Wieloryby, tuńczyki, rekiny i delfiny - Polacy w oceanie e-informacji

Według sondażu pionu Analytics & Insight z domu mediowego MEC Polaków na podstawie tego, jak radzą sobie z zalewem informacji w internecie, można podzielić na wieloryby, tuńczyki, rekiny i delfiny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie jakościowo-ilościowe zostało przeprowadzone przez Analytics & Insight, komórkę badawczą domu mediowego MEC, we wrześniu i październiku br. na grupie 1449 Polaków korzystających z internetu. W wyniku analizy powstała segmentacja 4 grup konsumentów, które różną poziom wiedzy na temat możliwości oferowanych przez internet, wiarygodności informacji i różnorodnych programów oraz aplikacji, stosunek do komunikacji marketingowej w internecie oraz przede wszystkim oczekiwania wobec internetu i nowinek technicznych.

Wieloryby - to ok. 27 proc. internautów, osoby w średnim wieku i starsi, lubiący spędzać czas samemu, pesymiści. W wolnym czasie lubią oglądać  filmy na DVD/VOD, czytać książki, gazety, magazyny, łowić ryby lub nic nie robić. Wśród Wielorybów jest najwięcej niezaawansowanych użytkowników Internetu. Pochłaniają technologie w sposób przypadkowy i masowy. Nie widzą problemu nadmiaru informacji. W internecie przede wszystkim sprawdzają pocztę prywatną, służbową, czytają portale informacyjne. Uważają, że reklama w Internecie jest ceną, jaką płacą  użytkownicy za darmową informację.

Tuńczyki - czyli 1/3 polskiego społeczeństwa. To przede wszystkim kobiety, które w wolnym czasie lubią: spędzać czas ze znajomymi/partnerem, słuchać muzyki, oglądać telewizję, czytać książki lub po prostu nic nie robić. Łączą się z internetem głównie tylko przez komputer/laptop, czyli w sposób tradycyjny. Tuńczyki płyną z nurtem. Internet wykorzystują głównie w celu załatwiania konkretnych spraw - sprawdzają pocztę prywatną, pogodę, załatwiają sprawy finansowe, czytają portale informacyjne. Często korzystają z serwisów społecznościowych, choć sami mało generują treści w Internecie. Najrzadziej ze wszystkich grup są fanami jakieś marki. Uważają, że reklama przeszkadza im w szybkim wyszukiwaniu  informacji.

Rekiny - 22 proc. konsumentów, to ambitni optymiści w średnim wieku (30-49 lat) i młodsi, raczej mężczyźni. W wolnym czasie lubią: uprawiać sport, oglądać sport i słuchać muzyki. Częściej niż pozostałe grupy używają do łączenia się z internetem tabletów i telefonów komórkowych. Żarłocznie połykają informacje/technologię - żyją tym. Wykorzystują  internet do największej liczby czynności: poszukiwania obiektów, oglądania filmów, korzystania z gier, czytania blogów i forów, słuchania muzyki, dokonywania zakupów w e-sklepach, przeglądania portali informacyjnych. Używają wielu nowinek technologicznych oraz korzystają z największej ilości aplikacji na komórkę, w szczególności: aplikacji nawigacyjnych, słowników, aplikacji bankowych, aplikacji zakupowych, wyszukiwarek połączeń, czytników kodów QR, aplikacji do rozpoznawania muzyki (np. Shazam, Soundhound), aplikacji do czytania książek.   Delfiny - czyli grupa 18 proc. Polaków, przede wszystkim osoby młode w wieku 15-29 lat, otwarte, zabiegane. W wolnym czasie lubią: podróżować, gotować i chodzić na zakupy. Mają szeroką wiedzę na temat nowinek technicznych, ale świadomie wybierają 1-2 wyselekcjonowane urządzenia, za pomocą których łączą się z internetem. To aktywni użytkownicy internetu, ale już nie fani marek. Częściej  niż pozostali korzystają regularnie z serwisów społecznościowych. Ale są to raczej średnio zaangażowani  użytkownicy (czytają co piszą inni, komentują, czasami piszą statusy). Zdecydowanie częściej niż pozostałe grupy „filtrują” treści w internecie - korzystając z zaufanych serwisów, filtrując informacje za pomocą np. Twittera, czy stosują do tego czytniki RSS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu