Właściciele rozważają połączenie spółek Alma Market i Vistula

Spółki Alma Market i Vistula mogą zostać połączone, przy czym formalnie to pierwsza z nich byłaby stroną przejmującą, wynika z wypowiedzi akcjonariusza obu firm Jerzego Mazgaja. Prace nad fuzją mogą rozpocząć się pod koniec roku.

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

"Taki projekt nie jest wykluczony, myślimy o nim jako jednej z możliwości rozwoju" - powiedział Mazgaj dziennikowi "Parkiet". Mazgaj jest prezesem i głównym udziałowcem Almy i przewodniczącym rady nadzorczej Vistuli. Obecnie Alma ma bezpośrednio ponad 9% udziałów w Vistuli i ona byłaby strona przejmującą w ewentualnej transakcji.

Kluczowych decyzji w sprawie połączenia można się spodziewać dopiero w przyszłym roku, jednak prace nad transakcją mogą się zacząć jeszcze pod koniec 2009 r., wynika z wypowiedzi Mazgaja. Połączone spółki dysponowałyby lepszą płynnością, mogłyby też negocjować lepsze warunki wynajmu lokali.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku Alma Market miała 34,11 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 16,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 719,61 mln zł wobec 614,22 mln zł.

W rozmowie z "Parkietem" Mazgaj przyznał, że cały rok dla Almy był słaby, a całoroczna strata firmy będzie wyższa niż zanotowana po trzech kwartałach. Dodał, że wyniki za styczeń są dobre.

Vistula miała narastająco w I-III kw. 2009 roku 9,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 13,56 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 304,16 mln zł wobec 340,46 mln zł. Z ostatnich wypowiedzi prezesa Grzegorza Pilcha wynika, że w całym 2009 r. zysk netto przekroczył 10,3 mln zł.

WM / isb / masz
Autor artykułu:
WM / isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu