SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wideo największą i najszybciej rosnącą częścią ruchu w sieciach mobilnych

Wideo to największa i najszybciej rosnąca kategoria ruchu w sieciach mobilnych. Występuje ona w różnych formach: streamingu, filmów, programów TV, klipów w serwisie YouTube, czy komunikatorów typu Skype i FaceTime. Szacuje się, że w 2020 roku ta kategoria będzie odpowiadać za ponad połowę całości ruchu mobilnego - wynika z raportu firmy Ericsson.

Już teraz można zauważyć rosnącą rolę wideo wśród użytkowników smartfonów i tabletów. W pięciu z sześciu krajów objętych badaniem aplikacja YouTube jest na pierwszym miejscu pod względem ilości wykorzystywanych danych mobilnych.

Wideo najczęściej oglądamy na tabletach. Na tych urządzeniach ilość danych wykorzystywanych w tym celu jest o 1,6 większa od średniej ilości danych używanych przez ogół populacji posiadającej urządzenia mobilne. Użytkownicy tabletów spędzają na oglądaniu wideo średnio 4 godz. tygodniowo.

Tablety są bardzo często urządzeniami rodzinnymi, wykorzystuje je kilku użytkowników. W roku 2014 połowa gospodarstw domowych w Europie miała na wyposażeniu przynajmniej jeden tablet, podczas gdy dwa lata temu znajdował się on zaledwie w co szóstym domu.

Jednocześnie korzystanie z aktywności innych niż oglądanie materiałów wideo i przeglądanie internetu na tabletach nie cieszy się dużą popularnością. Znacznie chętniej wykorzystywane są do tego smartfony.

W roku 2014 wideo generowało 45 proc. całego ruchu w sieciach mobilnych. Do roku 2020 udział tej kategorii w całości ruchu mobilnego ma zwiększyć się do 60 proc. Z kolei w ciągu najbliższych 6 lat ilość danych wideo w sieciach mobilnych ma wzrosnąć 13-krotnie.

Dołącz do dyskusji: Wideo największą i najszybciej rosnącą częścią ruchu w sieciach mobilnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl