SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wiatami przystankowymi w Poznaniu będzie zarządzać spółka MTP

Decyzją Rady Miasta zarządzanie wszystkimi wiatami przystankowymi w Poznaniu przejmie spółka Międzynarodowe Targi Poznańskie. Tym samym miasto zakończy współpracę z firmami reklamy zewnętrznej AMS SA i Clear Channel Poland.

Obecnie na terenie Poznania jest ponad tysiąc wiat przystankowych. Właścicielem 524 jest Zarząd Transportu Miejskiego, 350 należy do firmy reklamy zewnętrznej AMS SA, a 129 – do Clear Channel Poland. Dwie ostatnie firmy postawiły i utrzymują te wiaty na własny koszt, a w zamian za to czerpią zyski z umieszczanych na nich reklam. Umowa z AMS SA obowiązuje do czerwca 2019 roku, a z Clear Channel do 31 grudnia br. po ich wygaśnięciu należące do nich wiaty odkupi MPK Poznań, które z tymi podmiotami podpisało umowy. Przekaże je odpłatnie spółce MTP, a te będą nimi zarządzać przez 10 lat. Projekt uchwały w tej sprawie przedstawiono na sesji Rady Miasta Poznania 17 kwietnia.

Urząd Miasta tłumaczy, że dzięki przejęciu przez MTP zarządzania wiatami, Poznań zyska większą kontrolę nad wiatami i reklamami. Ma też ułatwić reklamodawcom łatwiejsze planowanie swoich działań na terenie Poznania.

MTP będą zarządzać wiatami przystankowymi w ramach tzw. usługi publicznej. Według koncepcji pieniądze, które spółka zarobi na udostępnianiu powierzchni reklamowej na wiatach pozwolą na zysk dla targów oraz przeznaczone będą m.in. na budowę nowych wiat i remonty już istniejących. Według przedstawionych planów MTP ma zainwestować 27 mln zł w nowe wiaty. Wymienionych ma być 500 z nich, z czego do roku 2020 będzie to już 300 wiat. MTP ma też postawić 90 wiat w nowych lokalizacjach.

Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak zdradził, że wartość poznańskiego rynku reklamowego szacuje się na około 14 mln zł rocznie. Uważa, że przekazanie reklamy outdoorowej w mieście jednemu operatorowi pozwoli zlikwidować reklamowy chaos i uporządkować miasto pod tym względem.

„Zbliżamy się do finału procesu merytorycznych i formalnych przygotowań. Propozycje regulacji reklam, szyldów, małej architektury i ogrodzeń, wzmacniamy skonsolidowaniem sporego obszaru powierzchni reklamowej w rękach jednego operatora. Jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, podda się on tzw. audytowi rekompensaty, który sprawdzi, czy to powierzone mu zadanie publiczne jest właściwie wykonywane” - czytamy w „Głosie Wielkopolskim”.

Spółka MTP już odpowiada za dzierżawę słupów ogłoszeniowych. Zdaniem prezydenta Jaśkowiaka skorzystają na tym miejskie jednostki organizacyjne: szkoły, instytucje kultury, kluby sportowe, jak i sami poznaniacy. Nawet do 30 procent powierzchni reklamowej słupów będzie do ich dyspozycji - rad osiedli i mieszkańców, a informowanie o lokalnej działalności czy akcjach społecznych będzie darmowe.

Poznań nie ma jeszcze przyjętej uchwały krajobrazowej. Obecnie trwa proces rozpatrywania wszystkich uwag zgłoszonych do jej projektu. Nad ostateczną uchwałą Rada Miasta będzie głosować w drugiej połowie roku.

Dołącz do dyskusji: Wiatami przystankowymi w Poznaniu będzie zarządzać spółka MTP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl