SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Prowly wzrosły do 1,7 mln zł, a strata zmalała do 995 tys. zł

W 2018 roku firma Prowly, oferująca narzędzie do komunikacji public relations, zanotowała 1,66 mln zł przychodów wobec 943,6 tys. zł w roku ubiegłym. Strata spółki zmalała o ponad milion złotych - z 1,997 mln zł do 995,8 tys. zł.

Joanna Drabent, prezes Prowly.com Article

Prowly zamknęła rok 2018 przychodem netto ze sprzedaży w wysokości 1,66 mln zł wobec 943,6 tys. zł w roku 2017.

Joanna Drabent, CEO Prowly, podkreśla w swoim komentarzu dla Wirtalnemedia.pl, że część tego przychodu pochodzi z działalności firmy poza Polską. - Jeśli chodzi o powtarzalne przychody ze sprzedaży zagranicznej, to na przestrzeni całego 2018 roku wyniosły 250 tys. zł, a już w samym pierwszym półroczu 2019 roku 274,5 tys. zł. Jesteśmy obecnie w fazie najbardziej dynamicznego wzrostu przychodów i klientów w Stanach Zjednoczonych - wyjaśnia Joanna Drabent.

Strata ze sprzedaży zmalała z 1,84 mln zł w roku 2017 do 955,8 tys. zł w roku 2018. Strata z działalności operacyjnej zmalała z 1,98 mln zł w roku 2017 do 979,5 tys. zł w roku 2018.

Zmalały również koszty operacyjne Prowly - z kwoty 2,78 mln zł w 2017 roku do 2,62 mln zł w 2018 r. Firma wydała w ubiegłym roku na wynagrodzenia 794 tys. zł (wobec 843,4 tys. zł w roku 2017) oraz 1,49 mln zł na usługi obce (wobec 1,66 mln zł w roku 2017). Wynagrodzenia dla zarządu wyniosły 117,3 tys. zł. Udziałowcy firmy, Joanna Drabent i Sebastian Przyborowski dopłacili w ub.r. 400 tys. zł do kapitału.

Firma zatrudniała na koniec tego roku 3 osoby na umowę o pracę, łącznie współpracowała z 21 osobami (wliczając w to zarząd).

Prowly osiągnęło rentowność

Jak wskazuje w rozmowie z naszym serwisem Joanna Drabent, firma osiągnęła próg rentowności (tzw. break even point) pod koniec minionego półrocza. - Jeśli na przestrzeni kolejnych miesięcy nadal będziemy realizować założenia biznesowe na ten rok, to nastąpi to właśnie w tym roku. Jeśli jednak nasze założenia związane ze wzrostem w USA będą się potwierdzać, to niewykluczone, że zdecydujemy się reinwestować środki w działania reklamowe - komentuje Drabent.

-  Po wielu miesiącach eksperymentów udało nam się znaleźć rentowną metodę pozyskiwania klientów na tym rynku - jest ona związana z jednej strony z poszerzeniem funkcji aplikacji o moduł tworzenia baz kontaktów do mediów i influencerów, a z drugiej z ciągłą optymalizacją lejka marketingowo-sprzedażowego - komentuje dla Wirtualnemedia.pl szefowa Prowly.

Rok 2018 "nie był łaskawy" dla Prowly

Na koniec czerwca tego roku platforma miała 284 płatnych klientów i blisko dwukrotnie tyle marek korzystających z Prowly. 37 proc. klientów to segment enterprise (głównie międzynarodowe korporacje, które korzystają z Prowly na kilku rynkach lub mają dostęp do nielimitowanych zasobów na koncie). 34 proc. to agencje PR, a 29 proc. to segment mikro (mali i średni przedsiębiorcy).

- 2018 rok nie był dla nas tak łaskawy, jak 2017 pod kątem wzrostu. Powodem był duży odpływ klientów, z jakim borykaliśmy się w pierwszej połowie omawianego okresu. Pomimo comiesięcznych wzrostów nowej sprzedaży, ostateczny wynik rósł bardzo wolno. Długo szukaliśmy również skutecznych metod pozyskiwania leadów, warsztatu sprzedażowego na rynkach zagranicznych. Pod tym kątem był to dla nas okres bardzo intensywnej nauki, który zaowocował bardzo dobrym wejściem w nowy rok i pozytywną perspektywą na cały 2019, szczególnie jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną - ocenia w rozmowie z naszym portalem Joanna Drabent.

Z Prowly korzystają m.in. Vimeo (USA), Cadbury (RPA), mBank (Polska, Czechy, Słowacja), Spotify (Polska i Niemcy), Asus (Polska i Tajwan).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy Prowly wzrosły do 1,7 mln zł, a strata zmalała do 995 tys. zł

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
CC
Ta apka jest już na rynku wiele lat i ma duży support wielu celebrytów internetowych - i nadal pod kreską? Warzywniak lepiej otworzyć.
10 3
odpowiedź
User
por
Prowly, Brand24, biznesy Rahima - jestem starej daty i nie rozumiem tych nowoczesnych firm... czy teraz chodzi o to, kto na dzialaniu takeigo przedsiębiorstwa wiecej straci? Jesli tak, to ja ewentualnie mam pomysl - bede kupowal wegiel w takim skladzie u mnie na wsi po 1000 pln za tone, a sprzedawal sasiadom po 500 pln za tone. Mam szanse na tekst o mnie tutaj?
6 2
odpowiedź
User
Michał
A jest przynajmniej informacja, kiedy będą w końcu nad wodą?
4 1
odpowiedź
User
Joanna Drabent
A jest przynajmniej informacja, kiedy będą w końcu nad wodą?
Cześć Michał, być może z tego tekstu to nie wynika wprost - zresztą niestety mam poczucie, że moje słowa zostały w nim wyrwane z kontekstu, bo uważamy ten rok za generalnie bardzo udany (tempo wzrostu utrzymujemy wciąż na bardzo wysokim poziomie pomimo braku wzrostu kosztów) - ale dziś jesteśmy rentowni. Break-even osiągnęliśmy pod koniec ub. półrocza. Zyski w tym półroczu będziemy prawdopodobnie reinwestować we wzrost w Stanach Zjednoczonych, bo to obecnie nasz kluczowy rynek pod kątem dynamiki rozwoju, a wzrost na nim staje się rentowny.
12 4
odpowiedź
User
Audytor
Wynik istotnie denny. Jak tak dalej pójdzie to za 2 lata ich nie ma.
3 4
odpowiedź