SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wielka Brytania "przepaliła" 46 mln funtów na kampanię informacyjną o brexicie

Według Krajowego Biura Kontroli (National Audit Office, NAO) akcja informacyjna brytyjskich władz na temat brexitu "Get Ready for Brexit" przyniosła mizerny efekt. Kampania za 46 milionów funtów została oceniona jako mająca niewielki wpływ na stan przygotowania obywateli do wyjścia ich kraju z Unii Europejskiej.

Article

Akcja informacyjna "Get Ready for Brexit", zrealizowana z pieniędzy brytyjskich podatników, obejmowała telewizję, radio, internet i nośniki zewnętrzne. Trwała od lipca do października 2019 roku. Od strony kreatywnej kampanią zajmowała się agencja Engine, budżet mediowy obsługiwał zaś Wavemaker.

Kampania o brexicie mało skuteczna

brytyjski organ kontrolnego National Audit Office uznał, że "nie jest jasne" czy po przeprowadzeniu kampanii społeczeństwo jest "znacznie lepiej przygotowane" do opuszczenia struktur Unii przez Wielką Brytanię. Organ podkreśla jednocześnie, że akcja miała na Wyspach zasięg 99,8 proc., a przecięty obywatel zetknął się z przekazami średnio 55 razy.

Według badań zamówionych przez NAO, 58 proc. osób mogło przytoczyć hasła z kampanii. Głównym wnioskiem z badania jest jednak to, że kampania nie zachęciła skutecznie Brytyjczyków do samodzielnego poszukiwania informacji na temat skutków brexitu dla  przeciętego obywatela.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wielka Brytania "przepaliła" 46 mln funtów na kampanię informacyjną o brexicie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl