SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube powraca do wyświetlania reklam przy treściach o koronawirusie. Monetyzacja tylko dla wiarygodnych kanałów

YouTube zapowiedział przywrócenie mechanizmu monetyzacji materiałów wideo związanych z koronawirusem pojawiających się w serwisie. Wcześniej platforma wprowadziła automat blokujący możliwość zarabiania przez twórców na treściach na temat epidemii. YouTube przewiduje, że reklamy będą się pojawiały tylko na zaufanych kanałach publikujących wideo o Covid-19.

 

Susan Wojcicki, szefowa YouTube Article

W lutym 2020 r. YouTube poinformował twórców publikujących w tym serwisie, że automatycznie zablokuje możliwość zarabiania na treściach dotyczących szerzącej się na świecie epidemii koronawirusa.

YouTube zastosował zasadę, zgodnie z którą materiały na temat koronawirusa, o ile nie naruszały regulaminu platformy były na niej widoczne, jednak nie były przy nich emitowane reklamy zapewniające przychody wydawcom.

Monetyzacja powraca

Polityka przyjęta przez YouTube wywołała wiele kontrowersji wśród twórców. Argumentowali oni w dyskusjach w sieci, że na YT pojawia się wiele treści informujących rzetelnie o sytuacji związanej z epidemią kooronawirusa oraz o chorobie którą powoduje wirus.

Teraz Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a na blogu zapowiedziała, że serwis stopniowo będzie przywracał możliwość monetyzacji treści związanych tematycznie z koronawirusem.

Wojcicki wyjaśniła, że w obecnej kryzysowej sytuacji użytkownicy YouTube mają prawo do rzetelnych informacji na temat epidemii i wszystkich związanych z nią wątków. W związku z tym reklamy będą powoli powracały do tych materiałów o Covid-19, które są emitowane przez wiarygodne kanały oraz przez oficjalne media.

Serwisy walczą z fake newsami o Covid-19

Wraz z szerzeniem się epidemii Covid-19 w internecie i mediach społecznościowych narasta zjawisko dezinformacji na temat choroby oraz sposobów jej unikania i leczenia. Serwisy social media zapowiedziały walkę z fake newsami i nadużyciami dotyczącymi koronawirusa.

Facebook obiecał, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające rzetelne informacje na temat epidemii Covid-19.

Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.

Nowy rodzaj groźnego koronawirusa oznaczonego przez organizację WHO nazwą Covid-19 wykryto w Chinach pod koniec grudnia 2019 r. W ciągu kilku tygodni wywołał on epidemię, której centrum stanowi chińskie miasto Wuhan.

Według statystyk ze środy na całym świecie zanotowano ponad 121 tys. przypadków zainfekowania koronawirusem, zaś 4365 osób poniosło śmierć w związku z Covid-19. Przypadki zarażenia koronawirusem w ostatnich dniach pojawiły się także w Polsce, w środę potwierdzono obecność w naszym kraju 27 zainfekowanych osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube powraca do wyświetlania reklam przy treściach o koronawirusie. Monetyzacja tylko dla wiarygodnych kanałów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl