SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Witold Laskowski

z szefem Programu III Polskiego Radia rozmawia Marcin Szumichora

Marcin Szumichora: Jak został Pan szefem PR 3 ?
Witold Laskowski
: W wyniku konkursu zorganizowanego przez Zarząd Polskiego Radia. W praktyce oznaczało to długie rozmowy z Zarządem i testy managerskie prowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, a przede wszystkim prezentację mojego wyobrażenia nowego wizerunku stacji. No, a dla mnie osobiście praca w Trójce jest naturalną konsekwencją drogi zawodowej, chęcią wykorzystania zdobytych wcześniej doświadczeń i umiejętności, co przełożyło się na wolę zmierzenia się z ogromnym wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest próba przeformatowania tej stacji.

Jakie zostały postawione przed Panem zadania do wykonania?
Odświeżenie brandu, dostosowanie oferty programowej Trójki do zmieniającego się rynku, przy jednoczesnym wykorzystaniu tego co jest najlepsze w tradycji tej stacji. Krotko: stworzenie radia opartego na dobrej muzyce, rozrywce w najlepszym stylu, realizującego misję, ale w formie dostosowanej do sposobu słuchania radia przez współczesnego odbiorcę. Trójka ma być nowoczesnym radiem, komunikującym się ze słuchaczem, podającym rzetelną i szybką informację i przy tym radiem nieprzegadanym.

W PR 3 kończą się prace nad nową ramówką. Czy szykują się spore zmiany ?
Trudno mi ująć to w ten sposób. Nawet, jeśli niektóre programy znikną z anteny to zostaną zastąpione propozycjami z tego samego kręgu tematycznego. Być może zmieni się formuła, ale nie chodzi nam o zubożenie anteny. Zmiany w wielu przypadkach będą dotyczyły godzin emisji, czasami zmienią się prowadzący. Dążymy jednak raczej do rozszerzania, a nie zawężenia oferty. Chcemy prezentować naszym słuchaczom m.in. muzyczne gatunki, których nie znajdą w stacjach komercyjnych. Ale chcemy zaprezentować to w sposób zbieżny z najnowszymi trendami.

Jakie będą nowości programowe?
Oczywiście pojawią się nowe propozycje. Na początek na pewno audycja autorska Kuby Strzyczkowskiego. Będzie nadawana przez pięć dni w tygodniu, na żywo, w samo południe. Audycja poruszająca często drażliwe tematy, z bezpośrednim udziałem słuchaczy. Mam nadzieję, iż spotka się z dużym zainteresowaniem. Ponadto w soboty powitamy na antenie program "Grakuchnia" duetu autorskiego Wasowski-Chojnacki. Szykujemy także trochę innych niespodzianek, ale pozwoli Pan, by przez chwile zostały jeszcze niespodziankami.

Kto pomaga Panu w pracy nad nową ramówką ?
Nowa ramówka jest wynikiem pracy zespołowej. Wspólnie z Adamem Fijałkowskim i Michałem Banachem, od kilku miesięcy pracujemy nad nowym wizerunkiem rozgłośni. Adam Fijałkowski zajmuje się przede wszystkim bezpośrednim programowaniem stacji, Michał Banach odpowiada za finanse i promocję. Nie znaliśmy się przed podjęciem pracy w "Trójce", ale wybór był wyjątkowo trafny - tworzymy zgraną ekipę świetnie rozumiejących się profesjonalistów, lojalnych i zgodnych, co do kierunku, w którym powinna podążać "Trójka". A oczywiście nad nowym programem pracuje również cały zespół Programu III. Rzecz jasna nie na każdym etapie. Jeśli jednak chodzi np. o generowanie nowych pomysłów jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje zgłaszane przez pracowników i współpracowników "Trójki".

A kiedy ostatecznie zostanie wprowadzona nowa ramówka ?
Będziemy ją wprowadzali stopniowo w marcu ( pierwsze zmiany od 16 marca) i kwietniu. Ostateczny kształt nowej ramówki nasi słuchacze poznają na pewno do końca kwietnia br.

Czy pojawi się więcej muzyki pop np. Britney Spears, boys-bandy?
Stanowczo nie! Dopuszczam tylko jedno odstępstwo od tej reguły. W naszej nowej ramówce, w piątki pojawi się pozycja pod tytułem "Świat na topie", prezentująca najpopularniejsze utwory muzyczne z czołowych zagranicznych list przebojów. Gdyby nagle świat zwariował i na wszystkich tych listach wiodącą pozycje zajmował np. jakiś boys-band oczywiście poinformujemy o tym naszych słuchaczy, nawet jeśli programowo odrzucamy taką muzykę. Ale będzie to przekaz typowo informacyjny.

