Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Liderem „Rzeczpospolita”

Portal Wirtualnemedia.pl znalazł się w gronie piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w roku 2023 – wynika z rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Na nasze informacje inne redakcje powoływały się ponad 11 tys. razy. Liderem zestawienia jest „Rzeczpospolita”, która na podium wyprzedziła TVN24 i Wirtualną Polskę.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Liderem „Rzeczpospolita”
fot. Shutterstock.com

Instytut Monitorowania Mediów podsumował rok 2023 pod względem najczęściej cytowanych redakcji. Pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce zdobywa „Rzeczpospolita”, na informacje której dziennikarze innych tytułów powoływali się w ubiegłym roku blisko 33,9 tys. razy. Dziennik najwyższy skok cytowań odnotował w październiku, kiedy jako pierwszy podał informację o dymisjach dwóch czołowych generałów w polskiej armii.

Drugim najczęściej cytowanym medium w kraju jest TVN24, którego informacje w 2023 roku podawano w innych mediach przeszło 33 tys. razy. Inne redakcje wielokrotnie cytowały m.in. reportaż Justyny Sucheckiej oraz Piotra Szostaka „Willa plus. Publiczne pieniądze dla organizacji bliskich PiS. Lista” na temat finansowania z publicznych pieniędzy organizacji powiązanych z politykami Prawa i Sprawiedliwości.

Podium zamyka portal Wirtualna Polska z liczbą ponad 32,5 tys. powołań. Ta redakcja zajęła także miejsce pierwsze w kategorii mediów internetowych. Na wysoki wynik miał wpływ m.in. głośny materiał Szymona Jadczaka „Ustawił dziesiątki meczów. PZPN zaprosił go na wyjazdowy mecz kadry” na temat pojawienia w samolocie polskiej reprezentacji w piłce nożnej byłego działacza oskarżonego o korupcję w PZPN.

Miejsce 15. zajmują Wirtualnemedia.pl. Rok 2023 zamykamy z liczbą 11 048 cytowań w innych mediach. To wynik o ponad 4 tys. cytatów więcej niż w roku 2022 i awans o jedną pozycję w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów według IMM.

grafika

Wirtualna Polska liderem najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych

Na czele portali najczęściej cytowanych w roku 2023 była Wirtualna Polska, do której informacji odwoływano się ponad 32,5 tys. razy. Z liczbą przeszło 30 tys. wzmianek miejsce drugie zajął Onet. Podium zamyka Interia wzmiankowana przez inne tytuły mediowe blisko 19,4 tys. razy. Portal Wirtualnemedia.pl zajmuje miejsce czwarte.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze media drukowane

W druku liderem cytowań była „Rzeczpospolita”, drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” z liczbą 30,7 tys. cytowań (awans o jedną pozycję). Podium zamyka „Fakt”, cytowany 22,8 tys. razy (awans o jedno miejsce).

Podium w kategorii tygodników i dwutygodników tworzą „Wprost”, „Viva” i „Do Rzeczy”, wszystkie ze wzrostami względem 2022r.

Trzema najczęściej cytowanymi miesięcznikami lub dwumiesięcznikami w ubiegłym roku były „Forbes”, „Press” oraz „Twój Styl”.

grafika
grafika
grafika

W telewizji dominuje TVN24, w radiu RMF FM

Podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera TVN24, cytowana w 2023 roku ponad 33 tys. razy. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem blisko 23,7 tys. wzmianek. Podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik ponad 20,5 tys. powołań w innych mediach.  

grafika

Wśród stacji radiowych liderem w roku ubiegłym było RMF FM. Swoją pozycję zyskało m.in. dzięki wywiadowi z byłym dziś premierem Mateuszem Morawieckim. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z wynikiem przeszło 26,2 tys. cytowań. Polskie redakcje często powoływały się doniesienia Mariusza Gierszewskiego i Radosława Grucy na temat dwuletniego pobytu na OIOM-ie męża byłej marszałek Sejmu Elżbiety Witek. Podium zamyka Program I Polskiego Radia z liczbą blisko 7,9 tys. materiałów.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych wyraźnie dominuje „Rzeczpospolita”, wyprzedzająca „Dziennik Gazetę Prawną” i „Forbesa”.

grafika

W internecie w tej samej kategorii podium tworzą Money, Business Insider oraz Bankier.

grafika

Rynek Zdrowia numerem jeden w kategorii mediów o medycynie, TVP Sport w sporcie

Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej w 2023 roku znalazł się Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się blisko 1,5 tys. razy.

grafika

W kategorii mediów sportowych pozycje lidera miał w 2023 roku TVP Sport z liczbą przeszło 9,2 tys. cytatów. Na kolejnej pozycji uplasował się Przegląd Sportowy, na który powoływano się ponad 6,7 tys. razy, a ostatnie miejsce podium należy do portalu Meczyki – przeszło 3,5 tys. cytowań.

grafika

Roszady w TOP10 mediów regionalnych

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajmuje Gazeta Krakowska, cytowana w ubiegłym roku 1,4 tys. razy. Drugie miejsce w rankingu należy do Radia Poznań, które także awansowało o dwa miejsca w porównaniu do ubiegłego roku, i odnotowało blisko 1,2 tys. wzmianek. Podium zamyka Radio Gdańsk z liczbą 968 cytowań i awansem o pięć pozycji.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze grupy mediowe w 2023 roku  Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw ubiegłego roku utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 79,2 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Agora z łącznym wynikiem blisko 76 tys. wzmianek badanych tytułów: Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET.

Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie prawie 55,9 tys. razy.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 563 478 przekazach pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia – 31 grudnia 2023 roku. Od 1 września 2023 roku Instytut Monitorowania Mediów rozszerzył próbę badawczą źródeł mediowych o ponad 40 stacji telewizyjnych oraz ponad 200 rozgłośni radiowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Fuzja Netfliksa i HBO Max. "Zabetonuje to dominację platformy w Polsce"

Fuzja Netfliksa i HBO Max. "Zabetonuje to dominację platformy w Polsce"

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Polskie wersje znanych kanałów filmowych z koncesjami na 12 lat

Polskie wersje znanych kanałów filmowych z koncesjami na 12 lat

Czołowy dziennikarz polityczny odchodzi z "Super Expressu". Prowadził debatę w TVP

Czołowy dziennikarz polityczny odchodzi z "Super Expressu". Prowadził debatę w TVP

W Agorze przez lata bez etatu? "Solidarność": działania firmy niewystarczające

W Agorze przez lata bez etatu? "Solidarność": działania firmy niewystarczające

TVP zaczyna sprzedaż reklam przy igrzyskach. Blisko milion zł za najdroższy pakiet

TVP zaczyna sprzedaż reklam przy igrzyskach. Blisko milion zł za najdroższy pakiet