SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

- Zagadnienie komunikacji marketingowej jest coraz bardziej kompleksowe. Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości dotarcia do konsumenta - mówi nam Wojciech Borowski, szef McCann Worldgroup Polska.

Wojciech Borowski

Wojciech Borowski

Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

- Zagadnienie komunikacji marketingowej jest coraz bardziej kompleksowe. Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości i kanałów dotarcia do konsumenta - mówi nam Wojciech Borowski, szef McCann Worldgroup Polska.

- Agencje reklamowe lub grupy komunikacyjne muszą w pełni rozumieć zmiany. Muszą także posiadać odpowiednie kompetencje, by w efektywny sposób wykorzystywać nowe możliwości. W mojej opinii czasy mono-specjalistycznych agencji reklamowych już dawno się skończyły. Dlatego nie bez powodu McCann Worldgroup składa się z czterech blisko współpracujących ze sobą spółek, z których każda posiada swoje unikalne kompetencje. Każda z nich jest silnym brandem w swojej kategorii. Wszystkie te spółki korzystają ze wspólnego działu strategii i kreacji. W praktyce daje to klientom gwarancję spójnej strategii komunikacyjnej i jej egzekucji - stwierdza Borowski.

Jakie odczucia szef McCann Worldgroup Polska ma po trzech miesiącach od chwili swojej funkcji w firmie, która zaczęła być postrzegana na polskim rynku jako przedsiębiorstwo, które spadło do przysłowiowej „drugiej ligi”? - Dzięki nowemu modelowi pracy, w ciągu ostatnich 3 miesięcy McCann stał się zupełnie inną firmą, która mówiąc wprost w porównaniu do tego, co działo się w niej przez ostatnie lata - zaczęła żyć. Zmieniła się atmosfera pracy, właściwe osoby są na właściwych miejscach, nasz produkt kreatywny jest na należytym poziomie. Teamy kreatywne i strategiczne uzupełniają się, co pokazuje, jak dobrze działa nasz „worldgroupowy” model pracy nad briefem - mówi Borowski.

- Świat dzieli się na rzeczywistość i percepcję. McCann Worldgroup poprzez brak współpracy między swoimi spółkami dostał etykietę grupy dysfunkcyjnej. Przełożyło się to na słaby wizerunek. To, z czego jestem dumy i to, co udało nam się zrobić, żeby ten wizerunek naprawić, to zaproszenie do współpracy osób, które mają wymierne sukcesy w budowaniu rynku reklamowego w Polsce. Ludzi nie tylko kreatywnych, ale także profesjonalnych, świetnie orientujących się w wyzwaniach, jakie na nich czekają i chętnych tworzyć markę, która ma ambicje, żeby być numerem jeden w Polsce - komentuje Wojciech Borowski.

Z Wojciechem Borowskim, szefem McCann Worldgroup Polska, rozmawiamy o kondycji jego firmy, a także o tym, co należy zrobić, aby naprawić wizerunek firmy, która zaczęła być postrzegana jako przedsiębiorstwo, w którym nie dzieje się dobrze - cała rozmowa na drugiej stronie artykułu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ala
Wojtula, love you. Powodzenia! Facet, nie dość, że cudownie przystojny (popatrzcie tylko na zdjęcie) to jeszcze mądry i rozsądny. Buziaczki.
28 14
odpowiedź
User
uvw
sam o sobie komentuje? Brzydko.
12 10
odpowiedź
User
Mania
Wojtus. Ja wiem, ze to zadecie i przesada to specyfika branży, w której byle gowniany ad jest game chamging i eye opening. Ale, na Boga, nie mów chłopie o tym, ze cokolwiek naprawiles w 3 mce bo, ujmując rzecz w skrócie, osmieszasz się. Twój poprzednik wpisał się ochoczo do panteonu blaznow rowniez dlatego, ze plótł banialuki a biznes był w lesie. Wyluzuj, napij się wody. dzień bez informacji o tym ze McCann jest "zupełnie nowy" nie jest dniem straconym. Póki co wymieniles jednych na drugich. Brawo. Za 2 lata pojawia się owoce tych zmian: biznes i nagrody. Wygrasz to, wygrasz tamto, lew tu, bebenek tam. Wtedy udzieliłsz wywiadu o zmianie postrzegania. Ale...poczekaj. Wtedy juz nie bedziesz musial? Im glosniej o tym mowisz teraz tym mniej jestes w tym mowieniu wiarygodny, nie kumasz tego? Ech...Jednak brakuje Papy Janickiego z okresu przed...wielką smutą. to była klasa. Wywiadów - nie było.
23 8
odpowiedź
User
Ala
Kochani! Niech Wam nawet przez myśl nie przejdzie, że piszę pochlebne samemu sobie komentarze. Bardzo Was o to proszę. Przecież nawet użyłem pseudonimu "Ala", żeby nikt z Was nie miał wątpliwości, że to najprawdopodobniej jakaś zatrudniona przeze mnie dziewczyna pisze (to ta uwaga o urodzie). Pozdrówki wielkie!
12 8
odpowiedź
User
kris
Niedlugo wyjdziesz chlopie z lodowki! W tym wywiadzie zabraklo dziennikarza. Pompowanie PR-owego balona polaczone ze slodka papka, ze az mdli. Jakis poziom i glebia rozmow powinna obowiazywac! Poki co zaden znaczacy biznes nie zostal pozyskany przez zadna ze spolek, wiec chwalenie sie i stroszenie piorek tylko. Ja bym takiej agencji nie zaprosil do przetargu!
12 8
odpowiedź