Jaki ma mieć charakter "nowa" Trójka ?
Będzie to nowoczesne radio, zawierające najlepsze elementy z "trójkowej" tradycji. Na pewno będzie więcej muzyki. Pojawi się wiele audycji autorskich. W paśmie "Muzyka o północy" audycje Wojciecha Manna i Piotra Kaczkowskiego. Oczywiście "Markomania", w sobotę wieczorem wraca na antenę "Muzyczna poczta UKF", a tuż przed północą pojawi się audycja skierowana do młodego słuchacza - "Klubowe granie". Marek Niedźwiecki w ciągu tygodnia będzie prezentował propozycje do "Listy przebojów". W niedzielne wieczory o godzinie 20 na żywo "Koncert w Trójce", a od 21 do północy MINIMAX. Ponadto Mann i Niedźwiecki będą codziennie prezentowali swoje ulubione płyty. Jednak Trójka to nie tylko muzyka. Na antenę powrócą programy, które zniknęły kilka lat temu, na przykład Teatrzyk Zielono Oko. Pozostaną uporządkowane i zdynamizowane audycje informacyjne i społeczno - kulturalne - "Zapraszamy do Trójki" oraz "Klub Trójki". W "Pulsie Trójki" który zostanie przeniesiony na późne popołudnie poruszane będą najważniejsze wydarzenia mijającego dnia.

Jaki poziom słuchalności satysfakcjonowałby Pana a jaki kierownictwo PR?
Słuchalność Trójki oscyluje obecnie wokół 6%. Zakładając, że do grona naszych obecnych odbiorców dołączyłaby grupa najbardziej aktywnych i wykształconych słuchaczy radiowych myślę, że satysfakcjonujący byłby dla nas już poziom 10%. Ale jesteśmy programowo i moralnie gotowi na przekroczenie progu 30% słuchalności.

Czy pojawią się nowi dziennikarze?
Wiadomo, że radio będzie się rozwijać i normalne, że takiemu rozwojowi towarzyszą także pewne ruchy osobowe. Na antenie już pojawiła się Aneta Wrona, która prowadzi pasmo przedpołudniowe, po wyjeździe Marka Wałkuskiego prowadzenie porannego "Zapraszamy do Trójki" przejął Piotr Baron. W najbliższym czasie w popołudniowym "Zapraszamy do Trójki" usłyszymy "nowy" głos - Michała Kowalewskiego znanego wcześniej z Radia ZET. Podkreślam, że są to jedynie naturalne zmiany związane z realizacją nowych zadań i nie będzie w "Trójce" żadnej kadrowej rewolucji, a już na pewno nie zamierzamy rozstawać się z trójkowymi gwiazdami, co niektórzy starają się nam zarzucać.

Jak będą Państwo chcieli przyciągnąć młodego słuchacza ?
Przede wszystkim muzyką i ciekawym, dynamicznym słowem. Nie chcemy jednak formatować naszego radia tak jak robią to stacje komercyjne. Chcemy unowocześnić stację, dostosowując ją do potrzeb dzisiejszego słuchacza. W Trójce będzie dużo dobrej muzyki, włączając w to elementy muzyki alternatywnej a także utwory, które nigdy nie były wydawane na singlach. Jak wspomniałem w sobotnie wieczory pojawi się także "Klubowe granie", skierowane zdecydowanie do młodego słuchacza.

Czy szykują Państwo jakąś dużą kampanię reklamową promującą PR 3?
Szykujemy. Jednak o szczegółach poinformujemy dopiero wtedy, kiedy będziemy mieli w pełni gotowy produkt.

Jakie są Pana plany a jakie marzenia na przyszłość ?
Plany są proste - stworzenie radia, które będzie prezentowało ciekawa ofertę programową, utrzyma dotychczasowych słuchaczy i pozyska nowych, czyli zwiększyć słuchalność. Ale mam wrażenie, że mówiłem o tym podczas całej naszej rozmowy. Te plany zamierzam konsekwentnie realizować. A co do marzeń... to wie Pan... najszybciej spełniają się te, o których najmniej się mówi.
2002-03-14
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji:

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl