Większość Polaków w wyborach zagłosuje "przeciwko"

Wśród osób zdecydowanych wziąć udział w tegorocznych wyborach parlamentarnych najczęściej wskazywaną motywacją jest opowiedzenie się "przeciwko partii, której rządy uważa się za szkodliwe dla kraju" - wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych dla Kalkulatora Politycznego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na taką odpowiedź wskazuje 54 proc. respondentów. Motywacja "anty" jest wskazywana częściej niż spełnienie obywatelskiego obowiązku (52 proc.) oraz zdecydowanie częściej niż motywacja "pro", czyli zapewnienie zwycięstwa partii, której wybór uważa się za korzystny dla kraju (39 proc.), czy nawet zapewnienie korzyści samemu sobie (19 proc.).

Będę głosował(a), aby: N=666 reprezentatywna próba internautów w wieku 18+ deklarujących gotowość wzięcia udziału w wyborach. Wyniki nie sumują się do 100 proc., ponieważ można było wybierać więcej niż jedną odpowiedź.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI Real Time Sampling w dniach 23.08-25.08.2011 r. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Badaniem objęto grupę 1000 osób w wieku 15+. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze użytkowników internetu z grupy celowej pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne, takie jak: płeć, wiek oraz wykształcenie, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana