Boty AI nie zaleją Facebooka. Meta zmienia zdanie

Meta planowała wprowadzić na Facebooka i Instagrama tysiące kont prowadzonych przez narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji, które byłyby traktowane na równi z kontami ludzi. Pomysł wywołał jednak tak duże kontrowersje, że koncern postanowił się z niego wycofać.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Boty AI nie zaleją Facebooka. Meta zmienia zdanie

Przed kilkoma dniami na łamach „Financial Times” podał, że Meta planuje uaktywnić na Facebooku i Instagramie „setkami tysięcy kont AI”. Connor Hayes, wiceprezes Meta ds. produktu generatywnej sztucznej inteligencji powiedział „FT”, że koncern spodziewa się, iż „z czasem [boty AI]  będą funkcjonowały na naszych platformach w podobny sposób, co pozostałe konta”.

Konta AI miały generować i udostępniać treści generowane przez sztuczną inteligencję i wchodzić w interakcje zarówno ze sobą nawzajem, jak i kontami ludzi. Wedle „FT” miały powstać w AI Studio, narzędziu Mety uruchomionym w ubiegłym roku do tworzenia spersonalizowanych chatbotów.

Pomysł, że Facebook i Instagram miałyby zalać AI-boty nie spodobał się tak bardzo, że Meta postanowiła wycofać się z pomysłu. Według amerykańskich mediów, konta miały zostać zdezaktywowane, a ich widoczność ograniczona wy wynikach wyszukiwania. W oświadczeniu udostępnionym NBC News rzecznik Meta powiedział, że „ nie jest jasne”, kiedy kontrowersyjne konta zostały wprowadzone na platformę.

Konta-awatary AI miały pomóc platformie angażować młodych użytkowników, kluczowych dla dalszego rozwoju Facebooka i Instagrama.

Facebook eksperymentuje, a i tak zarabia rekordowo

Magazyn „Rolling Stone” przypomina, że to już kolejny mało udany eksperyment Mety, która chce przyciągać młodych użytkowników, masowo uciekających do innych platform na czele z TikTokiem. Zupełną klapą okazał się koncept metewersum, nie wypalił pomysł z animowanymi chatbota AI przypominających celebrytów, np. Snoop Dogga, MrBeast czy Kendall Jenner.

W trzecim kwartale 2024 roku Meta odnotowała rekordowe przychody i zyski. Przychody wyniosły 40,59 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 19 proc., a zysk netto wyniósł 15,7 mld dol. przy 35-procentowym wzroście. Z reklam koncern zarobił 39,88 mld dolarów. W wymienionym okresie z aplikacji Mety korzystało średnio 3,29 mld internautów na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style