SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Faktu”: nie napisaliśmy o Jacku Kurskim nieprawdy ani nie przegraliśmy z nim procesu

Grupa Onet-RAS Polska podkreśla, że komunikat zamieszczony w weekend w „Fakcie” ws. tekstów o prezesie TVP Jacku Kurskim wynika za ugody przedsądowej, a nie przegranego procesu. - W żadnej mierze informacje opublikowane w dzienniku Fakt nie zostały zakwestionowane przez jakikolwiek sąd - zaznacza wydawca.

Article

W miniony weekend w „Fakcie” ukazał się komunikat dotyczący artykułów z ub.r. na temat Jacka Kurskiego. Chodzi o teksty „Kurski nie chciał płacić alimentów na dziecko”; „Kurski wkręcił wszystkich” i „Skandal w TVP 60 800 zł premii dla kochanki prezesa”.

W komunikacie wyrażono ubolewanie, że „niektóre sformułowania w wyżej wymienionych artykułach mogły zostać odebrane jako naruszające dobra osobiste TVP S.A. oraz Pana Jacka Kurskiego i Pani Joanny Klimek”. - Nazwanie Pani Joanny Klimek „jego kochanką”, w sytuacji w której w momencie przyznawania premii dla kadry kierowniczej TVP SA pełniła funkcje dyrektora, a narzeczoną Pana Jacka Kurskiego została kilka miesięcy później, były obraźliwe. Napisanie, że TVP ukrywała informacje odnośnie wypłaconych premii mogło wprowadzać w błąd czytelnika, gdyż wynikało ze stosowania przepisów o ochronie danych osobowych - dodano.

Oświadczenie znalazło się na pierwszej stronie sobotnio-niedzielnego wydania „Faktu”, a także na stronie głównej Fakt.pl.

- Dziś „Fakt”. Niedawno Wirtualna Polska przegrała proces o oszczerstwo, wcześniej ETPC Strasbourg przyznał mi rację w procesach z Agorą. Ta chwila, gdy wlk. koncerny medialne od lat szczujące na mnie i moich bliskich muszą podkulić ogon i przeprosić - skomentował na Twitterze Jacek Kurski.

Prezes TVP nawiązał do faktu, że dwa miesiące temu Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał Wirtualnej Polsce pokazywać przez pięć dni na stronie główne WP.pl przeprosiny i zapłacić 10 tys. zł na Caritas za tekst Magdy Kazikiewicz ze stycznia ub.r. zarzucający Kurskiemu uchylanie się od utrzymywania swojego syna. Natomiast w lipcu 2016 roku Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu orzekł, że Polska naruszyła artykuł 10 Europejskiej Konwencji o ochronie praw człowieka, nakazując Kurskiemu przeproszenie wydawcy „Gazety Wyborczej” za słowa z 2006 roku.

O oświadczeniu opublikowanym w weekend przez „Fakt” poinformowało sporo mediów. - Kłamstwa „Faktu” o prezesie Kurskim. Redakcja przyznaje się i „ubolewa” - zatytułowano tekst o tym na portalu TVP.info. - „Fakt” przeprasza Kurskiego. Prezes TVP: „Szczujący na mnie muszą wreszcie podkulić ogon i przeprosić” - napisano na wPolityce.pl.

Ugoda przedsądowa

W poniedziałek Grupa Onet-RAS Polska w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl podkreśliła, że oświadczenie zostało opublikowane na mocy porozumienia w Kurskim w formie ugody przedsądowej.

- Zawarto je celem wygaszenia sporów i wzajemnych oskarżeń. Z inicjatywą ugody wystąpiła Telewizja Polska oraz Prezes Jacek Kurski, a Grupa Onet-RAS Polska na nią przystała - poinformował wydawca. - W żadnej mierze informacje opublikowane w dzienniku Fakt nie zostały zakwestionowane przez jakikolwiek sąd. Wbrew słowom Prezesa TVP, Pana Jacka Kurskiego, „Gazeta Codzienna Fakt” nie przegrała żadnego procesu dotyczącego premii i innych nieprawidłowości w TVP, gdyż do takiego procesu nigdy nie doszło - podkreśliła Grupa Onet-RAS Polska.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Faktu” wynosiła 258 575 egz. Natomiast portal Fakt.pl w lutym br. zanotował 6,54 mln realnych użytkowników i 116,9 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Faktu”: nie napisaliśmy o Jacku Kurskim nieprawdy ani nie przegraliśmy z nim procesu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Records
Fakt - tylko prawda. Naprawdę, proszę się nie śmiać..
16 8
odpowiedź
User
Ktos
Kurski nie mówił że fakt przegral proces jak wp tylko że ten obcy koncern musiał podkulic ogon i przepraszać jak wp
13 82
odpowiedź
User
R2D2
Kurski nie mówił że fakt przegral proces jak wp tylko że ten obcy koncern musiał podkulic ogon i przepraszać jak wp


Coś jak "nie nazwałem chujem pana Jacka, tylko sąsiada z parteru, a pana Jacka jedynie do sąsiada porównałem".
84 9
odpowiedź
User
Remek Dąbrowski
Znaczy pan Jacek tradycyjnie minął się z prawdą. Nie jestem zaskoczony.
86 11
odpowiedź