SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wiadomości” jako autentyczny zacytowały tweet parodiujący liderkę Strajku Kobiet. „Niezamierzony błąd edytorski”

W poniedziałek w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP jako autentyczny przytoczono absurdalny wpis twitterowicza podszywającego się pod Martę Lempart, jedną z liderek Strajku Kobiet. Redakcja „Wiadomości” przeprosiła na Twitterze, tłumacząc to „niezamierzonego błędu edytorskim”.

Wpis parodiujący Martę Lempart, fot. twitter.com.marcintycArticle

Fałszywy wpis twitterowy pojawił się w materiale Krzysztofa Nowiny Konopki (a nie Marcina Szypszaka, jak omyłkowo podaliśmy w pierwszej wersji tego tekstu) w krytycznym tonie opisującym postulaty i skład rady konsultacyjnej przedstawione przez liderki Strajku Kobiet w niedzielę wieczorem. Jak już opisywaliśmy, wśród żądań jest podwyższenie wydatków na ochronę zdrowia w ciągu tygodnia z 4,5 do 10 proc. PKB, czyli o prawie 150 mld zł.

Reporter „Wiadomości” podkreślił, że Marta Lempart siedem dni daje też rządowi na dymisję, po czym zacytował jej rzekomy wpis z Twittera. - Oprócz tego zatankowany 747 cargo na Okęciu i wolny pas startowy - odczytano.

Tymczasem to tweet użytkownika o nicku @czlowiek_bobr (co widać także na screenie pokazanym w „Wiadomościach”). Regularnie kpi on z różnych osób publicznych, głównie polityków, zamieszczając ich rzekome wpisy. Żeby się uwiarygodnić, dodaje u siebie zdjęcie profilowe oraz imię i nazwisko parodiowanej osoby, przy czym pod personaliami mniejszą czcionką jej widoczny jego autentyczny nick @czlowiek_bobr, które nie można zmienić.

Wpadkę „Wiadomości” z rzekomym tweetem liderki Strajku Kobiet szybko zauważyli internauci na Twitterze. - Czy Wiadomości naprawdę dały twitt człowieka bobra jako twitt Marty Lempart? Czy tam pracuje ktoś dorosły? - spytała Dominika Długosz z „Newsweeka”. - A to dobre ;)) PS dawno żaden program nie zagrał tyle razy wpadającej w ucho piosenki "call on me.." - napisał Klaudiusz Slezak z Radia Nowy Świat.

- "pluralizm, bezstronność, wyważenie, innowacyjność, wysoka jakość" 2 miliardy - kpiła Agata Szczęśniak z OKO.press. - Dzisiejszy skalp @czlowiek_bobr  będzie już chyba nie do przebicia na lata. Gratki! @WiadomosciTVP  podały jego Twitta jako wypowiedź liderki tzw. Strajku Kobiet. No bo chyba nie zrobili tego specjalnie, co? - spytał poseł Konfederacji Artur Dziambor.

Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 2,66 mln widzów (2,6 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 2,04 mln w TVP1, a 619,9 tys. w TVP Info.

„Wiadomości”: to był niezamierzony błąd edytorski

O godz. 20:32 na twitterowym profilu „Wiadomości” pojawiło się wyjaśnienie wpadki z zacytowanym wpisem. - Wskutek niezamierzonego błędu edytorskiego z materiału @WiadomosciTVP wypadł komentarz „z tej politycznej akcji śmieje się część internautów” poprzedzający satyryczny tweet @czlowiek_bobr co mogło sugerować, że jego autorką jest @martalempart. Przepraszamy za nieporozumienie - stwierdzono.

Część dziennikarzy nie dała temu wiary. - Najgorzej, gdy chcesz wszystkich okłamać, ale nie umiesz i wychodzi żenada w opór. Wy byście nie mieli wstydu nawet, gdybyście dostali go na Gwiazdkę - stwierdził Łukasz Rogojsz z Gazeta.pl. - Wskutek niezamierzonego błędu wypadł mózg - napisał Marcin Dobski z „Wprost”

- Niech ktoś zatrzyma tę karuzelę śmiechu. Nie, tym razem to nie Człowiek Bóbr. To TVP - skomentowała Estera Flieger z NGO.pl. - Cali jesteście jednym wielkim nieporozumieniem :) - napisała do redakcji „Wiadomości” Kataryna, felietonistka „Plusa Minusa”.

Fragment z wpisem parodiującym Martę Lempart usunięto z materiału, który zamieszczono na portalu internetowym „Wiadomości”.

Wpadki „Wiadomości” i „Faktów”

Podobne błędy zdarzały się już w telewizyjnych programach informacyjnych. W kwietniu 2014 roku w „Faktach” TVN w materiale Macieja Mazura posłużono się wpisem z nieprawdziwego konta Antoniego Macierewicza na Twitterze. Stacja przeprosiła wieczorem za pomyłkę i ją poprawiła.

Natomiast w styczniu 2013 roku w „Wiadomościach” w materiale o filmie na temat zabójstwa Osamy bin Ladena zamiast prawdziwego zdjęcia sztabu Baracka Obamy pokazano jego prześmiewczą przeróbkę internetową.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” jako autentyczny zacytowały tweet parodiujący liderkę Strajku Kobiet. „Niezamierzony błąd edytorski”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:)
Autentyczna Lempart nie brzmi poważniej, wiec do rozluźnienia atmosfery jak najbardziej trochę beki jest ok. Temu kto to zatwierdził, po ludzku dziękuje.
odpowiedź
User
Tvp
Kilo mułu.
Poziom trzymacie
odpowiedź
User
Greg
Wiadomości TVP — największy konkurent Comedy Central
odpowiedź