SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 i TVN liderami, spadki oglądalności stacji newsowych. „M jak miłość” hitem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” i „Ojciec Mateusz”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a w grupie 16-49 pierwszy był TVN. Już drugi tydzień z rzędu wyraźne spadki odnotowały czołowe stacje newsowe: TVP Info, TVN24 i Polsat News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. MTL Maxfilmfot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu - od 13 do 19 kwietnia - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,06 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Była to najlepsza widownia obyczajowego serialu od 6 maja 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Liderem „Fakty” TVN

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 13 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 3,54 mln widzów (20,63 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,91 mln widzów (emisja też 13 kwietnia; 7. lokata). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,86 mln oglądających (również poniedziałkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,37 mln oglądających (poniedziałek; 14. pozycja).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia serial „ojciec Mateusz”, nadany w niedzielny wieczór w TVP1. Śledziło go średnio 3,28 mln widzów, co przełożyło się na 20,62 proc. udziału.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,80 mln osób, co dało Dwójce 28,61 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął dziennik TVN „Fakty” (1,46 mln widzów; 25,21 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,30 mln; 18,66 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem, tracą kanały informacyjne

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,14 pkt. proc. do 9,49 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,07 proc. (wzrost o 0,03 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,63 proc. (w dół o 0,39 pkt. proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 6,66 proc. udziału; - 0,04 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 32,39 proc. do 31,85 proc. - jednego z najniższych poziomów w historii.

Z szóstej na piątą lokatę awansowało TVP Info (stacja miała 5,22 proc. udziału; - 0,19 pkt. proc.), które wyprzedziło TVN24 (4,98 proc. udziału,; - 0,75 pkt. proc.). Bez zmian dziesiąte miejsce należało do Polsat News (2,37 proc.; - 0,26 pkt. proc.).

Jest to już drugi tydzień z rzędu z wyraźnymi spadkami stacji newsowych. W zeszłym ich wyniki zmniejszyły się o odpowiednio: 1,35 pkt. proc, 0,53 pkt. proc. i 0,19 pkt. proc. Kanały newsowe nadal obszernie relacjonują epidemię koronawirusa, ale w ostatnim czasie pojawia się coraz mniej przełomowych informacji na temat COVID-19.

8. miejsce zajęła Siódemka, której udział zwiększył się o 0,32 pkt. proc. do 3,98 proc. Jednocześnie jest to najwyższy tygodniowy udział tej stacji od wielu lat i jeden z najlepszych wyników w historii nadawania.

TVN liderem w 16-49, udany tydzień Siódemki

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,48 pkt. proc. do 9,59 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,58 proc. (do góry o 0,30 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (- 0,14 pkt. proc. do 5,63 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,31 pkt. proc. do 5,46 proc.).

Piąta była telewizyjna Siódemka, która w tym ujęciu odnotowała drugi najwyższy tygodniowy udział w historii nadawania (+ 0,23 pkt. proc. do 5,22 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,07 proc.; do góry o 0,01 pkt. proc.), który wyprzedził TVN (9,05 proc.; w dół o 0,54 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami, spadki oglądalności stacji newsowych. „M jak miłość” hitem

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
A jak Hotel Paradise?
odpowiedź
User
obiektywny
Ludzie przyzwyczaili się do szczucia przez media rządowe, oglądają to jako ciekawostkę.
A starsi widzowie wracają wspomnieniami do młodości.Oczywiście do czasów PRL u
Gdzie wszyscy oglądali Dziennik telewizyjny.
odpowiedź
User
Piotr
Atak TVPIS na TVN to sukces czy porażka w tym zestawieniu?
Zniesmaczeni widzowie zostali przy Wiadomościach ?
Na pewno nowy Prezes zapunktował na Nowogrodzkiej zgodnie z linią partii.
odpowiedź