SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna", „Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” mocno zwiększyły wpływy reklamowe (Top10)

Po dziesięciu miesiącach br. dzienniki zanotowały niewielki wzrost wpływów reklamowych. „Dziennik Gazeta Prawna” osiągnął wzrost o prawie 50 proc., „Puls Biznesu” - o 27 proc., a „Gazeta Wyborcza” - o prawie 20 proc. Największy spadek zanotował „Fakt” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie styczeń-październik br. wpływy reklamowe dzienników wyniosły nieco ponad 1 mld zł. Było to 0,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Największe przychody z reklam miała w omawianym okresie „Gazeta Wyborcza”, która zwiększyła je rok do roku o 19,4 proc., do 149,4 mln zł.

Pozycję wicelidera zajmuje „Rzeczpospolita” z przychodami w wysokości 100,3 mln zł (wzrost o 11,4 proc.). Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna” z 87,4 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 8,3 proc.).

W „Super Expressie” reklamodawcy wydali w omawianym okresie 73,3 mln zł (mniej rdr o 12,4 proc.), a w „Fakcie” - 56,6 mln zł (mniej o 37,1 proc.).

„Dziennik Zachodni” zarobił na reklamach 36,6 mln zł (mniej o 6,6 proc.), „Puls Biznesu” - 33,9 mln zł (więcej o 27 proc.), a „Głos Wielkopolski” - 30,6 mln zł (mniej o 18 proc.).

Przychody reklamowe „Gazety Pomorskiej” wyniosły 27,5 mln zł (mniej o 5,2 proc.), a „Gazety Polskiej Codziennie” - 27,1 mln zł (więcej o 11,3 proc.).

Według danych Publicis Groupe w pierwszych trzech kwartałach br. rzeczywiste wydatki reklamowe w dziennikach zmalały o 5,9 proc. do 82 mln zł.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna", „Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” mocno zwiększyły wpływy reklamowe (Top10)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XYZ
Fascynuje mnie dysproporcja pomiędzy zarobkami wydawnictw a zarobkami pracowników, często poniżej średniej krajowej... Bo przecież pandemia i kryzys... Trzeci świat w pigułce
0 0
odpowiedź
User
Zac
moim zdaniem jest to rynkowo logiczne, że gazeta która ma coraz mniejszy nakład ma coraz więcej drogiej reklamy - hahaha. No ale samorządy chętnie tam reklamują kranówkę, koncerty, życzenia, powietrze itd, oczywiście nie jest to marnowanie pieniędzy podatników i budżetów lokalnych.
0 0
odpowiedź
User
Zac
moim zdaniem jest to rynkowo logiczne, że gazeta która ma coraz mniejszy nakład ma coraz więcej drogiej reklamy - hahaha. No ale samorządy chętnie tam reklamują kranówkę, koncerty, życzenia, powietrze itd, oczywiście nie jest to marnowanie pieniędzy podatników i budżetów lokalnych.
0 0
odpowiedź