Wirtualna Polska z 7,7 tys. inwestorów, indywidualni chcieli 6 razy więcej akcji

Akcje debiutującej na giełdzie w czwartek spółki Wirtualna Polska Holding w ofercie pierwotnej zostały sprzedane 7,4 tys. indywidualnym i 347 instytucjonalnym. W sumie inwestorzy złożyli zapisy na prawie 16 mln akcji, a sprzedanych im zostanie 9,19 mln. Redukcja zapisów objęła tylko inwestorów indywidualnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska z 7,7 tys. inwestorów, indywidualni chcieli 6 razy więcej akcji
fot. Shutterstock.com

Jak podała Wirtualna Polska w komunikacie, dokładnie 7 379 inwestorów indywidualnych złożyło zapisy na 8,17 mln jej akcji, a 347 inwestorów instytucjonalnych na 7,81 mln. Według ustaleń do inwestorów indywidualnych mogło trafić maksymalnie 15 proc. sprzedawanych udziałów.

Spółka zamierzała pozyskać z debiutu giełdowego ok. 100 mln zł środków z nowo wyemitowanych akcji. Ponieważ cenę jednostkową akcji ustalono na 32 zł, zdecydowała że oprócz 5,85 mln papierów należących dotychczas do funduszy inwestycyjnych Innova Capital i MCI wyemituje 3,34 mln nowych akcji, czyli łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 9,19 mln akcji.

W efekcie duża redukcja zapisów objęła inwestorów indywidualnych - trafiło do nich 1,38 mln papierów, czyli tylko 16,9 proc. tych, które chcieli kupić. Inwestorów instytucjonalnych redukcja zapisów nie dotyczyła.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-dzieki-srodkom-z-gieldy-chce-zwiekszyc-zasieg-i-rozwinac-reklamy-e-commerce-owe ##

Wartość sprzedanych akcji to 294,15 mln zł, z czego 187,28 mln zł trafi do Innova Capital i MCI za dotychczasowe udziały, a 106,87 mln zł do Wirtualnej Polski za nowo wyemitowane akcje. Spółka nie oszacowała jeszcze kosztów przygotowania i przeprowadzenia oferty giełdowej.

W czwartek na otwarciu sesji giełdowej cena dotychczasowych udziałów firmy wzrosła do 32,25 zł (przy obrotach wynoszących 33,2 tys. akcji), a cena nowych udziałów (PDA) do 34,88 zł (przy obrotach w wysokości 71,8 tys. akcji).

W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała 200,6 mln zł przychodów, z czego 93,9 proc. ze sprzedaży reklam (głównie display i mailingów), miała 4,1 mln zł zysku netto i wydała 66 mln zł na przejęcia (zobacz szczegóły). Według stanu na koniec roku zatrudniała na etatach 561 pracowników (w tym 101 osób w redakcjach) i współpracowała na stałe z 286 osobami (więcej na ten temat).

W lutym br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 15,64 mln użytkowników i 4,52 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?