Sprzedaż "Gazety Wyborczej" spadła do 86 tys., „Gazeta Polska Codziennie” do 13 tys. Liderem „Fakt”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”. Największym wzrostem sprzedaży w zestawieniu pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a na czele spadków uplasowała się „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż "Gazety Wyborczej" spadła do 86 tys., „Gazeta Polska Codziennie” do 13 tys. Liderem „Fakt”

W kwietniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 218 529 egz., czyli o 10,59 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 110 761 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 6,23 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 11 proc. do 85 974 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-i-kwartal-2019-gazeta-polska-sieci,7171071666047105a ##

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 16,05 proc. do 13 214 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 5,77 proc., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w zestawieniu był ósmy. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 9 398 egz.

grafika

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, który zyskał tutaj 0,59 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Super Express”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,99 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni