SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rok wojny w Ukrainie: 64 mln publikacji w mediach i social mediach

W piątek 24 lutego mija dokładnie rok od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W tym czasie, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w przestrzeni mediów społecznościowych, opublikowano w Polsce ponad 64 mln publikacji – wynika z analizy PSMM Monitoring & More, która przygotowała raport podsumowujący rok wojny w Ukrainie w przestrzeni medialnej.

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 24 lutego 2022 roku do 19 lutego 2023 roku, na podstawie których opracowano raport podsumowujący szeroki przekaz w mediach na temat wojny w Ukrainie. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

W okresie objętym analizą w mediach tradycyjnych pojawiło się ponad 8,4 mln publikacji. Z kolei w mediach społecznościowych dyskusja wygenerowała łącznie prawie 54 mln postów i komentarzy.
 


Wojna a media tradycyjne

W lutym 2022 roku udział artykułów na temat wojny w Ukrainie na tle wszystkich publikacji wyniósł 35,4 proc. – jest to czas, kiedy rozpoczęła się inwazja na naszych wschodnich sąsiadów. Później zainteresowanie mediów, choć wciąż na wysokim poziomie, malało z miesiąca na miesiąc.

Ponowny delikatny wzrost odnotowano we wrześniu, kiedy miały miejsce przełomowe zwycięstwa Ukraińców. Przynosząca zdumiewające sukcesy kontrofensywa wpłynęła na zmianę układu sił w tej wojnie – rosyjska armia została zepchnięta do defensywy, a ukraińska wyzwoliła znaczący obszar okupowanych dotąd terenów, odbijając tym samym dziesiątki miejscowości, w tym kilka znaczących miast” – tłumaczy Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring &More.

Najwięcej publikacji w mediach tradycyjnych ukazało się w internecie (82 proc.). W pierwszej trójce najaktywniejszych serwisów internetowych znalazły się: wnp.pl, wiadomości.onet.pl. oraz rp.pl. Udział publikacji na temat wojny w Ukrainie w radiu, prasie oraz telewizji był znacznie niższy i stanowił kolejno 10 proc., 5 proc. i 3 proc. Najwięcej audycji radiowych opublikowało Polskie Radio 24, z kolei najaktywniejszym medium w segmencie prasy i telewizji były: "Rzeczpospolita" oraz TVP Info.

Aspekt wojny w mediach społecznościowych

Najpopularniejszym miejscem dyskusji na temat wojny w Ukrainie były Facebook (47 proc.) oraz Twitter (40 proc.). Ponad 1,5 mln aktywności odnotowano na YouTube. Na portalu wykop.pl ukazało się z kolei 2,8 mln wzmianek.

Do najbardziej angażujących profili na Facebooku zaliczymy: SokzBuraka (2 705 847 interakcji), FAKT24.pl (2 593 275) oraz Onet Wiadomości (2 540 086). Z kolei na Twitterze najwięcej treści w temacie wojny pojawiło się na profilach: Radosław Sikorski MEP (733 956 interakcji), Tomasz Lis (577 285) oraz Kancelaria Prezydenta (520 320).

 

Dołącz do dyskusji: Rok wojny w Ukrainie: 64 mln publikacji w mediach i social mediach

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Romek
było trzeba wcześniej myśleć a nie putin siedział 8 lat siedział spokojnie na krymie i Ukraincy na czele z wolnym swiatem jakośc się nie interesowali , przepraszam interesowali się około roku a przez następne lata temat ucichł i nawet ukraińcy jakoś głośno nie krzyczeli , skoro putin siedzi 9 rok na ukrainie to go tak łatwo nie wykopią , no chyba że zrobią z@m@ch
odpowiedź
User
A
A ile było publikacji gdy USA napadły na Irak czy Afganistan. Reszty nie będę pisał bo napewno skasuja.
odpowiedź
User
Stan
Jako początek rzeźi wolynskiej przyjmuje się datę 09,02.1943 gdy ukraincy zabili 172 polakow we wsi Porosl. Ostatnio Zelenski w tym czasie w Rzeszowie wydawał rozkazy i żądania Dudzie. Zapewne komentarz zostanie skasowany, jak zwykle gdy przypomina się miłość ukraincow do Polski.
odpowiedź