SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wołyń” reklamowany jako film pojednania polsko-ukraińskiego (wideo)

Agencja Isobar i dom mediowy Carat (Dentsu Aegis Network) realizują niestandardową kampanię „Pojednanie” promującą wchodzący na ekrany kin nowy film Wojciecha Smarzowskiego „Wołyń”.

Article

Na potrzeby projektu „Pojednanie” zorganizowany został specjalny przedpremierowy pokaz filmu dla par polsko-ukraińskich. Po seansie zarejestrowano z nimi wywiady, w których dzielili się swoimi przeżyciami i uczuciami związanymi z filmem oraz swoimi osobistymi historiami.

Celem kampanii jest podkreślenie pozytywnej wymowy „Wołynia”, o którym sam Smarzowski mówi, że ma budować mosty, a nie mury. - Teraz, po tym filmie, Wołyń to jest dla mnie bardzo ciężkie słowo - mówiła młoda Ukrainka, jedna z uczestniczek przedpremierowego seansu i dodaje.

- „Wołyń” to najważniejszy polski film tego roku, ale nie tylko ze względu na rozmach i walory komercyjne. Wojtek Smarzowski porusza sprawy trudne dla Polaków i Ukraińców, które do tej pory były w kinie przemilczane. Ważne, abyśmy pamiętali o historii, ale musimy jednocześnie pracować na rzecz pojednania. Dlatego w ramach promocji filmu postanowiliśmy opowiedzieć o nim w niestandardowy sposób, a raczej pozwoliliśmy powiedzieć o nim ludziom, którzy już zbudowali swój most - dodaje Paweł Fiłonowicz, marketing manager z Forum Film Poland. - To trudne zadanie ze względu na ciężar gatunkowy produktu, który mieliśmy zareklamować. Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się ująć autentyczne reakcje prawdziwych ludzi. Cieszy nas to, że nasz pomysł “pobłogosławił” sam Wojtek Smarzowski - dodają Joanna Biernacka i Maciej Kozina, creative group heads z agencji Isobar

Projekt „Pojednanie” jest elementem kampanii promującej film „Wołyń” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. Działania obejmują kampanie telewizyjną, reklamę zewnętrzną oraz działania w internecie. Kampanie na zlecenie Forum Film Poland, dystrybutora filmu przygotowały i zrealizowały agencje Isobar Polska oraz Carat Polska (działające w ramach grupy Dentsu Aegis Network Polska).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wołyń” reklamowany jako film pojednania polsko-ukraińskiego (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mel
Piękne przesłanie, ale bardzo trudne. Niestety i w interneci ei na ulicah mozna spotkać hasła j..e. ać upa - a upa utożsamia sie z kazdym Ukraińcem :( Ja na failm na pewno pójdę i trzymam kciuki, by jednak łączył
10 10
odpowiedź
User
Tenix
Nazwanie sprawy po imieniu i rzetelne przedstawienie historii to niezależnie od skali win forma pojednania między dwoma narodami i w tym kontekście uważam, że Smarzowski robi kawał świetnej roboty! :)
11 12
odpowiedź
User
Max
Troche szkoda ze film przedstawia jedynie polską wersję wydarzeń
9 17
odpowiedź
User
Łucja
Niesamowicie wzruszający filmik. Prawdziwe ludzkie emocje. Myślę, że to niezłe uzupełnienie do filmu, który mam nadzieję niebawem zobaczyć.
9 10
odpowiedź
User
Ula
Smarzowski jest jednym z tych reżyserów, którego filmy moim zdaniem zawsze są trudne, wymagające i brutalne. Przyznaję - gdy usłyszałam, jaki temat wziął na warsztat, początkowo się bałam, ale potem stwierdziłam, że jeżeli ktokolwiek miałby zrobić ten temat dobrze, to tylko on. Dlaczego - bo nie będzie agitował do nienawiści, ale zmuszał do zastanowienia się nad tym, co zrobić, aby nienawiść sąsiedzka nie urosła nigdy tak, jak na Wołyniu. Wiedziałam, że tylko on może pokazać nie Polaka i Ukraińca, ale człowieka. Mam nadzieję, że film rzeczywiście będzie zachętą do pojednania - z historią i samym sobą, bo nienawiści mamy już za dużo wokół siebie.
9 10
odpowiedź