środkowej i Południowej (wspólną ofertę discovery+ i HBO Max zapowiedziano już wiosną br.).

W br. synergie wyniosą 750 mln dolarów, a w 2024 roku mają przekroczyć 3,5 mld dolarów. Firma osiąga je w zakresie marketingu, tworzenia treści, technologii, zakupów i struktur korporacyjnych.

Natomiast jako czynniki ryzyka w 2023 roku koncern wskazał zmiany kursów walut, sytuację makroekonomiczną i geopolityczna oraz sytuację na rynku płatnej telewizji.

Akcje przecenione o ponad połowę

Na wyniki i prognozy Warner Bros. Discovery negatywnie zareagowali inwestorzy - w handlu posesyjnym akcje koncernu taniały o prawie 5 proc.

Od początku kwietnia kurs giełdowy koncernu zmalał o 53 proc. Przy cenie z zamknięcia czwartkowej sesji kapitalizacja firmy wynosi 29,06 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Właściciel TVN bez 11 proc. wpływów i z 2,3 mld dol. straty. Zadłużenie koncernu sięga 48 mld dolarów

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staś Pytalski.
Dla wszystkich, którzy nie ukończyli ekonomii... Proszę jesniej pisać.
odpowiedź
User
Seba
By robić duże cięcia trzeba wykazać stratę.
Zwolnią po kilka osób w każdej spółce córce a później zaczną je łączyć co się ładnie optymalizacja nazywa i znowu będą zwolnienia.
Samo zrobienie jeden kraj jedna siedziba ( z wyjątkiem USA) to mln oszczędności rocznie na każdej spółce typu HBO Polska przeniesie się na Wiertniczą,
odpowiedź
User
fgh
TVN ma tylu fanów, że zrobią jakąś zrzutkę na Patronite i szybko te długi spłacą.
odpowiedź