SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo

Z YouTube’a korzysta miesięcznie ponad 19 mln polskich internautów, którzy wykonują w serwisie ponad miliard odsłon, a każdy korzysta z niego średnio przez prawie trzy godziny. Pozostałe serwisy z wideo od użytkowników przyciągają odwiedzających maksymalnie na pół godziny. W skali roku podwoiła się liczba użytkowników Vimeo - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W październiku YouTube’a odwiedziło 19,4 mln polskich realnych użytkowników (czyli 74,41 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon (na każdego przypadło przeciętnie 64,2 odsłony) i korzystali z niego przez 55,61 mln godzin. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie dwie godziny i 51:57 minuty - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo przesyłanymi przez internautów, notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmująca drugie miejsce sekcja wideo strony Cda.pl. W zeszłym miesiącu miał od niej prawie trzy razy więcej użytkowników (19,4 mln wobec 6,94 mln), ponad 11 razy więcej odsłon (1,25 mld w porównaniu z 107,8 mln), ponad czterokrotnie wyższą średnią liczbę odsłon na użytkownika (64,2 wobec 15,5) oraz prawie sześć razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (2 godziny i 51:57 minuty wobec 30:39 minuty).

Po ponad milion polskich internautów odwiedziło serwisy Dailymotion (1,22 mln) i Vimeo (1,13 mln). Pierwszy zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (4,93 mln wobec 2,55 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (10:44 minuty wobec 1:47).

Zestawienie zamykają dwie polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) z 422,6 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon oraz Patrz.pl ze 109,3 tys. użytkowników i 447,1 tys. odsłon. W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 16:36 minuty.

Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

youtube.com

19 405 582

1 246 282 589

55 612 604

2:51:57

74,41%

cda.pl/video

6 936 116

107 793 225

3 542 770

0:30:39

26,60%

dailymotion.com

1 220 677

4 925 028

218 207

0:10:44

4,68%

vimeo.com

1 126 326

2 551 045

33 429

0:01:47

4,32%

wrzuta.pl

422 619

1 734 355

116 904

0:16:36

1,62%

patrz.pl

109 330

447 077

8 381

0:04:36

0,42%

Na samych komputerach przewaga YouTube’a nad sekcją wideo Cda.pl jest jeszcze większa. Portal należący do Google’a zanotował w zeszłym miesiącu ponad trzy razy więcej polskich użytkowników (18,28 mln wobec 5,86 mln) i prawie 13 razy więcej odsłon (931,6 mln wobec 73,3 mln).

Vimeo miało minimalnie więcej użytkowników niż Dailymotion (836,1 tys. wobec 828,8 tys.), ale znacznie mnie odsłon (2,12 mln w porównaniu z 3,2 mln) i prawie cztery razy krótszy średni czas korzystania (2 minuty wobec 7:57 minuty) niż konkurent.

Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

youtube.com

18 285 071

931 631 357

47 060 860

2:34:25

70,11%

cda.pl/video

5 859 370

73 291 216

2 588 887

0:26:31

22,47%

vimeo.com

836 147

2 120 813

27 885

0:02:00

3,21%

dailymotion.com

828 800

3 203 657

109 832

0:07:57

3,18%

wrzuta.pl

290 599

1 112 413

87 431

0:18:03

1,11%

patrz.pl

92 042

394 865

8 352

0:05:27

0,35%

Z kolei w internecie mobilnym YouTube ma mniejszą przewagę zasięgową nad działem wideo Cda.pl - w październiku miał ponad dwa razy więcej odsłon od konkurencyjnej strony (5,07 mln wobec 2,16 mln). Z kolei średni czas korzystania z niego na smartfonach i tabletach wyniósł godzinę i 41:12 minut, czyli prawie dwa razy mniej niż ogółem (2 godziny i 51:57 minuty), podczas gdy w przypadku sekcji wideo na Cda.pl taka różnica wyniosła tylko jedną czwartą (26:26 minuty w internecie mobilnym i 30:39 minuty ogółem).

Z kolei z Dailymotion na smartfonach i tabletach każdy użytkownik korzystał przeciętnie przez 15:39 minuty, czyli dłużej niż ogółem (10:44 minuty).

Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

youtube.com

5 069 965

314 651 233

8 551 744

1:41:12

19,44%

cda.pl/video

2 165 479

34 502 010

953 883

0:26:26

8,30%

dailymotion.com

415 620

1 721 371

108 374

0:15:39

1,59%

vimeo.com

307 804

430 232

5 544

0:01:05

1,18%

wrzuta.pl

135 619

621 942

29 473

0:13:02

0,52%

YouTube mimo że zyskał w skali roku 847 tys. polskich użytkowników, to zanotował spadek zasięgu o 0,91 pkt proc. do 74,41 proc. Wynika to z faktu, że w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,64 mln, a w październiku br. - na 26,08 mln.

Zasięg Dailymotion wzrósł rok do roku o jedną piątą - z 3,9 do 4,68 proc., a zasięg Vimeo zwiększył się ponad dwukrotnie - z 2,02 do 4,32 proc. Natomiast Wrzuta.pl zanotowała spadek o 0,26 pkt proc. do 1,62 proc.

W zeszłym roku na Cda.pl nie wyodrębniono jeszcze w badaniu sekcji wideo. Ponadto dla wszystkich zagranicznych serwisów nie określano liczby odsłon ani czasu korzystania przez użytkowników.

Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów rok po roku

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

październik 2015

październik 2016

użytkownicy

zasięg

użytkownicy

zasięg

youtube.com

18 558 583

75,32%

19 405 582

74,41%

dailymotion.com

962 128

3,90%

1 220 677

4,68%

vimeo.com

497 771

2,02%

1 126 326

4,32%

wrzuta.pl

462 911

1,88%

422 619

1,62%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vvvv
CDA, co by było gdyby nie ten portal ;)
odpowiedź