Dla serwisów sportowych najlepszymi latami są te parzyste, gdy odbywają się igrzyska olimpijskie oraz najważniejsze turnieje piłkarskie (zwłaszcza jeśli gra w nich nasza reprezentacja). Nie inaczej było w przypadku spółki Weszlocom w 2024 roku: jej przychody sprzedażowe poszły w górę rok do roku z 3,09 do 5,62 mln zł, czyli o 82 proc.
To zdecydowanie najlepszy wynik w historii firmy. W 2022 roku (gdy odbyły się zimowe igrzyska i piłkarski mundial) wypracowała 3,56 mln zł wpływów, a rok wcześniej (rozegrano wtedy przełożone o rok piłkarskie Euro i letnie igrzyska) – 3,69 mln.
Spółka zarządza serwisem Weszło i związanym z nim kanałem youtube’owym, na których dominują treści o piłce nożnej. Zarabia wyłącznie z emisji reklam i content marketingu. Witryna jest poza czołową dziesiątką serwisów sportowych, natomiast jej kanał youtube’owy ma obecnie ok. 320 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim 3,5 tys. materiałów zanotowało ponad 165 mln odtworzeń.

Reklamy nie nadążyły za kosztami
W ub.r. Weszlocom nadal więcej wydawało niż pozyskiwało z reklam. Koszty operacyjne spółki poszybowały z 3,48 do 6,39 mln zł, z czego te na usługi obce – z 1,76 do 3,15 mln, na wynagrodzenia – z 1,51 do 2,59 mln, a na zużycie materiałów i energii – z 47,9 do 332,6 tys.
Do tego doszło jeszcze 154,4 tys. zł pozostałych wydatków operacyjnych, wobec jedynie 6 tys. rok wcześniej.
W konsekwencji pogłębiła się ujemna rentowność firmy. Strata sprzedażowa brutto wzrosła z 392,6 do 765,4 tys. zł, a w ujęciu brutto i netto – z 412,7 do 914,9 tys.
Kapitały własne pozostały ujemne, chociaż w ciągu roku dopłacono do nich 885,6 tys. zł. Na koniec ub.r. wynosiły -181,9 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to -152,7 tys.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Krzysztof Stanowski głównie w Kanale Zero
Wcześniej z rentownością wydawcy Weszło było dużo lepiej. W 2022 roku spółka zarobiła na czysto 165,4 tys. zł, rok wcześniej – 152,2 tys., a w 2020 roku – 120,2 tys.
Krzysztof Stanowski od kwietnia br. nie kontroluje jej już właścicielsko. Jak informowaliśmy, wraz z żoną sprzedał 80 proc. udziałów podmiotom związanym z Marcinem Szpalerskim – założycielem firmy bukmacherskiej Fuksiarz.pl, którą reklamuje Stanowski. Pozostał natomiast na stanowisku prezesa.
Od pięciu lat Stanowski skupia się na działalności youtube’owej. Do jesieni 2023 roku współtworzył Kanał Sportowy, zaś od lutego 2024 roku jest szefem i jednym z głównych twórców Kanału Zero, który w ub.r. wypracował 27,32 mln zł przychodów sprzedażowych, 4 mln zysku operacyjnego i 3,15 mln zysku netto.

Krzysztof Stanowski z żoną pozostają właścicielami spółki Weszło FM, ale ta po zamknięciu na początku 2022 roku nazywającej się tak samo internetowej stacji radiowej, nie prowadzi znaczącej działalności. W ub.r. przy 60 tys. zł przychodów miała 32 tys. straty netto, a rok wcześniej zanotowała 210 tys. wpływów i 9,6 tys. straty netto.











