SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do najniższego poziomu w historii. Ostro w dół także „Gazeta Polska Codziennie”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W kwietniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 244 344 egz., czyli o 8,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 118 120 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 11,08 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 19,87 proc. do 96 603 egz. jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. To najsłabszy wynik tytułu kierowanego przez Adama Michnika w historii.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,65 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 45 205 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 38 256 egz., po spadku o 6,18 proc.

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał tutaj 0,09 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Super Express”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,65 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do najniższego poziomu w historii. Ostro w dół także „Gazeta Polska Codziennie”

53 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Będzie materiał w Dzienniku Telewizyjnym ( o GW oczywiście, bo o GPC cicho sza).
51 96
odpowiedź
User
Smutek50
Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, że każdemu dziennikowi spada bo ludzie przyzwyczajeni do prasy drukowanej umierają. A prasa drukowana jest tak bardzo światopoglądowo podzielona w Polsce, że nie jest w stanie się zjednoczyć i nauczać młodych, potencjalnych czytelników, że na prawdę warto kupić codziennie gazetę. To smutne strasznie, że o żadnym dzienniku nie można powiedzieć, że chociaż próbuje walczyć..
81 21
odpowiedź
User
Ppppolska Cococodzienna
Z suwerenów na dwa i pół tysiąca tylko jeden czyta gazetę polską. Słabo. Może jeden tylko czyta....
33 70
odpowiedź
User
Grażynka
A Michnik pewnie siedzi i płacze. Ewentualnie mogli się, kiedy do władzy dojdą jego koledzy złodzieje z PO. Żeby znów GW zaczęła się dobrze sprzedawać. 😂
odpowiedź
User
banop
Gw - niech juz zatona..przynajmniej zostana nieśmiertelni jako temat w pracach magisterskich o tym jak nie zarządzać medium;)
odpowiedź