Yieldbird ze wzrostem wpływów o 6 proc. i 10,5 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 2,4 mln zł

Należąca do Agory spółka Yieldbird, zajmująca się reklamą programatyczną, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 6 proc. do 150,44 mln zł oraz zysku netto z 6,3 do 10,47 mln zł. W kwietniu br. Agora przejęła 3,56 proc. udziałów firmy za 2,38 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Yieldbird ze wzrostem wpływów o 6 proc. i 10,5 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 2,4 mln zł
Siedziba Agory, fot. materiały prasowe

Przychody spółki Yieldbird z usług reklamowych wzrosły w ub.r. ze 137,69 do 148,46 mln zł, a te z pozostałej sprzedaży zmalały z 4,23 do 1,97 mln zł.

Reklama internetowa to jedyny segment rynku reklamowego, który w ub.r. mimo epidemii zanotował wzrost. Według danych Publicis Groupe w ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej (bez uwzględnienia ogłoszeń) zwiększyła się o 4,6 proc. - z 3,52 do 3,69 mld zł.

Yieldbird w sprawozdaniu zaznaczył, że covidowe spowolnienie w różnym stopniu objęło jego klientów: ci z branży e-commerce zwiększyli wydatki reklamowe w internecie, natomiast nawet o 95 proc. obniżyły je podmioty z segmentu lotniczego i turystycznego.

6 pracowników więcej

Wydatki operacyjne Yieldbirda zwiększyły się w ub.r. o 5,3 proc. - ze 133,92 do 141,08 mln zł, z czego koszty pozostałych usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych na potrzeby realizowanych kampanii) - ze 126,46 do 135,66 mln zł.

Koszty wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych zmalały natomiast z 5,94 do 3,9 mln zł. Średnie zatrudnienie w firmie zmalało z 37 do 29. Spółka nie dołączyła do wprowadzonego przez grupę Agora programu obniżenia wymiaru pracy i wynagrodzeń o 20 proc. przez 6 miesięcy, w konsekwencji nie dostała dopłat do wynagrodzeń.

Yieldbird skorzystał natomiast z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące, oszczędził w ten sposób 158,9 tys. zł.

Nakłady na amortyzację wartości niematerialnych zwiększyły się z 684 do 882 tys. zł, a na amortyzację aktywów rzeczowych - z 99 do 129 tys. zł.

grafika

Pozostałe wpływy operacyjne spółki poszły w górę ze 166 tys. zł do 1,05 mln zł. Zeszłoroczną kwotę prawie w całości stanowiło 1,047 mln zł dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Cały zysk na dywidendę

Zysk operacyjny Yieldbirda zwiększył się z 7,99 do 10,33 mln zł, zysk brutto - z 7,83 do 10,37 mln zł, a zysk netto - z 6,3 do 10,47 mln zł. Spółka skorzystała w ub.r. z tarczy podatkowej w kwocie 100 tys. zł, natomiast rok wcześniej zapłaciła 1,53 mln zł podatku dochodowego.

grafika

Na koniec ub.r. do Agory należało 92,14 proc. udziałów Yieldbirda. Właścicielami pozostałych byli menedżerowie spółki: członkowie zarządu Marcin Ekiert i Bartłomiej Chmiel (mają po 2,07 proc.), Fredrik Strauss (2,07 proc.), a także Łukasz Sidor i Karol Jurga (po 0,83 proc.).

Na walnym zgromadzeniu udziałowcy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk netto został im wypłacony 30 czerwca jako dywidenda.

W połowie kwietnia br. Agora za 2,38 mln zł dokupiła 35 udziałów stanowiących 3,56 proc. kapitału Yieldbirda. W efekcie ma już 95,7 proc. jego udziałów.

4 proc. w górę w pierwszym kwartale

W sprawozdaniu Yieldbird poinformował, że w pierwszym kwartale br. jego wzrosty zwiększyły się rok do roku o 4 proc.

- Zarząd Spółki przewiduje stabilny poziom przychodów bez wyraźnego wpływu pandemii koronawirusa - stwierdzono. Dodano, że według informacji pozyskiwanych na bieżąco od reklamodawcówi domów mediowych wydatki na reklamę programatyczną w całym br. wzrosną o 7-9 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami
Materiał reklamowy

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami