SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem tygodnia. „Ojciec Mateusz”, „Fakty” i „Wiadomości” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził seriale „Ojciec Mateusz” oraz dzienniki: „Fakty” TVN i „Wiadomości” TVP1. Wśród stacji nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP Article

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 17 do 23 czerwca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził czwartkowy odcinek serialu „Ojciec Mateusz”. Miał on średnio 2,28 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 20 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,20 mln widzów (20,03 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,10 mln widzów (emisja 21 czerwca; 3. pozycja). Do zestawienia top 20 na 5 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,06 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,97 mln oglądających (emisja 20 czerwca; 9. lokata).

Tuż za podium ogólnego rankingu uplasował się mecz Siatkarskiej Ligi Narodów Włochy-Polska, który odbył się 23 czerwca. W samej TVP1 miał on średnio 2,07 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 15,71 proc. (dodatkowo 580 tys. widzów w Polsat Sport).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był film „Bez litości”, który miał 950 tys. osób, co dało Polsatowi 20,80 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęła relacja z wydarzenia „Zielona Góra - Stolica Polskiego Kabaretu 2019” (922 tys. widzów w Polsacie; 18,04 proc. udziału), a podium uzupełnia magazyn „Uwaga!” (889 tys. widzów; 19,75 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,23 pkt. proc. do 10,11 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadła z kolei TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,22 proc. (w dół o 2,52 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,77 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 0,19 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 6,91 proc. udziału; w dół o 0,18 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,29 proc. do 34,01 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,03 pkt. proc. do 11,36 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,93 proc. (do góry o 0,17 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (- 2,04 pkt. proc. do 6,40 proc.), a oczko niżej znalazła się Dwójka (- 0,29 pkt. proc. do 5,64 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,23 pkt. proc. do 11,47 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem tygodnia. „Ojciec Mateusz”, „Fakty” i „Wiadomości” hitami tygodnia

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marek
Widać, że ludzie oglądają teraz tylko pogode bo ma niezłą oglądalność.
12 1
odpowiedź
User
edzia
Pierwszy raz od jakiegoś czasu, TVP INFO wyprzedziło TVN24 w grupie 4+

choć tylko ledwo .;)
18 2
odpowiedź
User
ewa
Na wspólnej - trochę słabo. w 4+ brak, w 16-49 tylko 15,93%
7 6
odpowiedź
User
Józef Piłsudzki
A dlaczego słabo? Bo natrętni komentatorzy na tym portalu zniechęcają widzów do Na wspólnej. Pod każdym artykułem są komy, jakie to NW jest emocjonujące i fajne. Przestańcie to pisać to widownia wzrośnie 😂
9 2
odpowiedź
User
bbbb
Co mnie cieszy to to, że siatkarze mieli prawie taką samą oglądalność, jak juniorzy na ME w piłce. Widać, jaki sport jest nr jeden w kraju. Swoją drogą to dziwne, że w ogóle siatkarze przekroczyli te 2mln, do tej pory im się to prawie nigdy nie udawało... Tylko finał MŚ gdzie siatkarze zostali mistrzami oglądało około 8mln, czyli tyle, ile mecze eliminacyjne piłkarzy. I po co TVP kupowała tę siatkę?
2 6
odpowiedź