Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” ze spadkiem wpływów i zysku, przyczynami wojna i skok cen papieru

W pierwszym kwartale br. Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5,2 proc. do 20,69 mln zł i zysku netto z 2,03 mln zł do 681 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy gotówkowe Gremi Media zmalały z 19,84 do 19,01 mln zł, a przychody barterowe - z 1,98 do 1,68 mln zł. - Spadki przychodów są spowodowane przede wszystkim znacznym ograniczeniem aktywności marketingowej partnerów handlowych Spółki po wybuchu wojny Rosji z Ukrainą - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

Za to koszty własne sprzedaży zwiększyły się z 11,06 do 11,21 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 3,21 do 3,35 mln zł.

W konsekwencji skorygowany zysk EBITDA firmy spadł z 4,24 do 3,01 mln zł, zysk operacyjny - z 2,49 do 1,05 mln zł, a zysk netto - z 2,03 mln zł do 681 tys. zł. - Spadek rentowności, poza niższymi przychodami, jest związany z wzrostem kosztów działalności wynikających przede wszystkim z inflacji i skokowych podwyżek cen papieru - opisano.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/firma-hajdarowicza-z-85-mln-zl-straty-obnizyla-wycene-marek-rzeczpospolita-i-uwazam-rze-o-101-mln-zl,7169868321450113a ##

Gremi Media przede wszystkim wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet” i „Sport”, miesięcznik „Uważam Rze Historia” oraz ich serwisy internetowe. Pod koniec ub.r. podwyższono ceny egzemplarzowe „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, tak samo jak wielu innych tytułów prasowych.

Do firmy należy też 78,15 proc. akcji handlującego głównie prasą cyfrową E-Kiosku, który w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów o 3,8 proc. do 3,24 mln zł i zysku netto z 959 do 996 tys. zł.

W połowie grudnia ub.r. kontrolowane przez Grzegorza Hajdarowicza KCI podpisało umowę sprzedaży holenderskiej spółce Pluralis 691,3 tys. akcji Gremi Media stanowiących 40 proc. kapitału spółki i dających 37,6 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Transakcję podzielono na dwie transakcje, z których drugą zrealizowano na początku br., łączna cena wyniosła 96,78 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu