SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

WPP: w I kwartale 2019 roku przychody spadły o 2,8 proc.

Przychody holdingu reklamowego WPP (należą do niego m.in. agencje Ogilvy, GroupM, VMLY&R) w I kwartale br. były niższe niż rok wcześniej o 2,8 proc. Mark Read, dyrektor generalny firmy, ten spadek tłumaczy stratą klientów, głównie w USA.

Mark Read Article

Mark Read, dyrektor generalny WPP ogłaszając wyniki finansowe holdingu za I kwartał br. powiedział, że były one spodziewane, głównie na skutek straty w 2018 roku znaczących klientów w USA. Na rynku amerykańskim przychody WPP spadły rok do roku o 8,5 proc. wskutek zakończenia współpracy głównie z Fordem, GSK, United Airlines i American Express.

Przychody całego WPP spadły w I kwartale br. były niższe od ubiegłorocznych o 2,8 proc.

W Wielkiej Brytanii odnotowano spadek sprzedaży o 0,9 proc., natomiast w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie przychody wzrosły o 2,3 proc.

- Nasze nowo utworzone agencje wykazują pierwsze oznaki sukcesu w nowych obszarach działalności. Ostatnia fuzja  agencji Wunderman i Thompson czy utworzenie VMLY & R z VML i Y&R już przynosi efekty - wygraną globalnego budżetu kreatywnego marki Duracell - poinformował Mark Read. Dodał, że kluczowe w 2019 roku jest dla WPP dalsze inwestowanie w talenty kreatywne w Stanach Zjednoczonych. -  Jak powiedzieliśmy wcześniej, zajmie to trochę czasu, aby rozwiązać problemy związane ze spuścizną firmy, ale jesteśmy zobowiązani do podjęcia wszystkich działań niezbędnych do pozycjonowania WPP na przyszłość - dodał Read.

Zadłużenie netto WPP spadło z 4,875 mld funtów w I kwartale 2018 roku do  4,163 mld funtów w pierwszym kwartale 2019 roku.
WPP zamierza realizować wdrożenie trzyletniego planu restrukturyzacji, ogłoszonego w grudniu ub.r.

Zakłada on m.in.  redukcję zatrudniania o 3,5 tys. osób w skali globalnej, uproszczenie oferty oraz struktury firmy i kolejne inwestycje, aby być lepiej przygotowanym do walki z „szybko zmieniającym się krajobrazem marketingowym”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WPP: w I kwartale 2019 roku przychody spadły o 2,8 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl