SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska przed RASP, Interia bez wzrostu po fuzji z Polsatem. Netflix i wydawca Pikio w TOP20 (Gemius/PBI z lipca)

W lipcu br. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska. Pierwszy raz wspólnie zliczane są wyniki Grupy Interia i Cyfrowego Polsatu, a w czołowej dwudziestce wydawców znalazła się Grupa Iberion (właściciel m.in. Pikio.pl), a w zestawieniu wydawców na komputerach - Neflix.

Article

Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,59 mln użytkowników, czyli 98,35 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 9,49 mln odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 24 minuty i 34 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

Grupa Google jest niezmiennie najpopularniejszym wydawcą w polskim internecie. W lipcu ub.r. zanotowała 93,29 proc. zasięgu, a w czerwcu br. - 94,87 proc. Zestawianie zmian liczby użytkowników rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ w ciągu roku znacząco zmalała łączna liczba internautów w Polsce.

W lipcu br. oszacowano w badaniu, że z sieci w naszym kraju korzysta 27 mln osób, z czego 21,6 mln na komputerach, a 23,9 mln na smartfonach i tabletach. Rok wcześniej łączną liczbę internautów oszacowano na 27,9 - 22,1 na komputerach i 24,4 mln na urządzeniach mobilnych.

WP przed RASP, Interia bez wzrostu po fuzji z Polsatem

Na drugim miejscu pojawiła się nowo utworzona Grupa YouTube, która oprócz wcześniej klasyfikowanej domeny youtube.com obejmuje aplikację mobilną tego serwisu. Miała 24,63 mln użytkowników, 940,72 mln odsłon oraz 5 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby.

Pierwszy raz od stycznia br. Grupa Wirtualna Polska ma więcej użytkowników niż Ringier Axel Springer Polska. Ten pierwszy wydawca zanotował 21,08 mln odwiedzających, 2,92 mld odsłon oraz 31 minut i 53 sekundy średniego dobowego czasu korzystania, a ten drugi - 20,8 mln użytkowników 2,31 mld odsłon oraz 15 minut i 55 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Między nimi uplasował się przeglądarkowy Facebook, w którym 20,89 mln polskich internautów wykonało 2,78 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 23 minuty i 40 sekund.

W połowie lipca br., po uzyskaniu zgody UOKiK-u, Telewizja Polsat sfinalizowała kupno Grupy Interia od Bauer Media za 422 mln zł. We władzach Grupy Interia pojawili się przedstawiciele Polsatu.

W związku z tym w wynikach badania Gemius/PBI obaj wydawcy pierwszy raz zostali sklasyfikowani razem jako Grupa Polsat-Interia. Zanotowała ona 18,27 mln użytkowników, 67,58 proc. zasięgu, 1,51 mld odsłon oraz 17 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania. Tymczasem w czerwcu br. sama Grupa Interia miała 18,48 mln odwiedzających, 67,91 proc. zasięgu, 1,47 mld odsłon oraz 29 minut i 10 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, a Grupa Cyfrowy Polsat - 10,86 mln użytkowników, 39,91 proc. zasięgu, 162,76 mln odsłon oraz 10 minut i 5 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Przy czym z Grupy Interia wydzielono serwisy i aplikacje stacji radiowych Grupy RMF (w czerwcu miały 8,25 mln użytkowników i 68,25 mln odsłon)  i tytułów prasowych Wydawnictwa Bauer.

Grupa RMF przyciąga najmocniej, Eurozet ma więcej użytkowników i odsłon

W dalszej części zestawienia przeważają nadawcy telewizyjni, radiowi oraz holdingi prasowo-radiowe. Wśród tych ostatnich liderem jest Grupa Polska Press, która z 16,04 mln użytkowników i 815 mln odsłon zdecydowanie wyprzedza Grupę Gazeta.pl (15,1 mln internautów i 521,14 mln odsłon) i Grupę ZPR Media (13,41 mln użytkowników i 144,1 mln odsłon), natomiast zestawienie zamykają Grupa Edipresse.pl i Grupa Gazetaprawna.pl.

