Boty AI nie zaleją Facebooka. Meta zmienia zdanie

Meta planowała wprowadzić na Facebooka i Instagrama tysiące kont prowadzonych przez narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji, które byłyby traktowane na równi z kontami ludzi. Pomysł wywołał jednak tak duże kontrowersje, że koncern postanowił się z niego wycofać.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Boty AI nie zaleją Facebooka. Meta zmienia zdanie

Przed kilkoma dniami na łamach „Financial Times” podał, że Meta planuje uaktywnić na Facebooku i Instagramie „setkami tysięcy kont AI”. Connor Hayes, wiceprezes Meta ds. produktu generatywnej sztucznej inteligencji powiedział „FT”, że koncern spodziewa się, iż „z czasem [boty AI]  będą funkcjonowały na naszych platformach w podobny sposób, co pozostałe konta”.

Konta AI miały generować i udostępniać treści generowane przez sztuczną inteligencję i wchodzić w interakcje zarówno ze sobą nawzajem, jak i kontami ludzi. Wedle „FT” miały powstać w AI Studio, narzędziu Mety uruchomionym w ubiegłym roku do tworzenia spersonalizowanych chatbotów.

Pomysł, że Facebook i Instagram miałyby zalać AI-boty nie spodobał się tak bardzo, że Meta postanowiła wycofać się z pomysłu. Według amerykańskich mediów, konta miały zostać zdezaktywowane, a ich widoczność ograniczona wy wynikach wyszukiwania. W oświadczeniu udostępnionym NBC News rzecznik Meta powiedział, że „ nie jest jasne”, kiedy kontrowersyjne konta zostały wprowadzone na platformę.

Konta-awatary AI miały pomóc platformie angażować młodych użytkowników, kluczowych dla dalszego rozwoju Facebooka i Instagrama.

Facebook eksperymentuje, a i tak zarabia rekordowo

Magazyn „Rolling Stone” przypomina, że to już kolejny mało udany eksperyment Mety, która chce przyciągać młodych użytkowników, masowo uciekających do innych platform na czele z TikTokiem. Zupełną klapą okazał się koncept metewersum, nie wypalił pomysł z animowanymi chatbota AI przypominających celebrytów, np. Snoop Dogga, MrBeast czy Kendall Jenner.

W trzecim kwartale 2024 roku Meta odnotowała rekordowe przychody i zyski. Przychody wyniosły 40,59 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 19 proc., a zysk netto wyniósł 15,7 mld dol. przy 35-procentowym wzroście. Z reklam koncern zarobił 39,88 mld dolarów. W wymienionym okresie z aplikacji Mety korzystało średnio 3,29 mld internautów na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe