Comarch chce pokonać Allegro. Startuje z serwisem Wszystko.pl

Platforma sprzedażowa Wszystko.pl firmy Comarch zostanie uruchomiona 29 czerwca. Ma konkurować z Allegro czy Amazonem. - Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy. Naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce - mówi Wirtualnemedia.pl Mariola Barzyk-Libura, dyrektorka Wszystko.pl.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

W opublikowanej pod koniec kwietnia rozmowie z „Forbesem” prezes Comarchu Janusz Filipak mówił: „Chcemy wykorzystać to, jak się zmienił rynek. Dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurowanie z Allegro. Platforma, podobnie jak Amazon, wystawia coraz więcej własnych towarów. My oferujemy zero prowizji”.

Na czym ma zarabiać serwis Wszystko.pl

Serwis ma zarabiać m.in. sprzedając reklamy. „Jesteśmy w fazie beta, a co miesiąc liczba wystawionych na Wszystko.pl towarów rośnie o 100 tysięcy. W czerwcu, kiedy wystartujemy, chcemy mieć milion pozycji. Naszym atutem jest 100 tys. klientów korzystających już z naszego oprogramowania” - dodawał Filipiak.

Od grudnia ub.r. oprogramowanie było testowane przez pracowników Comarchu. Kiedy dokładnie wystartuje platforma? - Start marketplace planujemy na 29 czerwca - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl.

Atutem wszystko.pl dla konsumentów ma być m.in. przejrzysty wygląd strony, proste procesy zakupowe i brak uczucia przeładowania. – Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne – zapowiada Mariola Barzyk-Libura.

Niedługo po starcie planowane jest udostępnienie konsumentom dedykowanej aplikacji mobilnej do zakupów.

Ile osób zaangażowanych jest w prace nad stroną? - Cały czas rozwijamy zespół o nowych specjalistów, zarówno z obszaru biznesu (sprzedaż, konsulting, marketing), jak i dewelopmentu i produkcji IT. Zachęcamy zresztą do śledzenia naszej strony kariera.comarch.pl, gdzie regularnie pojawiają się nowe oferty pracy. Nad projektem pracuje dedykowany zespół złożony z osób z dużym doświadczeniem w e-commerce i rozwojem platform zakupowych oraz sklepów internetowych – mówi Barzyk-Libura.

- O koszcie uruchomienia projektu na razie nie chcemy mówić, Comarch jednak inwestuje adekwatne pieniądze co do oczekiwań rozwoju platformy – ucina dyrektorka platformy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/peek-cloppenburg-sklep-internetowy-vouchery-ceny-promocja,7169650659141761a ##

Jak pokonać Allegro?

W jaki sposób Comarch chce konkurować ze starymi graczami na rynku, takimi jak Allegro czy Amazon? - Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP - zaznacza Barzyk-Libura. - Choćby te ostatnie mają duże znaczenie dla naszych sprzedawców, wśród których jest sporo klientów oprogramowania Comarch i dla których systemy ERP stanowią integrator sprzedaży na wszystko.pl. Co więcej, jednym z naszych największych benefitów jest 0 procent prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię, co jest ewenementem na polskim rynku marketplace. Dzięki temu sprzedawcy mogą realnie oszczędzać i w bardziej przewidywalnych warunkach planować sprzedaż online – podkreśla.

- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce – mówi Barzyk-Libura.

Sprzedawcy bez prowizji i opłat za konto

Do tej pory na portalu zarejestrowało się już ponad 11 tys. sprzedawców. Wśród nich znalazły się znane marki w swoich kategoriach, m.in. Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla.

W dniu premiery na platformie aktywnych będzie kilka milionów ofert. Sprzedający, którzy dołączą do wszystko.pl, mogą liczyć na pakiet benefitów, m.in.:  0% prowizji od sprzedaży, brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta, sprzedaż w każdej kategorii, integracje Comarch ERP, BaseLinker, Open API czy indywidualny opiekun klienta.

Allegro liderem

W kwietniu strony Grupy Allegro odwiedziło 20,4 mln użytkowników (68,9 proc. zasięgu), którzy spędzali tam średnio 1 godzinę, 46 minut i 25 sekund (dane Mediapanel).

W zeszłym kwartale grupa Allegro zwiększyła sprzedaż w Polsce o 14 proc. i prowizję od sprzedaży z 10,46 do 11,04 proc. Z platform firmy korzysta 18,4 mln kupujących, z czego 14,2 mln w kraju.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pierwszy-zwiazek-zawodowy-allegro-kto-tworzy-jakie-cele-jakie-pensje,7169657499363457a ##

Przychody Amazona w pierwszym kwartale br. sięgnęły 127,4 mld dolarów wobec konsensusu na poziomie 124,5 mld dolarów. Przychody z segmentu usług webowych sięgnęły 21,3 mld dolarów, a rynek spodziewał się 21,22 mld dolarów. Segment reklamy przyniósł 9,5 mld dolarów przychodów, a konsensus zakładał 9,1 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa