SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” i „Do Rzeczy” z polską flagą nad winietą. "Zgłaszają się kolejne chętne do tego redakcje"

Prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki, wydawca tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zapowiedział, że jest zwolennikiem umieszczania nad winietą każdej wydawanej w Polsce gazety flagi państwa, z którego pochodzi największy udziałowiec jej wydawcy. - Prezes ustali to z redaktorami naczelnymi „Wprost” i „Do Rzeczy” - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa wydawnictwa.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata JarzębskaArticle

- Jestem za tym, żeby nad winietą każdej gazety była flaga państwa, z którego jest właściciel / największy udziałowiec. Czy tak się stanie - zobaczymy - ale z pewnością Polską flagę / godło - mogę z dumą umieścić nad winietą „Wprost” i „Do Rzeczy”, których jestem wydawcą - napisał na Facebooku Michał M. Lisiecki.

Prezes Grupy PMPG Polskie Media argumentuje, że w Polsce brakuje przepisów ochronnych. - 75 proc. prasy w Polsce jest w posiadaniu kapitału pochodzenia niemieckiego, 1 proc. - skandynawskiego i zaledwie 24 proc. - w rękach polskiego - wylicza Lisiecki. - Równie niekorzystnie ta statystyka (zachwiany logiczny parytet) wygląda w przypadku innych mediów - cyfrowych i TV. Jednakże prasa pozostaje o tyle kluczowa, iż jest ona nadal medium pierwotnym, czyli tym, z którego najczęściej cytują, pozyskują swoje informacje dziennikarze i edytorzy mediów elektronicznych, publicyści i komentatorzy - dodaje.

Lisiecki wskazuje, że na rynku niemieckim istnieje szereg ograniczeń, które uniemożliwiają polskim wydawcom posiadanie znaczących udziałów w mediach opiniotwórczych, a w USA właściciele stacji telewizyjnych muszą legitymować się amerykańskim paszportem. - Nie wchodząc zatem głęboko w złożoność regulacji prawnych, pokuśmy się tylko o jedno ćwiczenie umysłowe: Czy rządy Niemiec, Austrii i Szwajcarii - pozostawałyby obojętne na sytuację, w której to Polacy posiadaliby 75 proc. prasy w tych krajach? Czy aby na pewno rodowód kapitału nie ma znaczenia dla dobrze pojętego interesu narodowego? Oczywiście, że w strategicznych decyzjach ma fundamentalne znaczenie - stwierdza Michał M. Lisiecki.

Rzecznik prasowa Grupy PMPG Polskie Media Anna Pawłowska-Pojawa wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że umieszczenie flagi nad winietami „Wprost” i „Do Rzeczy” nie będzie jednorazową akcją. - Można się spodziewać, iż takie oznaczenie zostanie wprowadzone na stałe. Chęć dołączenia do tej akcji wykazały również inne redakcje, kontaktując się już bezpośrednio z wydawcą - tłumaczy Pawłowska-Pojawa.

- Jest to głupi i naiwny pomysł - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Maciej Mrozowski ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. - Jesteśmy w Unii Europejskiej i przyjęliśmy pewne zasady. To teraz marchewkę i kartofle także będziemy flagować? Dlaczego tylko gazety? A może samochody produkowane w Polsce też? Należy zastanowić się nad szerszym kontekstem, ponieważ idiotyzm ma to do siebie, że z szybkością palącego lasu w umysłach ludzi się roznosi. Nikt tego nie wymusi, nie widzę powodu, żebyśmy się ekscytowali takimi propozycjami. Gazety tracą na znaczeniu, ich czytelnictwo spada i to nie jest tak, że tylko polskich, a niemieckim wydawcom rośnie. Wszystkim spada. Są pomysły głupie, bardzo głupie i skandalicznie głupie. Ten zaliczyłbym do skandalicznie głupich - tłumaczy prof. Mrozowski.

Z danych ZKDP wynika, że w październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 29 607 egz., a „Do Rzeczy” - 56 545 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost” i „Do Rzeczy” z polską flagą nad winietą. "Zgłaszają się kolejne chętne do tego redakcje"

62 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SG
Popieram.
odpowiedź
User
plusk
Rozpaczliwa próba zwrócenia uwagi przez Lisieckiego na jego upadające pisemka, zwłaszcza nurkujące Wprost.
odpowiedź
User
natek
I się okaże, że nad winietą wSieci jest flaga Luksemburga, a nad Gazetą Wyborczą flaga Polski. I co wtedy???

:D
odpowiedź
User
politykier
Niedługo do "Wprost" i "Do Rzeczy" będą dołączali patriotyczne koszulki, kubki albo jakieś inne gadżety, byleby ktoś kupił te ich szmatławce.
odpowiedź
User
sfd
Temu brukowcowi nawet dwie flagi nie pomogą
odpowiedź