Wśród nadawców radiowych Eurozet zanotował 9,08 mln odwiedzających, 79,3 mln odsłon oraz 12 minut i 35 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a w serwisach i aplikacjach Grupy RMF 8,25 mln internautów wykonało 68,25 mln odsłon i przez dobę spędziło średnio 52 minuty i 32 sekundy. W tej ostatniej statystyce wydawca jest liderem w cały zestawieniu.

W rankingu znalazła się Grupa Iberion z 8,46 mln użytkowników i 149,95 mln odsłon. Do firmy od kilku lat należy portal Pikio.pl, natomiast przez ostatni rok uruchomiła szereg serwisów tematycznych.

Allegro.pl przed Onet.pl i WP.pl

Na Google.com 24,72 mln polskich internautów wykonało 8,51 mld odsłon oraz korzystało w ciągu doby średnio przez 28 minut, a na Google.pl 12,75 mln użytkowników wygenerowało 890,33 mln odsłon i spędziło przez dobę przeciętnie 13 minut i 10 sekund.

Onet.pl nadal był zasięgowo przed WP.pl. Pierwsza domena zanotowała 17,34 mln użytkowników, 1,58 mld odsłon oraz 14 minut i 51 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a druga - 16,86 mln użytkowników, 1,84 mld odsłon oraz 28 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby (w tej ostatniej statystyce osiągnęła najlepszy wynik w zestawieniu).

Z miesiąca na miesiąc przed Onet.pl wysunęło się Allegro.pl z 17,61 mln użytkowników i 1,37 mld odsłon.

Wśród domen portali dzienników na czele jest Fakt.pl (9,91 mln użytkowników i 108,11 mln odsłon) przed Wyborcza.pl (8,13 mln użytkowników i 93,06 mln odsłon) oraz SE.pl (8,12 mln użytkowników i 80,75 mln odsłon).

Netflix wśród najpopularniejszych wydawców na komputerach

Tylko na komputerach Grupa Google miała 20,3 mln użytkowników, 2,75 mld odsłon oraz 26 minut i 31 sekund średniego dobowego czasu korzystania, Grupa YouTube - 15,73 mln odwiedzających, 575,52 mln odsłon oraz 13 minut i 37 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Facebook - 15,15 mln użytkowników, 921,92 mln odsłon oraz 21 minut i 13 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska 14,11 mln internautów wykonało 1,14 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 36 minut i 33 sekundy. W tej ostatniej statystyce lepszy wynik osiągnęła tylko Grupa TVN - 37 minut i 27 sekund.

W czołowej dwudziestce pierwszy raz znalazł się przeglądarkowy Netflix, w którym 4,06 mln internautów wygenerowało 63,83 mln odsłon, a każdy w ciągu doby spędziło przeciętnie 2 minuty i 28 sekund.

Google.com zanotowało na komputerach 19,35 mln użytkowników, 2,24 mld odsłon oraz 25 minut i 26 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce lepsze wyniki osiągnęły o2.pl (33 minuty i 48 sekund) oraz WP.pl (30 minut i 49 sekund).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed RASP, Interia bez wzrostu po fuzji z Polsatem. Netflix i wydawca Pikio w TOP20 (Gemius/PBI z lipca)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
w temacie
"To, że po fuzji nie wzrósł łączny zasięg wydawców, sugeruje, że mieli oni wcześniej bardzo wysoką współodwiedzalność." Sugerowałbym doszkolenie się redaktorowi. Grupa Interia, przed zakupem, agregowała również portale firmy Bauer - np. rmf.fm, który nie został kupiony przez Polsat. A ten portal małego zasięgu nie ma. Jak coś porównywać, to z głową ;-)
odpowiedź
User
Kambalarz
To te Pikio jeszcze żyje?
odpowiedź
User
.
Liczba internautow sie nie zmniejszyla, tylko na skutek moich porad znikneli licznikom jako UU. :)
WP i Interia bedzie dolowac, bo znow biore ich mocniej na warsztat. :)
odpowiedź