SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wieczór wyborczy w telewizji, radiu i internecie

Nie tylko główne telewizyjne kanały informacyjne (TVP Info, TVN24, Polsat News) przygotowały własne wieczory wyborcze. Specjalne programy po zakończeniu głosowania w wyborach prezydenckich pojawią się też w stacjach radiowych (RMF FM, Radiu ZET, Jedynce, Trójce, TOK FM) i w portalach internetowych (Wirtualnej Polsce, Onecie, Gazeta.pl, Interii).

Najwcześniej swój „Wieczór wyborczy” rozpocznie kanał TVP Info, gdzie program ruszy już o 20.30. Od 20.55 będzie on przez ponad godzinę emitowany równolegle w TVP1. Program ze specjalnie zbudowanego przed siedzibą Telewizją Polskiej w Warszawie studia plenerowego poprowadzą Beata Tadla i Piotr Kraśko, którzy porozmawiają tam z politykami i ekspertami. Z kolei sondażowe wyniki wyborów, oparte na badaniu exit poll i instytutu Ipsos, o godz. 21.00 przedstawi Michał Adamczyk.

Badanie Ipsos o 21.00 zaprezentowane zostanie też w programie "Czas decyzji' na antenach kanałów TVN24 i TVN24 Biznes i Świat, gdzie widzom zaprezentuje je Marcin Zebrowski. Gospodarzami wieczoru wyborczego, trwającego od 20.45, będą Justyna Pochanke oraz Bogdan Rymanowski i Monika Olejnik, którzy w głównym studiu TVN24 porozmawiają z gośćmi. Z kolei Jarosław Kuźniar będzie w studiu wirtualnym, gdzie będzie kontaktować się z widzami przez social media i zbierać komentarze młodzieżówek partii.

Z badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos korzystać będzie też program specjalny Polsat News i Polsat News 2, nadawany w obu stacjach od 20.45. Sondażowe wyniki wyborów przekaże widzom Klaudiusz Slezak, a program poprowadzą Jarosław Gugała i Dorota Gawryluk. W studiu pojawią się politycy i dziennikarze.

Wieczór wyborczy Grupy Polsat realizowany będzie we współpracy z radiową Jedynką, która program pokaże na swojej stronie internetowej, z kolei widzowie kanału Polsat News zobaczą obraz ze studia radiowego. W PR1 własny program specjalny związany z wyborami ruszy o 21.17, znajdą się w nim łączenia ze sztabami i komentarze gości.

RMF FM po zakończeniu ciszy wyborczej nadawać będzie specjalne, wydłużone wydania „Faktów”, który poprowadzi Tomasz Staniszewski. Dodatkowe serwisy emitowane będą też w połówce godzin.

Z kolei konkurencyjne Radio ZET przygotuje dwugodzinny program specjalny, w którym przedstawione zostaną wyniki badania exit poll, znajdą się też relacje reporterskie i rozmowy z gośćmi. Wieczór wyborczy, emitowany między 20.58 a 23.00, poprowadzą Paula Michalik i Roman Osica, a obejrzeć go będzie można też w internecie.

Audycją specjalną poświęconą wyników wyborów w PR3 poprowadzi Beata Michniewicz, a nadana zostanie między 21.00 a 22.00. Z kolei TOK FM przygotował program „Wybory w TOKu”, w którym z gośćmi porozmawia Przemysław Iwańczyk. Potrwa on od 21.00 do 23.00.

Wieczór wyborczy w formie studia telewizyjnego przygotowała Wirtualna Polska. Program rozpocznie się o 21.00. Poprowadzi go były naczelny „Wprost” i „Newsweeka” Michał Kobosko, który porozmawia z politykami i politologami. W programie znajdą się też łączenia ze sztabami kandydatów.

W Onecie nie będzie studia wyborczego, ale w portalu znajdą się materiały z TVP Info i relacje reporterów z poszczególnych sztabów. Na poniedziałkowy poranek (w godz. 8.30-11.00) Onet przygotowuje program na żywo „Ustalmy jedno. Wybory prezydenckie 2015”.  Poprowadzą go Marzena Suchan i Bartosz Paturej, którzy porozmawiają z gośćmi.

Gazeta.pl po zakończeniu ciszy wyborczej zaprezentuje wyniki badania exit poll i relacje wideo ze sztabów wyborczych, a także komentarze polityków i ekspertów. Portal przy specjalnym programie współpracować będzie z Google oraz z serwisami Mamprawowiedzieć.pl i 300polityka.pl.

Po 21.00 relację specjalną na żywo uruchomi też portal Interia.pl. Znajdą się w niej informacje, komentarze oraz zdjęcia ze sztabów wyborczych.

Dołącz do dyskusji: Wieczór wyborczy w telewizji, radiu i internecie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mati
Wszystkie media stawiają na IPSOS, wiadomo jaka będzie (szacunkowo) próba exit poll? Przy takiej liczbie zamawiających błąd nie powinien przekraczać 0,5%.
Swoją drogą po ostatnich wyborach samorządowych nie mam zaufania do tej sondażowni. Wiem, wiem, wtedy rozbieżności wynikały z różnic między kartami do głosowania a kartami Ipsos-u, przy tych wyborach tego problemu nie ma.
P.S. Czekam na przecieki z twittera
odpowiedź
User
Bart
I jeszcze wybory w marketingu ;)

http://instytutmedialny.pl/wybory-prezydenckie-marketingu/
odpowiedź
User
aaadddaś
Tadla, Kraśko... i wszystko jasne.
odpowiedź