Wydawca „Wprost” nie musi przepraszać Nowaka za krytykujące go komentarze internautów

Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał, wydająca tygodnik „Wprost” spółka PMPG Polskie Media nie musi przepraszać Sławomira Nowaka za komentarze internautów na portalu pisma. Podtrzymał tym samym wyrok Sądu Okręgowego.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Sprawa dotyczy pozwu, wniesionego przez Sławomira Nowaka przeciwko redakcji po tym, jak w 2013 roku w serwisie Wprost.pl przy artykule „Nowak -złote dziecko Tuska”  zaczęły pojawiać się nieprzychylne wpisy internautów. W tekście sugerowano, że Nowak jako minister transportu i budownictwa mógł przyjmować korzyści majątkowe w zamian za ułatwianie prywatnej firmie uzyskiwania kontraktów z instytucjami rządowymi oraz spółkami z udziałem Skarbu Państwa.

W maju ub. roku Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił ten pozew, uznając, że cytowane w pozwie nieprzychylne wpisy miały charakter polityczny i należy je uznać za opinie, a nie informacje. Sąd zwrócił wówczas uwagę, że nie miały one ewidentnego charakteru bezprawnego, cechującego np. wpisy nazistowskie, faszystowskie i zwierające groźby karalne.

Strona pozywająca odwołała się od wyroku, a we wtorek Sąd Apelacyjny podtrzymał go i ponownie oddalił pozew. - (Sąd) po raz kolejny potwierdził, że portale odpowiadają za komentarze pod artykułami. Wprawdzie oddalił powództwo, uznając, że komentarze były dopuszczalnymi opiniami, ale wyrok umacnia linię orzeczniczą - napisał na Twitterze Roman Giertych, pełnomocnik byłego ministra transportu.

W lipcu 2017 roku warszawski Sąd Apelacyjny uznał, że tygodnik „Wprost” nie musi też przepraszać Sławomira Nowaka za sam tekst „Nowak - złote dziecko Tuska”. Zawyrokowano jednak, że wymiar sprawiedliwości powinien jeszcze raz rozpoznać kwestię odpowiedzialności tygodnika za komentarze internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu