Polsat liderem tygodnia. „Ojciec Mateusz”, „Fakty” i „Wiadomości” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził seriale „Ojciec Mateusz” oraz dzienniki: „Fakty” TVN i „Wiadomości” TVP1. Wśród stacji nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem tygodnia. „Ojciec Mateusz”, „Fakty” i „Wiadomości” hitami tygodnia
„Ojciec Mateusz”, fot. TVP

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 17 do 23 czerwca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził czwartkowy odcinek serialu „Ojciec Mateusz”. Miał on średnio 2,28 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 20 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,20 mln widzów (20,03 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,10 mln widzów (emisja 21 czerwca; 3. pozycja). Do zestawienia top 20 na 5 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,06 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,97 mln oglądających (emisja 20 czerwca; 9. lokata).

Tuż za podium ogólnego rankingu uplasował się mecz Siatkarskiej Ligi Narodów Włochy-Polska, który odbył się 23 czerwca. W samej TVP1 miał on średnio 2,07 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 15,71 proc. (dodatkowo 580 tys. widzów w Polsat Sport).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był film „Bez litości”, który miał 950 tys. osób, co dało Polsatowi 20,80 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęła relacja z wydarzenia „Zielona Góra - Stolica Polskiego Kabaretu 2019” (922 tys. widzów w Polsacie; 18,04 proc. udziału), a podium uzupełnia magazyn „Uwaga!” (889 tys. widzów; 19,75 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,23 pkt. proc. do 10,11 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadła z kolei TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,22 proc. (w dół o 2,52 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,77 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 0,19 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 6,91 proc. udziału; w dół o 0,18 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,29 proc. do 34,01 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,03 pkt. proc. do 11,36 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,93 proc. (do góry o 0,17 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (- 2,04 pkt. proc. do 6,40 proc.), a oczko niżej znalazła się Dwójka (- 0,29 pkt. proc. do 5,64 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,23 pkt. proc. do 11,47 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu