Nowe plany Elona Muska. Platforma X ma wejść na rynek płatności

Jeszcze w tym roku na rynku ma zadebiutować XMoney – nowa usługa płatnicza powiązana z platformą społecznościową Elona Muska. Pierwszym partnerem projektu jest Visa.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Nowe plany Elona Muska. Platforma X ma wejść na rynek płatności
fot. Shutterstock.com

Usługa X Money ma zostać aktywowana „jeszcze w tym roku”, umożliwiając użytkownikom dokonywanie płatności w aplikacji i przelewanie środków na ich konto bankowe.

CEO X, Linda Yaccarino, poinformowała że jest to kolejny „kamień milowy dla aplikacji Everything”. „To pierwsze z wielu ważnych ogłoszeń dotyczących X Money w tym roku” – dodała menadżerka.

Elon Musk chce mieć aplikację “do wszystkiego” 

Jak zauważa Yaccarino, Visa będzie obsługiwać „X Money” jako operator przelewów między tradycyjnymi kontami bankowymi a cyfrowym portfelem w aplikacji, aby umożliwić natychmiastowe płatności peer-to-peer.

Warto przypomnieć, że jesienią 2022 roku po przejęciu X (wtedy Twittera) Musk, dziś członek amerykańskiej administracji rządowej, złożył dokumenty rejestracyjne w Departamencie Skarbu, aby uzyskać licencję na przetwarzanie płatności. Marzeniem wpływowego miliardera było uczynienie z przejętej platformy "aplikacji do wszystkiego", między innymi do zakupów i płatności. Wzorem dla Muska miał być chiński komunikator WeChat.

Do dziś X-owi nie udało się uzyskać niezbędnej licencji pozwalającej na obrót pieniędzmi w usłudze płatniczej. Firma wycofała swój wniosek w tej sprawie w stanie Nowy Jork. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska