SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wartość rynku reklamy

Po 10 miesiącach wartość rynku reklamy wyniosła 8,41 mld zł

Po dziesięciu miesiącach roku wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 8,41 mld zł. W ubiegłym roku łączne wydatki na reklamę wyniosły 10,2 mld zł.

Z raportu MediaMonitoring wynika, że największy udział w rynku mają reklamy żywności. Wydano na nie 1,98 mld zł. Kolejne miejsca zajmują: telekomunikacja (883,8 mln zł), rozrywka i kultura (857,7 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (851,5 mln zł) i sprzedaż (755,5 mln zł).

Po 10 miesiącach największymi reklamodawcami były firmy: Unilever (240,6 mln zł), Procter & Gamble (225,4 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (200,2 mln zł), Centertel (196,6 mln zł) i Polkomtel (192,5 mln zł).

Największy udział w ‘torcie’ reklamowym miały po dziesięciu miesiącach telewizja (63 proc.), prasa (29 proc.) i radio (ok. 8 proc.). W porównaniu z wynikami po dziewięciu miesiącach udział telewizji wzrósł kosztem pozostałych mediów o ponad 2 proc.

Projekt MediaMonitoring koordynuje SMG/KRC.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl