SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl

Liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" za październik 2021 została Wirtualna Polska , na której informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy - podaje Instytut Monitorowania Mediów. Miejsce czwarte w zestawieniu najczęściej cytowanych serwisów internetowych zajmują Wirtualnemedia.pl.

Miejsce pierwsze w rankingu wszystkich mediów zajął portal Wirtualna Polska z wynikiem prawie 4 tys. wzmianek w innych mediach. Na redakcję często się powoływano między innymi za sprawą rozmowy z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, w której minister zapowiadał wprowadzenie trzeciej dawki szczepionki przeciw COVID-19.

Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Wśród najczęściej cytowanych materiałów stacji znajduje się wywiad Krzysztofa Ziemca z prezesem partii PiS Jarosławem Kaczyńskim.

Podium zamyka Onet, którego materiały były wspominane w innych tytułach 2,8 tys. razy. Znaczący wzrost odwołań do portalu nastąpił między innymi w okresie publikacji nietypowego sondażu partyjnego przedstawiającego tzw. sufity, czyli maksymalne poparcie danych partii.

W głównym zestawieniu najwyższe wzrosty liczby cytowań należą do portalu Interia i Programu Pierwszego Polskiego Radia.

Kto w październikowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce?

W głównym rankingu za październik 2021, w którym znajduje się piętnaście najczęściej cytowanych mediów w kraju, tym razem znalazły się trzy portale internetowe: WP, Onet i Interia. W prasie natomiast nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Super Express.

Telewizję reprezentują TVN24, Polsat News oraz TVN, a grupa stacji radiowych zwiększyła się do czterech rozgłośni: RMF FM, Radio Zet, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia.

Najwyższy udział – 33 proc. w rankingu ogólnym jako medium utrzymuje prasa, radio stanowi 27 proc., a udział portali internetowych i telewizji wynosi po 20 proc.

Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych

Trzeci miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal Wirtualna Polska, cytowany w październiku niemalże 4195 razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych mediach.

Na czwarte miejsce z liczbą 949 cytowań awansował portal Wirtualnemedia.pl.

"Rzeczpospolita" utrzymuje pozycję lidera w prasie

Ranking mediów prasowych za październik 2021 ponownie otwiera "Rzeczpospolita" z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Na drugim miejscu, tak samo, jak w poprzednim miesiącu, znajduje się "Gazeta Wyborcza" z liczbą 1,8 tys. powołań.

Miejsce trzecie niezmiennie w stosunku do września należy do "Dziennika Gazeta Prawnej", na który inni dziennikarze powoływali się w październiku ponad 1,7 tys. razy.

W rankingu tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze należy do "Sieci", cytowanych 600 razy. Drugie miejsce ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 506 odwołań zajęła "Gazeta Polska". Na trzecim miejscu ze wzrostem o pięć pozycji uplasowało się pismo samorządu terytorialnego "Wspólnota".

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera magazyn "Forbes" z liczbą 252 cytowań w innych mediach. Na redakcję magazynu najczęściej się powoływano za sprawą opublikowanego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce w 2020 roku.

Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 131 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje miesięcznik "Twój Styl". Na trzecie miejsce spadł "Press".

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i radia

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,4 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,9 tys.) a trzecie ze wzrostem o jedno oczko zajmuje TVN (1 tys.).

Miejsce najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie od początku roku utrzymuje stacja RMF FM, na którą w październiku dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się ponad 3,5 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, które cytowano w październiku 1,3 tys. razy. Trzecie miejsce kolejny miesiąc z rzędu zajmuje Polskie Radio 24.

Najczęściej cytowane media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za październik tworzą "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna" i "Puls Biznesu".

Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

"Gazeta Krakowska" liderem mediów regionalnych

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajęła "Gazeta Krakowska" z wynikiem 140 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje należy do Radia Wrocław, na które dziennikarze innych redakcji powoływali się 135 razy.

Podium zamyka "Głos Wielkopolski" ze wzrostem aż o osiem oczek i finalną liczbą 125 odwołań w innych tytułach.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 45 475 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jak to jest
Wspominają o cenzurze czy nie wspominają, tak się zapytam.
odpowiedź
User
waltr
Gratulacje!!!
odpowiedź
User
Zenon
Ale w wp progres zaliczyli, a ta sprawa mejzy
odpowiedź