SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

- Zagadnienie komunikacji marketingowej jest coraz bardziej kompleksowe. Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości dotarcia do konsumenta - mówi nam Wojciech Borowski, szef McCann Worldgroup Polska.

Wojciech Borowski

Wojciech Borowski

Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

- Zagadnienie komunikacji marketingowej jest coraz bardziej kompleksowe. Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości i kanałów dotarcia do konsumenta - mówi nam Wojciech Borowski, szef McCann Worldgroup Polska.

- Agencje reklamowe lub grupy komunikacyjne muszą w pełni rozumieć zmiany. Muszą także posiadać odpowiednie kompetencje, by w efektywny sposób wykorzystywać nowe możliwości. W mojej opinii czasy mono-specjalistycznych agencji reklamowych już dawno się skończyły. Dlatego nie bez powodu McCann Worldgroup składa się z czterech blisko współpracujących ze sobą spółek, z których każda posiada swoje unikalne kompetencje. Każda z nich jest silnym brandem w swojej kategorii. Wszystkie te spółki korzystają ze wspólnego działu strategii i kreacji. W praktyce daje to klientom gwarancję spójnej strategii komunikacyjnej i jej egzekucji - stwierdza Borowski.

Jakie odczucia szef McCann Worldgroup Polska ma po trzech miesiącach od chwili swojej funkcji w firmie, która zaczęła być postrzegana na polskim rynku jako przedsiębiorstwo, które spadło do przysłowiowej „drugiej ligi”? - Dzięki nowemu modelowi pracy, w ciągu ostatnich 3 miesięcy McCann stał się zupełnie inną firmą, która mówiąc wprost w porównaniu do tego, co działo się w niej przez ostatnie lata - zaczęła żyć. Zmieniła się atmosfera pracy, właściwe osoby są na właściwych miejscach, nasz produkt kreatywny jest na należytym poziomie. Teamy kreatywne i strategiczne uzupełniają się, co pokazuje, jak dobrze działa nasz „worldgroupowy” model pracy nad briefem - mówi Borowski.

- Świat dzieli się na rzeczywistość i percepcję. McCann Worldgroup poprzez brak współpracy między swoimi spółkami dostał etykietę grupy dysfunkcyjnej. Przełożyło się to na słaby wizerunek. To, z czego jestem dumy i to, co udało nam się zrobić, żeby ten wizerunek naprawić, to zaproszenie do współpracy osób, które mają wymierne sukcesy w budowaniu rynku reklamowego w Polsce. Ludzi nie tylko kreatywnych, ale także profesjonalnych, świetnie orientujących się w wyzwaniach, jakie na nich czekają i chętnych tworzyć markę, która ma ambicje, żeby być numerem jeden w Polsce - komentuje Wojciech Borowski.

Z Wojciechem Borowskim, szefem McCann Worldgroup Polska, rozmawiamy o kondycji jego firmy, a także o tym, co należy zrobić, aby naprawić wizerunek firmy, która zaczęła być postrzegana jako przedsiębiorstwo, w którym nie dzieje się dobrze - cała rozmowa na drugiej stronie artykułu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ala
Wojtula, love you. Powodzenia! Facet, nie dość, że cudownie przystojny (popatrzcie tylko na zdjęcie) to jeszcze mądry i rozsądny. Buziaczki.
19 6
odpowiedź
User
uvw
sam o sobie komentuje? Brzydko.
4 2
odpowiedź
User
Mania
Wojtus. Ja wiem, ze to zadecie i przesada to specyfika branży, w której byle gowniany ad jest game chamging i eye opening. Ale, na Boga, nie mów chłopie o tym, ze cokolwiek naprawiles w 3 mce bo, ujmując rzecz w skrócie, osmieszasz się. Twój poprzednik wpisał się ochoczo do panteonu blaznow rowniez dlatego, ze plótł banialuki a biznes był w lesie. Wyluzuj, napij się wody. dzień bez informacji o tym ze McCann jest "zupełnie nowy" nie jest dniem straconym. Póki co wymieniles jednych na drugich. Brawo. Za 2 lata pojawia się owoce tych zmian: biznes i nagrody. Wygrasz to, wygrasz tamto, lew tu, bebenek tam. Wtedy udzieliłsz wywiadu o zmianie postrzegania. Ale...poczekaj. Wtedy juz nie bedziesz musial? Im glosniej o tym mowisz teraz tym mniej jestes w tym mowieniu wiarygodny, nie kumasz tego? Ech...Jednak brakuje Papy Janickiego z okresu przed...wielką smutą. to była klasa. Wywiadów - nie było.
15 0
odpowiedź
User
Ala
Kochani! Niech Wam nawet przez myśl nie przejdzie, że piszę pochlebne samemu sobie komentarze. Bardzo Was o to proszę. Przecież nawet użyłem pseudonimu "Ala", żeby nikt z Was nie miał wątpliwości, że to najprawdopodobniej jakaś zatrudniona przeze mnie dziewczyna pisze (to ta uwaga o urodzie). Pozdrówki wielkie!
4 0
odpowiedź
User
kris
Niedlugo wyjdziesz chlopie z lodowki! W tym wywiadzie zabraklo dziennikarza. Pompowanie PR-owego balona polaczone ze slodka papka, ze az mdli. Jakis poziom i glebia rozmow powinna obowiazywac! Poki co zaden znaczacy biznes nie zostal pozyskany przez zadna ze spolek, wiec chwalenie sie i stroszenie piorek tylko. Ja bym takiej agencji nie zaprosil do przetargu!
4 0
odpowiedź
User
Krtek
Za każdym razem to samo - huczne zapowiedzi, wypowiedzi, zdjęcia. Sugerowałbym mniej entuzjazmu dopóki nie będzie widocznych efektów pracy nowych "gwiazd" McCanna. Bo jak wiemy - w sieci nic nie ginie, więc czytanie tego tekstu za rok lub dwa moze byc rownie zenujące, jak czytanie podobnych wypowiedzi poprzednikow p. Borowskiego. Na razie nie ma sie czym chwalic za bardzo,wiec moze wrzućcie na luz...
3 0
odpowiedź
User
loc
Kto to jest? Co dobrego zrobił dla swojej społeczności?
1 1
odpowiedź
User
@ loc
Ja też nie wiem, ale jest go ostatnio pod dostatkiem — musi mieć jakiś duży talent
2 0
odpowiedź
User
szczypan
"Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości dotarcia do konsumenta" - szkoda tylko, że nikt nie pyta konsumenta czy sobie w ogóle tego życzy. Jesteśmy prześladowani przez reklamę ze wszystkich stron, wciska się ją w 10-15 minutowe programy jak na Kuchnia+, czy pomiędzy 2-3 minutowe programy (jak pogoda i sport po wiadomościach). Wieczorynka stała się też 5-cio minutowym przerywnikiem w półgodzinnym bloku reklamowym. Reklama atakuje nas w sklepie, na ulicy. A lansuje się jakieś śmieszne, dziwne marki. Ostatnio sponsorem w tv bywa marka "składy węgla" ... w dobie ekologicznych źródeł energii, limitów CO2 ???
4 0
odpowiedź
User
dyro
Wojtek, ty nie manipuluj rzeczywistością tylko wez sie do roboty. Pokaz jakies rezultaty bo na razie jedziesz w dół i za chwile potracisz klientow.
5 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing