SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja wPolsce.pl dostała koncesję kablowo-satelitarną od KRRiT

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała spółce Fratria koncesję na nadawanie całodobowego kanału informacyjno-publicystycznego Telewizja wPolsce.pl w sieciach kablowych i satelitarnych.

Article

wPolsce.pl został uruchomione w połowie czerwca jako serwis z wideo na żywo. Jest w nim nadawane codziennie kilkugodzinne pasmo publicystyczne, w którym dziennikarze „W Sieci” i wPolityce.pl rozmawiają z politykami, ekspertami z różnych dziedzin oraz publicystami. W ramówce pojawił się też cotygodniowy program „Bardzo ważna sprawa” Piotra Barełkowskiego.

W sierpniu redaktorem naczelnym wPolsce.pl została Agata Rowińska. Michał Karnowski, wiceprezes Fratrii ds. redakcyjnych, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedział, że serwis będzie emitował coraz dłuższe pasmo na żywo, pojawią się w nim serwisy informacyjne, a zaraz po otrzymaniu koncesji zostanie włączony do ofert niektórych sieci kablowych.

- Docelowo chcemy, żeby to było do 12 godzin transmisji na żywo. We wrześniu zaczniemy od 6 godzin, w okolicach stycznia powinniśmy dobić do tych 12 godzin na żywo - zapowiedział Karnowski.

Koncesja kablowo-satelitarna została przyznana wPolsce.pl podczas czwartkowego posiedzenia KRRiT.

wPolsce.pl kontra Telewizja Republika

Bezpośrednim konkurentem wPolsce.pl - zarówno w telewizji, jak też internecie - wydaje się Telewizja Republika, kierowana do podobnej grupy odbiorców o poglądach konserwatywnych. TV Republika działa od ponad czterech lat, współpracuje z nią sporo publicystów „Gazety Polskiej” i „Do Rzeczy”.

W ub.r. duża część dziennikarzy TV Republiki przeszła do Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Tomasz Sakiewicz, członek zarządu stacji, publicznie na to narzekał. Natomiast w czerwcu br. wytknął ministrowi finansów i gospodarki Mateuszowi Morawieckiemu: „Będziecie ratować miliardami telewizję publiczną, a macie Telewizję Republika, która może mieć nawet dziesięć kanałów za jedną setną tych pieniędzy - nic nie zrobiliście w tej sprawie”.

W maju br. w ramówce TV Republiki pojawiły się programy „Pod przykryciem” współprowadzony przez posłankę PiS Joannę Lichocką, „Geopolityczny tygiel” Jerzego Targalskiego oraz „10.04.2010.FAKTY” omawiający prace podkomisji badającej katastrofę smoleńską. Redaktor naczelną została dziennikarka „Gazety Polskiej” Dorota Kania.

W czerwcu br. stacja poinformowała, że za milion zł sprzeda część swoich udziałów grupie, w której są m.in. Tomasz Sakiewicz i podmioty ze Strefy Wolnego Słowa. Od połowy ub.r. kanał można za darmo ogląda w jego serwisie internetowym.

Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. udział TV Republiki w rynku oglądalności wyniósł 0,06 proc., o jedną trzecią mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja wPolsce.pl dostała koncesję kablowo-satelitarną od KRRiT

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nie dla TVPiS i radia PiS
Kolejna po TVP propagandowo-rządowo-katolicka telewizja z obowiązkowym praniem mózgu?? Z niesprawdzonymi naukowo teoriami spiskowymi. Szczuciem na siebie ludzi i obrażaniem?? Przeinaczaniem informacji i faktów historycznych na widzi mi się?? Nie, dziękuję. Nie przekonuje do kupna telewizora. Nadal życie za oknem jest lepsze od grającej całą dobę szczekaczki propagandowej.
70 60
odpowiedź
User
widz555
Powtórzy "sukces" Republiki.
71 40
odpowiedź
User
Max
Bardzo dobry pomysł. Sakowicz, ucz się, jak robi się telewizję i biznes....
38 21
odpowiedź
User
umiarkowany i rozsądny
Na Czerskiej zawrzało. :-D
43 34
odpowiedź
User
umiarkowany i rozsądny
Na Czerskiej zawrzało. :-D
32 26
odpowiedź