SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wrzesień 2012: główne stacje straciły widzów, TVN liderem

We wrześniu br. wszystkie spośród głównych stacji telewizyjnych zanotowały spadki oglądalności zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49. W obu grupach pozycję lidera utrzymała telewizja TVN.

Wrzesień 2012: główne stacje straciły widzów, TVN liderem

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, we wrześniu br. pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji - tak jak rok wcześniej - zajęła TVN. Jej udział spadł jednak o 1,41 pkt. proc. i wyniósł 15,44 proc.

Druga lokata należała do Jedynki, której udział wyniósł 14,17 proc. po spadku o 1,87 pkt. proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród topowych kanałów. Na trzecim miejscu pozostał Polsat. Jego udział zmalał o 0,57 pkt. proc. i wyniósł 14,05 proc.

Na czwartej pozycji uplasowała się publiczna Dwójka, której udział spadł tylko o 0,08 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 12,33 proc.

Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TVN7 (do góry o 0,75 pkt. proc.), TVN Style (o 0,34 pkt. proc.), TVP Seriale (o 0,37 pkt. proc.) oraz Kino Polska (o 0,34 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl wrzesień
Lp Wszyscy 4+ 2011 2012
Stacja SHR % SHR %
1 TVN 16,85% 15,44%
2 TVP1 16,04% 14,17%
3 Polsat 14,62% 14,05%
4 TVP2 12,41% 12,33%
5 TVP INFO 4,16% 3,71%
6 TVN24 3,12% 2,98%
7 TVN7 1,89% 2,64%
8 TV4 2,31% 2,60%
9 TV PULS 1,89% 2,18%
10 Polsat2 1,52% 1,47%
11 Polsat News 0,77% 0,84%
12 Disney Channel 0,89% 0,73%
13 Cartoon Network 0,75% 0,73%
14 TVN Style 0,38% 0,72%
15 AXN 0,60% 0,71%
16 TVP Seriale 0,32% 0,69%
17 MiniMini+ 0,65% 0,67%
18 Kino Polska 0,30% 0,64%
19 Eurosport 0,51% 0,58%
20 Disney XD 0,74% 0,58%
21 National Geographic 0,57% 0,57%
22 TVP Polonia 0,69% 0,56%
23 Disney Junior 0,46% 0,54%
24 Nickelodeon 0,53% 0,53%
25 TLC 0,49% 0,51%

 

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymała się TVN, której udział we wrześniu br. zmalał o 0,86 pkt. proc. do poziomu 16,97 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (15,97 proc. udziału, spadek o 0,34 pkt. proc.). Na trzecią pozycję z czwartej awansowała TVP2 (10,77 proc., pomimo spadku o 0,21 pkt. proc.). Z kolei na czwartą lokatę z trzeciej spadła TVP1 (10,35 proc., - 1,99 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl wrzesień
Lp 16-49 2011 2012
Stacja SHR % SHR %
1 TVN 17,83% 16,97%
2 Polsat 16,31% 15,97%
3 TVP2 10,98% 10,77%
4 TVP1 12,34% 10,35%
5 TV4 2,70% 2,86%
6 TVN7 2,34% 2,72%
7 TV PULS 1,94% 2,22%
8 TVN24 2,23% 2,08%
9 TVP INFO 2,12% 1,76%
10 Polsat2 1,68% 1,74%
11 TVN Style 0,52% 1,03%
12 AXN 0,80% 0,85%
13 TVP Seriale 0,38% 0,82%
14 Discovery 1,13% 0,78%
15 Polo TV 0,39% 0,77%
16 Kino Polska 0,32% 0,76%
17 Eska TV 0,33% 0,74%
18 TLC 0,68% 0,72%
19 TVN Turbo 0,70% 0,72%
20 Comedy Central 0,80% 0,71%
21 Polsat News 0,62% 0,68%
22 MiniMini+ [MiniMini] 0,66% 0,68%
23 National Geographic 0,79% 0,65%
24 4fun.tv 0,41% 0,62%
25 Disney Junior 0,53% 0,58%

 

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach także na pozycji lidera utrzymała się TVN z wynikiem na poziomie 18,71 proc., po spadku o 0,97 pkt. proc. Drugie miejsce należało do Polsatu (14,92 proc. udziału, wzrost o 0,26 pkt. proc.). Na trzecie miejsce awansowała TVP2 (9,33 proc., + 0,07 pkt. proc.). Z kolei poza podium spadła TVP1 (9,22 proc., - 1,49 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl wrzesień
Lp 16-49 miasta 2011 2012
Stacja SHR % SHR %
1 TVN 19,68% 18,71%
2 Polsat 14,66% 14,92%
3 TVP2 9,26% 9,33%
4 TVP1 10,71% 9,22%
5 TV4 2,60% 2,77%
6 TVN24 2,98% 2,68%
7 TVN7 2,46% 2,58%
8 TV PULS 1,61% 2,15%
9 Polsat2 1,68% 1,75%
10 TVP INFO 1,94% 1,63%
11 TVN Style 0,63% 1,32%
12 AXN 1,03% 1,10%
13 Kino Polska 0,42% 0,91%
14 Discovery 1,32% 0,90%
15 Comedy Central 0,99% 0,89%
16 TLC 0,81% 0,86%
17 TVN Turbo 0,81% 0,81%
18 National Geographic 0,99% 0,77%
19 MiniMini+ 0,82% 0,77%
20 TVP Seriale 0,30% 0,75%
21 Polsat Sport 1,12% 0,63%
22 4fun.tv 0,46% 0,62%
23 Cartoon Network 0,75% 0,58%
24 Eska TV 0,37% 0,58%
25 VIVA Polska 1,13% 0,54%


We wrześniu br. w telewizji największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 24 września br. zgromadził aż 7,46 mln widzów. W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż dziesięć pozycji zajęły audycje wyemitowane przez TVP1. Po cztery lokaty zajęły programy TVP2 i TVN. Pozostałe dwa miejsca zajęły programy Polsatu.

