SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

WOŚP najsilniejszą polską marką, TVN najwyżej z mediów

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znalazła się na czele rankingu najsilniejszych marek BAV, wyprzedzając Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie. Wśród marek z branży medialnej w pierwszej dziesiątce znalazły się TVN i TVN24. Dla Wirtualnemedia.pl wyniki badania komentują Mariusz Rzanny i Jerzy Owsiak.

WOŚP najsilniejszą polską marką, TVN najwyżej z mediów

Przeprowadzony co trzy lata ranking Brand Asset Valuator organizowany jest wspólnie przez MillwardBrown oraz Young&Rubicam. Wartość marek ocenia się poprzez pryzmat czterech czynników: wyróżnialności (unikalny sens istnienia, wartość dodana), adekwatności (pozostawanie w zgodzie z oczekiwaniami konsumenta), szacunku (miara dotrzymywania tajemnicy składanej przez markę) i wiedzy (głębokie rozumienie istoty marki) . Badanie objęło nie tylko produkty sprzedażowe, ale także ogólne pojęcia, takie jak waluta, nazwa kraju, a także marki osobiste znanych osób.

Markami o najwyższej wyróżnialności w Polsce w 2013 roku okazały się: Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Najwyższy spadek pod tym względem w ciągu ostatnich trzech lat zanotowały Doda, Jacobs i Mumio.

 

Wśród brandów o najwyższej adekwatności przewodzą: polski złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka.

 

Z kolei najwyższym szacunkiem cieszą się: Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Adam Małysz.

 

Markami, o których Polacy w 2013 roku mają największą wiedzę, są: Polska (kraj), TVP 1 i TVN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WOŚP najsilniejszą polską marką, TVN najwyżej z mediów

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robescu
Ludzie totalnie pogłupieli, WOŚP omarkowali! Ciekawe kiedy na giełdzie się pojawi? Rozumiem, że mnie ja w tym biznesie też mam udziały, co roku się bowiem do tego bałaganu dorzucałem. Ale przykro mi błędu tego nie powtórzę, ci co niby mieli piękne idee się po drodze gdzieś zatracili!
29 7
odpowiedź
User
adam
Spółka złoty melon wciska kit a polak wierzy.
31 6
odpowiedź
User
Bruce
Zdecydowanie Najbardziej Debilny Ranking strikes back! Uwaga uwaga! Wielka Orkiestra przegoniła Ptasie Mleczko!!!
36 3
odpowiedź
User
biznesmen
Nachalnośc WOŚP staje się dla mnie męczaca i wolę zrobic odpis podatkowy na wybraną przeze mnie fundacje.
34 5
odpowiedź
User
Ekspert
Od kiedy WOŚP to marka ?
29 5
odpowiedź
User
Eryc
WOŚP marką? Rozpoznawalną na świecie? Przynoszącą Polsce zyski? Konkurującą z Koka-Kolą czy Pepśi albo Wolksagonem?
Nie róbcie se jaj. Chyba że najsilniejsza marka Polaków to żebractwo.
26 4
odpowiedź
User
Jaga
Marką WOŚP jest TVP 2. Przecież to jest program telewizji publicznej, na której uwłaszcza się Owsiak. Niech spróbuje bez TVP.Zobaczymy wtedy...
44 1
odpowiedź
User
dri
Ale się czepiacie, a nie słyszeliście jak się o kimś mówi, że to uznana marka? Nie musi być jakiś zastrzeżony znak towarowy itp, żeby mówić o marce...
4 6
odpowiedź
User
Zbee
Ale się uśmiałem. WOŚP to marka? To ile jest warta i do kogo należy? A dlaczego nie ma złotego melona?
28 0
odpowiedź
User
ja
a gdzie Orlen ?????
14 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry