SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” potroił zysk

W zeszłym kwartale grupa PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodniki „Do Rzeczy” i „Wprost”, zwiększyła przychody sprzedażowe o 13 proc. do 11,66 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 1,18 do 3,58 mln zł. Firma zwrot 2,8 mln zł, które wcześniej spisała na straty.

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)Article

Kwartalny zysk EBITDA grupy PMPG Polskie Media zwiększył się z 591 tys. do 1,02 mln zł, a zysk operacyjny - z 332 do 663 tys. zł. - Wypracowaliśmy solidne wyniki w III kw. 2023 r. W szczególności chciałabym podkreślić wysoką rentowność naszej działalności, co było zasługą przede wszystkim zakończenia inwestycji w uruchamianie i rozwój nowych formatów m.in. Dom.Wprost.pl, nowe podcasty oraz segment lifestyle na Wprost.pl - komentuje w komunikacie wiceprezes spółki Jolanta Kloc.

Natomiast na poziomie netto zysk poszedł w górę z 1,18 do 3,58 mln zł, głównie dzięki wzrostowi przychodów finansowych z 945 tys. do 2,84 mln zł i spadkowi kosztów w tej kategorii z 78 do -254 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W zeszłym kwartale firma osiągnęła 2,81 mln zł ze sprzedaży aktywów finansowych, wobec 52 tys. zł przed rokiem. W ujęciu trzech kwartałów przychody w tym zakresie zwiększyły się z 397 tys. do 3,98 mln zł. W sprawozdaniu wskazała, że wynika to z odwrócenia odpisów aktualizujących aktywa finansowe, które w br. spłacili wierzyciele. Chodzi głównie o 2,8 mln zł od Capital Point.

- Strategia naszego działania zakłada bycie nowoczesnym holdingiem mediowym, który z jednej strony stawia na nowe formaty oraz poszerzanie grupy docelowej silnych marek, takich jak Wprost i Do Rzeczy. A z drugiej strony nie boimy się dokonywać inwestycji na zasadzie „media for equity”, czego bardzo dobrym przykładem jest dynamicznie rozwijające się studio gamingowe RedDeer.Games - dodaje Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

W trzech kwartałach br. przychody firmy zwiększyły się z 32,17 do 34,41 mln zł, zysk EBITDA zmalał z 3,24 do 1,46 mln zł, a zysk operacyjny - z 2,29 mln do 241 tys. zł.

Przez ostatnie 12 miesięcy kurs akcji PMPG Polskie Media wzrósł o 31 proc. Przy cenie 3,44 zł kapitalizacja spółki wynosiła 35,7 mln zł. Jej większościowym inwestorem jest Michał Lisiecki, ma 58,4 proc. walorów.

 

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” potroił zysk

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aga
Gry robią fajne!
odpowiedź
User
Paweł Miklas
Okładki Wprost mega trafne i super kreska.
odpowiedź
User
Marcinek
Do Rzeczy mega odlot...
odpowiedź