Grupa 4+ top 20

Lp Tytuł Stacja Data Wszyscy 4+
AMR SHR %
1 M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 24-09-2012 7463020 47,02%
2 NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 26-09-2012 5822779 38,43%
3 OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 06-09-2012 5122820 33,62%
4 SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 23-09-2012 4736425 28,71%
5 BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ TVP2 24-09-2012 4688002 30,59%
6 WIADOMOSCI TVP1 30-09-2012 4490696 28,33%
7 FAKTY TVN 30-09-2012 4401467 30,35%
8 PROGNOZA POGODY TVP1 23-09-2012 4370331 25,96%
9 MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ TVN 29-09-2012 4332333 29,47%
10 SILA WYZSZA /SER.POL/ TVP1 02-09-2012 4325885 27,04%
11 MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 23-09-2012 3940308 24,96%
12 TELEEXPRESS TVP1 30-09-2012 3854005 35,32%
13 KULISY SERIALU M JAK MILOSC  TVP2 24-09-2012 3683965 26,10%
14 UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 23-09-2012 3680569 22,92%
15 MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ TVN 23-09-2012 3649394 21,94%
16 KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/ TVP1 08-09-2012 3570383 25,52%
17 NIEZNISZCZALNI /FILM SENS.USA/ Polsat 10-09-2012 3418894 23,33%
18 SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./ TVP1 20-09-2012 3383046 24,69%
19 GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIL.POL./ TVP1 15-09-2012 3372967 25,71%
20 JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 30-09-2012 3189555 24,76%

 

Grupa 16-49 - top 20 

Lp Tytuł Stacja Data 16-49
AMR SHR %
1 M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 24-09-2012 2815958 40,91%
2 NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 26-09-2012 2334276 35,28%
3 MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ TVN 29-09-2012 2319355 37,58%
4 MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 23-09-2012 2081215 28,57%
5 MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ TVN 23-09-2012 2057233 27,96%
6 NIEZNISZCZALNI /FILM SENS.USA/ Polsat 10-09-2012 2024201 31,60%
7 SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 23-09-2012 1799819 25,33%
8 FAKTY TVN 30-09-2012 1799301 31,10%
9 OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 27-09-2012 1729249 27,19%
10 UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 23-09-2012 1723858 25,42%
11 SZKLANA PULAPKA 4.0 /FILM SENS.USA - W.BRYT./ Polsat 24-09-2012 1704287 27,23%
12 LEKARZE /SER.OBYCZ.POL./ TVN 17-09-2012 1572755 26,96%
13 PRAWO AGATY /SER.OBYCZ.POL./ TVN 25-09-2012 1563544 25,79%
14 PROGNOZA POGODY TVP1 23-09-2012 1548941 21,15%
15 KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ TVN 27-09-2012 1538714 25,02%
16 WIADOMOSCI TVP1 23-09-2012 1534416 23,84%
17 BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ TVP2 24-09-2012 1524410 24,74%
18 CHLOPAKI NIE PLACZA /FILM KOM.POL./ TVN 30-09-2012 1486859 22,53%
19 PROGNOZA POGODY TVN 23-09-2012 1462173 22,67%
20 UGOTOWANI /REALITY SHOW POL./ TVN 23-09-2012 1447276 28,54%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wrzesień 2012: główne stacje straciły widzów, TVN liderem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piata klepka
Widzowie z duzych miast 16- 49.... ogladaja spiewanie, tanczenie, gotowanie i sprzatanie...Jezu, jak mogles dopuscic do takiej m a s a k r y...., czy oni wiedza w ogole, co to byl Kabaret Starszych Panow, STS, , obejrzeli chociaz jeden film kina moralnego niepokoju....wrazliwosc i wiedza na poziomie orangutana, ratuj sie, kto moze...
8 8
odpowiedź
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Wyniki TVP to wspólne piękne dzieło Dworaka i jego Brauna (Zdrojewski już odpadł). Film moralnego niepokoju można byłoby nakręcić o towarzyskiej korupcji tej sitwy... starszych panów.
8 8
odpowiedź
User
wstyd jak beret..
Panie Korespondencie z zamku...czyzbys byl Perfekcyjnym panem domu, robiacym kuchenne rewolucje pod reke z Tysiem i pysiem, tanczacym i jednoczesnie Majacym talent, choc to twoja Ukryta prawda???...
8 8
odpowiedź
User
Widać, że woleliście sie 'karmić' jedynie słuszną propagandą PRLu, niż mieć wybór i samemu podejmować decyzję. No nic, ,,starego psa nie nauczy się nowych sztuczek'. Każdy ogląda to co chce i basta.
8 8
odpowiedź
User
@piąta klepka
Ja, towarzyszko Nazarewicz, Kabaret Starszych Panów już widziałem,. Kilkanaście razy. Mam Ich na CD i DVD. Praktykowane przez was, towarzyszko, obrażanie telewidzów jest nowatorską metodą ich pozyskiwania.
8 8
odpowiedź