SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Laureatka Young Creatives musi sfinansować sama wyjazd do Cannes

Olga Krasnodębska, laureatka tegorocznej edycji Young Creatives Cannes w kategorii Print, ma problem z wyjazdem na finał konkursu do Francji. Musi zwrócić koszty swojego udziału agencji Change Serviceplan (Group One), z ramienia której zdobyła nagrodę. Powód? Złożyła wypowiedzenie w okresie między zdobyciem nominacji a ogłoszeniem wyników rywalizacji.

Olga KrasnodębskaOlga Krasnodębska

Olga Krasnodębska i Dzmitry Vilchytski reprezentowali Change Serviceplan w tegorocznym konkursie Young Creatives Cannes, w kategorii Print i zwyciężyli w rywalizacji.

Olga Krasnodębska złożyła wypowiedzenie z Change Serviceplan po tym, jak otrzymała nominację w konkursie. Agencja poinformowała ją, że w wypadku wygranej, nie sfinansuje jej uczestnictwa w finale Young Creatives, który co roku odbywa się w czasie festiwalu Cannes Lions. Krasnodębska mimo to zrezygnowała z pracy. Teraz w całości obciążona jest kosztami uczestnictwa w konkursie, które wynoszą ok. 10 tys. złotych (w tym: koszt akredytacji ok. 7,5 tys. zł, nocleg, przelot).

- Nie byłam do końca świadoma, jakie koszty wiążą się z wyjazdem na Young Creatives Cannes. Nie mam żalu do Change Serviceplan o to co się stało, ponieważ sama przyjęłam na siebie to zobowiązanie. Mam nadzieję, że uda mi się ten wyjazd zorganizować - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Olga Krasnodębska.

Krasnodębska zbiera obecnie środki na wyjazd za pośrednictwem portalu Polak Potrafi. Wsparcia finansowego udziela jej również uczelnia, na której studiuje. Change Serviceplan w całości opłaca wyjazd jej partnera z zespołu, Dzmitrya Vilchytskiego.

Do czego regulamin YC zobowiązuje agencje zgłaszające uczestników?

Regulamin konkursu Young Creatives Cannes jasno określa powinności agencji wobec zgłaszanych przez siebie uczestników. Punkt 39. tego regulaminu wskazuje: "Podmiot Zgłaszający odpowiada za pokrycie kosztów Uczestników podczas pobytu na Festiwalu Cannes Lions, w tym kosztów zakwaterowania, kosztów wyżywienia oraz kosztów podróży związanych z Festiwalem Cannes Lions, niezależnie od faktu ewentualnego wygaśnięcia stosunku pracy lub współpracy z Uczestnikiem przed terminem konkursu na Festiwalu Cannes Lions".

W świetle tego przepisu, obowiązek pokrycia kosztów uczestnictwa w finale imprezy ponosi agencja Change Serviceplan, co też potwierdziły naszemu portalowi władze firmy: - Jako Podmiot Zgłaszający zamierzamy wywiązać się z wszelkich obowiązków, wynikających z Regulamin Konkursu Young Creatives Cannes 2018 - czytamy w komentarzu przysłanym naszej redakcji.

Niemniej, agencja i Olga Krasnodębska podpisali pisemną deklarację, że w jej konkretnym przypadku (wypowiedzenie i zakończenie współpracy) to ona przyjmuje na siebie pełne koszty uczestnictwa w finale konkursu. Jako że regulamin Young Creatives Cannes zobowiązuje do tego agencję, Krasnodębska będzie musiała zwrócić byłemu już pracodawcy poniesiony koszt.

- Jako firma zgłaszająca zwycięski, jak się okazało, team zobowiązaliśmy się pokryć koszty ich ewentualnego wyjazdu na festiwal w Cannes. Nie jest to, i nigdy nie było, przedmiotem dyskusji. Chętnie inwestujemy w rozwój naszych talentów, ale jako firma dbamy także o to, żeby korzyść była obopólna, czyli żebyśmy również mogli korzystać z ich talentu i doświadczenia. Przed przystąpieniem do konkursu zarówno Olga, jak i Dzimitry zobowiązali się do zwrotu kosztów wyjazdu do Cannes jeśli zostaną nagrodzeni, ale zdecydują się na zmianę pracy przed upływem kilku miesięcy od czasu konkursu. W przypadku Olgi niestety taka sytuacja właśnie się wydarzyła, ale znając Ją jestem przekonany, że wywiąże się ze zobowiązania, które podjęła - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Wojciech Putrzyński, prezes Change Serviceplan.

Model finansowania konkursów kreatywności do zmiany?

- Ta sprawa stanowi ciekawy precedens, który nas jako stowarzyszenie branżowe skłania do ponownego przemyślenia modelu finansowania uczestnictwa w konkursach kreatywnych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Przemysław Bogdanowicz, przewodniczący działającego przy SAR Klubu Twórców Reklamy.

Bogdanowicz dodaje także, że w organizacjach rozważana jest zmiana regulaminu konkursu Young Creatives Cannes, której celem będzie bardziej równomierne rozłożenie kosztów uczestnictwa na poszczególne podmioty.

- W KTR wspieramy młodych kreatywnych, jednak wysłanie ich np. na finał konkursu w Cannes wiąże się z dużymi kosztami dla agencji - już za samo zgłoszenie do konkursu Young Creatives trzeba zapłacić ok. 2 tys. zł za team, koszt uczestnictwa w Cannes to ok 8000 zł. za osobę. W KTR/SAR bierzemy teraz pod uwagę zmianę regulaminu i podwyższenie składki dla agencji na etapie zgłaszania prac, tak by późniejszy wyjazd zwycięskich teamów (np. do Cannes) był współfinansowany z pozyskanych środków przez SAR. Rozwiązałoby to na przyszłość wiele problematycznych sytuacji. Mamy nadzieję wprowadzić nowe zasady już do przyszłej edycji konkursu Young Creatives Cannes, jeżeli zostaną przegłosowane przez Zarząd KTR i zatwierdzone przez SAR - mówi nam Przemysław Bogdanowicz.

Olga Krasnodębska z agencją Change Serviceplan związana była od trzech lat. Young Creatives Cannes rozpoczyna się 17 czerwca i potrwa pięć dni.

Dołącz do dyskusji: Laureatka Young Creatives musi sfinansować sama wyjazd do Cannes

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
Taaaaaaak.
Jeszcze wyższe wpisowe zdecydowanie poprawi konkurencyjność projektów konkursowych.
Przecież to oczywista oczywistość.
odpowiedź
User
?
I co? Ci nie sa Jamuszami biznesu? Bo nazwali się z angielska?
odpowiedź
User
Mr No
Skoro walnęła papierami to niech jej nowy pracodawca pokryje koszty....dziewczynka chyba popełniła falstart....najwyzej nie pojedzie .....
odpowiedź